
             skoda.virt.cz
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   --------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
      Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
16:45:05
31.05.2007
31.05.2007

VeTeV
			
				
			
		
		
-> Tuner#2: takj jak to mas a ofiko jo? 
	
16:43:04
31.05.2007
31.05.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
-> Labros: Gratulace, to chodíme skoro nastejno, já byl v pondělí 
	
16:42:02
31.05.2007
31.05.2007

Pavel P..
			
				
			
		
		
-> Labros: hmm a jakej technik ti to dělal? jinak pro odrazku sis měl přijít včera.... já byl Tuxovi kupovat šroubky ve Feroně. 
 
	 
 
16:38:14
31.05.2007
31.05.2007

Labros
			
				
			
		
		
-> Pavel P.: No na Spojovací, dle tvého doporučení - díky  Odrazku jsem teda koupil na Černokostelecký, když tys byl zas někde něco šmelit.
 Odrazku jsem teda koupil na Černokostelecký, když tys byl zas někde něco šmelit.
	 Odrazku jsem teda koupil na Černokostelecký, když tys byl zas někde něco šmelit.
 Odrazku jsem teda koupil na Černokostelecký, když tys byl zas někde něco šmelit.16:32:44
31.05.2007
31.05.2007

Pavel P..
			
				
			
		
		
-> Labros: kde jsi byl na technický?
	16:29:23
31.05.2007
31.05.2007

VeTeV
			
				
			
		
		
-> Labros: nemas jezdit po praze na kostkacha gratuluju 
	
16:27:13
31.05.2007
31.05.2007

Labros
			
				
			
		
		
Hurá - dneska jsem prošel STK - dneska mi končila :))
Pustil mě i přes pár "lehkých" závad - kromě typických jako budka, netěsnost převodovky, viklání sedaček mě nejvíc zradily bubny - ačkoliv jsem přesvědčenej, že od stočení se nezkroutily, při dobržďování brzděj hodně nerovnoměrně a lítalo mu to až do červenýho. Při brždění při vysoký rychlosti jsou podle mě naprosto OK!
Další zrada - před 4 lety se dělaly kuláky, manžety řízení a geometrie - dneska by se to mohlo udělat v podstatě znovu.
Jinak vše ok :)
	Pustil mě i přes pár "lehkých" závad - kromě typických jako budka, netěsnost převodovky, viklání sedaček mě nejvíc zradily bubny - ačkoliv jsem přesvědčenej, že od stočení se nezkroutily, při dobržďování brzděj hodně nerovnoměrně a lítalo mu to až do červenýho. Při brždění při vysoký rychlosti jsou podle mě naprosto OK!
Další zrada - před 4 lety se dělaly kuláky, manžety řízení a geometrie - dneska by se to mohlo udělat v podstatě znovu.
Jinak vše ok :)
13:49:34
27.04.2007
27.04.2007

Labros
			
				
			
		
		
-> VeTëV: jasný - nejčastější rada - shoď to ze skály 
	
13:03:50
27.04.2007
27.04.2007

VeTeV
			
				
			
		
		
-> Labros: ode me moc rad nedostanes - ale blbostma ja primo pretejkam 
	
09:52:51
27.04.2007
27.04.2007

Labros
			
				
			
		
		
-> Kuba.K: no ten "originální" (vyrobený podle předlohy) už mám a někdy ho tam dám. Nažehlený proto, že je to taková ta "umělá dýha" co se nažehluje třeba na dřevotřísku 
	
15:00:28
26.04.2007
26.04.2007

Kuba.K
			
				
			
		
		
-> Labros: ten napis ned prihratkou se mi tam nelibi,no vim ze se tam neco takoveho davalo a ze to kritizuju,ale tak o 2/3 mensi cerne napsane 120L v pravem dolnim rohu...jo to je jina kava
a jak nazehlil,to jsem nepochopil
	
a jak nazehlil,to jsem nepochopil
06:58:37
26.04.2007
26.04.2007

Majkl
			
				
			
		
		
-> Labros: nemas zac pane, tys me pomohl mnohem vice 
	
22:35:23
25.04.2007
25.04.2007

Labros
			
				
			
		
		
Jinak o víkendu jsem chtěl vyzkoušet elektronické zapalování z favorita, nedostal jsem se k tomu, ale aspoň jsem nasadil komínek rozdělovače, který jsem dostal k tomu zapalování, je bez vůle a na běhu motoru je to hned znát.
Přidal jsem do popisu poděkování různým lidem..
	Přidal jsem do popisu poděkování různým lidem..
22:29:28
25.04.2007
25.04.2007

Labros
			
				
			
		
		
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
	14:31:18
24.04.2007
24.04.2007

VeTeV
			
				
			
		
		
-> Labros: sezen si nejakej ten umelej srac a nechame vytocit no co 
	
14:30:33
24.04.2007
24.04.2007

Labros
			
				
			
		
		
-> minno: Civic 6.gen. 5tidvirko (anglican.) 1.4i - tzv.trhac asfaltu ;)
	14:30:20
24.04.2007
24.04.2007

Labros
			
				
			
		
		
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
	14:29:41
24.04.2007
24.04.2007

Labros
			
				
			
		
		
-> VeTëV: to je, jakpak tedka sezeneme novy?
	13:12:07
24.04.2007
24.04.2007

VeTeV
			
				
			
		
		
-> minno: tjuningovyho civica 
	
13:02:24
24.04.2007
24.04.2007

minno
			
				
			
		
		
-> Labros: :/ ja uz ani nemam naladu zas opravovat exterier, ked vidim co sa robi :/
a co mas za hondu?
	a co mas za hondu?
 Šmoula na pravdě Boží
            Šmoula na pravdě Boží
          
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      




 
 




