skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škodule 1986 zachráněná před sešrotováním na poslední chvíli, snad se mě zábavou za to odvděčí. A zábava začala....dřel sem na laku,pomohlo Tempo, dodal ipury na dveře, ty nalakovaný plechy mě dělaly nervozního, jako že to je nebezpečná pastička. Teď je to masiv.Ipury mě dodal kluk stejně postiženej. Sehnal sem jeden použitý blatnik a jeden nový. Přece jenom dole v koutkách nejsou perfektní.Koupil sem i péčka a lem podběhu, kdyby náhodou byl rezavej. Aby nebylo málo, tak sem vzápětí reakce na můj inzerát koupil další dva nové blatníky,podotýkám, že fakt za hubičky.Takže jsem vyzásobenej. Asi bych měl dokoupit další škoduli. Dal sem kryt na volant z GLS. Působí větší, kdybych do něj měl náhodou třísknout hlavou tak aby mě zachránil. Momentálně řeším velikost pneumatik, 165 70 13 nebo 165 80 13, ty mě mimochodem přijdou víc humpolácký. V TP není o pneu legálního rozměru ani zmínka. Teď ještě bych chtěl vyměnit zadní koberec, mam ho nesmyslně naříznutej u šaltpáky a vím o tom. Asi někdo opravoval silentbloky v řazení ( a nebo chtěl, jelikož jsem uplně nový našel za sedadly a trvalo mě než sem přišel na to kam to patří) , nechtěl tahat koberec a tak to nařízl. Mam ho slíbenej, tak uvidíme. Vyměnil sem zadní plato u okna za nepoškozené, na mojim byla díra, asi převážel pán činky. Nevim proč je nedal do kufru, protože v něm to vypadá, jako že tam nikdy nic nebylo.
Tak život jedný stodvacítky byl ukončen, doufám, že těch pár dílů z ní někomu pomohlo a udělalo radost.
Tak život jedný stodvacítky byl ukončen, doufám, že těch pár dílů z ní někomu pomohlo a udělalo radost.
Škoda 120L - komentáře:
21:12:51
03.12.2018
03.12.2018
kraska98
-> Nevšovjan: Zpátečka by bohatě stačila. Ono kvůli zpátečce se taky nejčastěji shání nové světla. Ostatní části jdou pěkně rozleštit. Jenže když uvažíš, že by si někdo dal tu práci s formou jen na zpátečku, do toho vychytat povrch, průhlednost atd. tak to už bude více rentabilní rozjet rovnou výrobu těch celých světel...
21:11:35
03.12.2018
03.12.2018
Rudá Máňa
-> Bukaj: když už jsme u toho, bylo normální že jedna byla červená a druhá oranžová u zadních světel na eMko, ne vždy jsem se s tim setkal ale většinou ano
21:08:14
03.12.2018
03.12.2018
Bukaj
-> Rudá Máňa: Tak ty odrazky se vyráběly v téměř nezměněné podobě od sedmdesátých let (Škoda 100) až do konce let devadesátých, takže tam ta kvalita také mohla velice kolísat. První stovkové odrazky ještě měly lehce jiný tvar a jiné homologace, než ty pozdější a byly ještě z plastu "se šupinkami" (tak označuji plast, ze kterého se dělaly světla v padesátých a šedesátých letech - má v sobě jakoby drobounké šupinky kovu), tělo odrazky bývalo šedé, bílé či světlezelené, později byly odrazky s tělem růžovým (stejně, jako u užovek) a nejnovější byly žlutooranžové. Ty poslední měly kdovíproč homologaci z roku 84, ač byly prakticky identické (a vzájemně záměnné) s těmi stovkovými, které byly homologovány v roce 69...
20:59:21
03.12.2018
03.12.2018
Rudá Máňa
-> Bukaj: odrazky se taky kazily jak u kterých, taky nevím co to má za spojitost některý se kazí,některý ne
20:55:23
03.12.2018
03.12.2018
Bukaj
Jinak ještě k tématu ne/kvality krytů:
Tenhle Rapid, který do loňska sloužil coby negarážovaný spotřebák, má pravé světlo ještě původní z výroby a levé po laku (tuším 2002) dávané nové made in Czech Republic.
Zatímco pravé světlo je ještě světlo, jen to poněkud vzdala odrazka (ztratila pigment), tak to levé je spíš clonítko, než světlomet Plast zdegradovaný až do hloubky, zcela ztratil čirost a je křehký. Odrazka je zatím OK...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_553_177543__20 18-12-03_20-55-02_86.jpg
Tenhle Rapid, který do loňska sloužil coby negarážovaný spotřebák, má pravé světlo ještě původní z výroby a levé po laku (tuším 2002) dávané nové made in Czech Republic.
Zatímco pravé světlo je ještě světlo, jen to poněkud vzdala odrazka (ztratila pigment), tak to levé je spíš clonítko, než světlomet Plast zdegradovaný až do hloubky, zcela ztratil čirost a je křehký. Odrazka je zatím OK...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_553_177543__20 18-12-03_20-55-02_86.jpg
20:49:12
03.12.2018
03.12.2018
Rudá Máňa
-> Nevšovjan: a ještě desetitíce za homolgaci a toho papírování
20:45:59
03.12.2018
03.12.2018
Zdendys Š.
-> Tom Troll: Aspoň tu část na zpátečku začít dělat když už nic.
20:42:40
03.12.2018
03.12.2018
Tom Troll
-> Rudá Máňa: Formu neni "těžký" vyrobit, a granulát normovanej... spíš ať na tu Formu někdo dá toho ~ půl míče a ať je dost poptávky aby dávalo smysl je vyrobit v takovym počtu že by byly levnější než originály.
20:36:39
03.12.2018
03.12.2018
Kocvin
-> Rudá Máňa: Není co vymýšlet, stačí jí jen rozjet..
20:35:01
03.12.2018
03.12.2018
Rudá Máňa
-> kraska98: jojo, holt kvalita, kéž by už někdo vymyslel druhovýrobu
20:32:54
03.12.2018
03.12.2018
kraska98
-> Tomaso435 03.12.18 20:12:23: Jo, ty světla má Jimbeam. Mají snad 15let a furt jsou pěkné.
20:18:15
03.12.2018
03.12.2018
Bukaj
-> kraska98 03.12.18 20:00:27: To by bylo super, kdyžtak dej vědět
20:16:49
03.12.2018
03.12.2018
Bukaj
-> palinator 03.12.18 19:51:44: Jo, ta kvalita ke konci výroby fakt dost kolísala. A Asi se to týkalo jen světel, montovaných na auta - nikdy jsem se nesetkal s CS světlem, prodávaným jako náhradní díl, aby byl v té nejvíce šisující variantě (málo červeného a oranžového pigmentu, zpátečka hodně do modrofialova, jako u Autopal CZ verze)...
Jinak na 130L mám nové kryty 10 let, předtím ještě rok jezdily na jedné spotřebce, od jejíhož majitele jsem je tehdy koupil výměnou za nové Hirsche a stále vypadají dobře, neboť auto většinu času stojí v garáži. Nicméně dovolené v Chorvatsku a Francii se na nich již lehce podepsaly...
A na 130 LPG (negarážované auto pro denní jezdění) mám levé světlo 4 roky staré a pravé dávané o rok později a je to poměrně propastný rozdíl (hlavně když jsem dával to nové pravé světlo, tak mne překvapilo, o kolik za rok provozu zašlo...)
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_553_177543__20 18-12-03_20-14-31_72.jpg
Jinak na 130L mám nové kryty 10 let, předtím ještě rok jezdily na jedné spotřebce, od jejíhož majitele jsem je tehdy koupil výměnou za nové Hirsche a stále vypadají dobře, neboť auto většinu času stojí v garáži. Nicméně dovolené v Chorvatsku a Francii se na nich již lehce podepsaly...
A na 130 LPG (negarážované auto pro denní jezdění) mám levé světlo 4 roky staré a pravé dávané o rok později a je to poměrně propastný rozdíl (hlavně když jsem dával to nové pravé světlo, tak mne překvapilo, o kolik za rok provozu zašlo...)
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_553_177543__20 18-12-03_20-14-31_72.jpg
20:14:05
03.12.2018
03.12.2018
Kocvin
-> Tomaso435: Nebyly to ty slovenské, jak někde psal Bukaj?
20:12:23
03.12.2018
03.12.2018
Tomaso435
-> Kocvin: existovali světla na šáde co nebledli ... a vypadali pořád stejně nově a modře.. neměli na sobě vubec nic... okýnka pro homologace atd byly prázdný.
20:07:41
03.12.2018
03.12.2018
Kocvin
-> Bukaj: Je to možné, že s tím má co dělat technologie výroby.. A nebo jak píše Lukáš, možná chtěli zachovat příznivé ceny ND na eMko i po revoluci, tak do toho sypali ten namodralý šmejd..
-> Tomaso435: Zajímavé poznatky. Nicméně by mě takový stav světel i na 120 po letech rozhodně neurážel, tak jako to co se s nimi ve skutečnosti děje..
-> Tomaso435: Zajímavé poznatky. Nicméně by mě takový stav světel i na 120 po letech rozhodně neurážel, tak jako to co se s nimi ve skutečnosti děje..
20:00:27
03.12.2018
03.12.2018
kraska98
-> Bukaj 03.12.18 19:57:49: Zkusím se zeptat ve škole profesora. Prý pomáhal vyvýjite v PALu mimo jiné právě zadní světla na 120ku. Třeba by mohl vědět jak to bylo.
19:59:53
03.12.2018
03.12.2018
Tomaso435
-> Kocvin 03.12.18 19:54:20: u fáčka je asi nejnáchylnější na křehnutí bílá na zpátečce ... ona nijak nešisuje, je to takovej normální stav, ale děsně křehne... spousta sklíček má ruzně na ploše praskliny jako by se to vlivem něčeho začalo samo tříštit ... a kolem šroubu je to asi klasika že se to jednou urve těma ránama s dveřma ... jinak co fest šisuje , tak světlo z pozdější výroby ND. to ta oranžová je pak taková čiro vyloužtlá :-D no a blikač u kouřových světel je taky celkem zažloutlej oproti novýmu světlu... boční blikače ty s tím horizontálním šrafováním trpěj stejně jako ty zpátečka a nešisujou. ty ostatní sou zase pevnostně ok ale zajdou...
19:57:49
03.12.2018
03.12.2018
Bukaj
-> Kocvin 03.12.18 19:54:20: Přesně to by mne také zajímalo - ale zřejmě proto, že to prostě byla jiná linka, stavěná na jiný plast (jiná teplota a tlak lití)?
19:57:34
03.12.2018
03.12.2018
kraska98
-> Kocvin: Ona to asi byla fakt jen otázka peněz.
No myslím, že je snad jen jediný zaručený způsob, aby ti zůstaly světla pěkné co nejdéle. Jezdit se starými a nové nasadit vždy jen na sraze, nebo na focení.
No myslím, že je snad jen jediný zaručený způsob, aby ti zůstaly světla pěkné co nejdéle. Jezdit se starými a nové nasadit vždy jen na sraze, nebo na focení.