skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rád bych vám představil jeden z mých realizovaných projektů - a to Škodu 105 SP. Jedná se o speciální dvoumístný automobil
( SP=servisní,pracovní) který tady na tomto serveru již detailně popsal Enggik , díky jehož obsáhlé fotodokumentaci jsem se orientoval v odlišnostech oproti sériovému provedení škody 105 S , z níž SP vychází. Nesmím zapomenout poděkovat také Burákovi , který vlastní další podobný vůz a díky němuž mám k dispozici nějaké nově vyrobené díly speciálně do SP. Se samotnými pracemi mi pomáhali kamarádi a můj bratránek, za což jim moc děkuji ;)
Teď tu budu postupně přidávat fotografie ze stavby tohoto dnes už málo vídaného exempláře škodovky.
Trocha popisu :
Tento konkrétní kus sloužil od roku 1986 jako doprovod kombajnů (proto majáček) a rychlý zásobovací vůz v opravárenském podniku STS Valašské Meziříčí. To byl jeho první a poslední majitel , než jsem jej získal před 12-ti lety já. Tehdy to pro mě byla opravdu velmi zajímavá novinka, protože mi bylo teprve 16, dvoumístnou škodovku jsem viděl poprvé v životě a o existenci tohoto typu jsem neměl pražádné tušení. Nyní, s něco kolem 25000 najetými kilometry, se pomalu probouzí k novému životu (bohužel je bez dokladů a letos poprvé se můžu pokoušet vůz postavit na veteránské značky) . Dnes už sice nebude doprovázet žádné kombajny a nezažije snad ani žádné polňačkové dobrodružství s díly pro plechovou kavalerii, ale může sloužit jako exponát dnes již téměř vyhynulého druhu.
( SP=servisní,pracovní) který tady na tomto serveru již detailně popsal Enggik , díky jehož obsáhlé fotodokumentaci jsem se orientoval v odlišnostech oproti sériovému provedení škody 105 S , z níž SP vychází. Nesmím zapomenout poděkovat také Burákovi , který vlastní další podobný vůz a díky němuž mám k dispozici nějaké nově vyrobené díly speciálně do SP. Se samotnými pracemi mi pomáhali kamarádi a můj bratránek, za což jim moc děkuji ;)
Teď tu budu postupně přidávat fotografie ze stavby tohoto dnes už málo vídaného exempláře škodovky.
Trocha popisu :
Tento konkrétní kus sloužil od roku 1986 jako doprovod kombajnů (proto majáček) a rychlý zásobovací vůz v opravárenském podniku STS Valašské Meziříčí. To byl jeho první a poslední majitel , než jsem jej získal před 12-ti lety já. Tehdy to pro mě byla opravdu velmi zajímavá novinka, protože mi bylo teprve 16, dvoumístnou škodovku jsem viděl poprvé v životě a o existenci tohoto typu jsem neměl pražádné tušení. Nyní, s něco kolem 25000 najetými kilometry, se pomalu probouzí k novému životu (bohužel je bez dokladů a letos poprvé se můžu pokoušet vůz postavit na veteránské značky) . Dnes už sice nebude doprovázet žádné kombajny a nezažije snad ani žádné polňačkové dobrodružství s díly pro plechovou kavalerii, ale může sloužit jako exponát dnes již téměř vyhynulého druhu.