Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..



Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po

domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově

zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě

původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.



Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,

který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..



Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..



Nějaký stručný popis úprav..



- Motor



- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.

- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).

- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.

- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.

- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.

- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.

- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).

- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.

- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).

- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.

- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.



- Převodovka



- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta

- Suchý 5q, SP 4,22

- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96

- Kartery ve stříbrném laku

- Ocelová víka ložisek diferenciálu

- Olej Castrol Syntrans 75W-90



- Exteriér



- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..



- Podvozek a kola



- Přední náprava kompletně vyztužená.

- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.

- Horní ramena trubková by Wlad

- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.

- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.

- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.

- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.

- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)

- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Kola

- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25

- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13

- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25



- Pneu

- Toyo R888 195/50 R15.

- Toyo T1-R 195/50 R15.



- Brzdy



- Předek chlazené kotouče Kalmar.

- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.

- Desky Ferodo DS2500



- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.

- Třmeny a desky Focus (TRW).

- Kotouče Peugeot (TRW).

- Lanovody a hadice na zakázku.



- Interiér



- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.

- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.

- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.

- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.

- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.

- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.

- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.

- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.



Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo

cennými radami..




Škoda 105 1.4 Weber




https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e



Škoda 105 L




Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

21:36:20
06.06.2021
Kocvin
-> Eidy: No poradím se ještě se Zdeňkem a snad to půjde nějak srovnat.. Není to o moc..
21:31:43
06.06.2021
Eidy
-> Kocvin: V tý střeše to teď vidím. Co s tím? 8
21:17:33
06.06.2021
Kocvin
-> Vojťas: -> Eidy: No auto dojelo po svých, technicky tomu absolutně nic není..

Je v prdeli blatník a čelo, ale co je horší, byl to fakt celkem skok a tím pádem šel A sloupek kousek dozadu a mírně se to zlomilo i ve střeše.. 8
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 06.06.2021 21:17:33
21:11:34
06.06.2021
Eidy
-> Kocvin: Nekecej. 9 Zajímavej víkend. A co auto?
21:08:17
06.06.2021
Vojťas
-> Kocvin: 9 ajaj, a jaky jsou skody?
20:59:44
06.06.2021
Kocvin
Těch průserů se na letošních Běšinách stalo více.. První kamarádovi na Impreze praskla brzdová trubka, pak na 306 upadl motor a nakonec mě takhle krásně vytlačili v Dolním Dvořišti při předjíždění.. 7
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 06.06.2021 20:59:44
08:08:36
03.06.2021
Kocvin
-> Eidy: Taky povolila ta děrovaná trubka, vata skoro pryč a cinkala vevnitř.. Zjistil jsem to náhodou, až když jsem ho měl venku z auta..
upraveno 1x, naposled 03.06.2021 08:10:24
07:35:36
03.06.2021
Eidy
-> Kocvin: Co se stalo s tlumičem? U mě to vzdal stočený děrovaný plech uvnitř.
06:12:10
03.06.2021
Kocvin
Na poslední chvíli to ještě vzdal i tlumič výfuku.. 3 Mám už u p. Krejčího objednaný nový, z nerezu. No tenhle bude muset ještě pár kilometrů vydržet..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 03.06.2021 06:12:10
19:30:22
01.06.2021
minno
-> Kocvin 01.06.21 19:01:30: Tak to ma teší, že to nie je vlastnosť3
19:02:25
01.06.2021
Kocvin
Dnes jsem spíchnul odstínění karbů od výfuku, tak snad se osvědčí..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 01.06.2021 19:02:25
19:01:30
01.06.2021
Kocvin
-> minno: Ahoj, zatím jsem nic takového nepozoroval.. Brzdím normálně.. 4
17:43:46
01.06.2021
minno
-> Kocvin: Čau. Ty nepociťuješ problém s brzdami ako ja? skoda-virt.cz/cz/.../326- minno-s120l-136gl-sedivko? gotopost=3...
15:40:00
21.05.2021
Kocvin
-> MVM: S tím krátkým řazením je to teď jedna báseň.. 2

-> vinorak: Brzdit jsem to ještě nebyl, pořád čekám až to bude dodělané tak nějak kompletně.. 3
15:40:30
19.05.2021
vinorak
a už si byl na brzdě?, docela by mě zajímalo jak se to povedlo.

ta 306ka má taky o 400 kg víc jak škodovka 1
13:30:06
19.05.2021
MVM
-> Kocvin: Jasny. Pekne to tam sázíš. Ja jsem s tim školil tuningare s ocatavkou tdi.. na sprintech na malym letišti, 3x nepochopili ze mi neujede 3

No ja jsem zase nepochopil ze si tam spalim spojku pri kravinach 3
08:16:28
19.05.2021
Kocvin
-> MVM: Se špajzkou myslíš ? 3
19:28:13
18.05.2021
MVM
-> Kocvin: Tak vidim že už jste se skamarádili 1
10:00:36
18.05.2021
kraska98
-> Kocvin: Já jezdím sprintovat k Hyundaji. 1
upraveno 1x, naposled 18.05.2021 10:00:56
22:59:03
17.05.2021
Eidy
-> Kocvin: Pug je "fabrický", zatímco škodovka je dost upravená. Záleží na úhlu pohledu. 1
Extreme Tyres