skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prodáno 16.10. 2021..
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:
19:12:05
15.11.2018
15.11.2018
Petr Urban
-> MISCHO: Je dobré ověřovat si výrobce i když máš materiál zadaný, nejen věřit... proto materiálový rozbor, pro úplnou jistotu. Není důvod psát materiál, ty chceš po coca cole přesné složení, těžko. Měl jsem hodně připomínek k zbytečné váze a konstrukci a kde by to mohlo být všechno lehčí. Nevyrábí je kompletně, ani jsem to nikde nepsal, ale dle kompletní dokumentace si je nechává vyrábět na míru a dodělává záfrezky a šíři dle použití Felicie, Fabia kliky a pánví. A urážíš se zbytečně. Přečti si jak si začal psát a reagovat na fotku co si někdo přidá k autu... je to v tvých očích jako normální a správné jednání ano ?
18:32:19
15.11.2018
15.11.2018
MajoLR
15:22:51
15.11.2018
15.11.2018
MISCHO
-> Petr Urban: takze chces povedat ze som ti neodpovedal na tvoje otazky ?? Asi sa ta to dotklo ? Ze si nejaky nymand ako ja dovolil napisat ze vie dodat nieco lacnejsie nez firma engitec . Posledny krat pisem ze ja tu nemam v plane s tym obchodovat . Tvoje know how jw tvoje a moje je zase moje . Tiez som nad tym stravil cas , narozdiel od teba som ludom ktory sa pytali napusal aj typ materialu , a nemel si tu hubou do vetra Peto . Napises ze si ich nechaval na rozbore materialu a tajis to tu . Potom mi napises ze si ixh navrhoval spolu s chovancom . Takze ste navrhli nieco a neviete s akeho matrosu . A potom si to ides akoze preverit , chovanec ich vyraba a teraz pises ze ich kupuje po stovke ?? Sa ti to nejak myli kamarat ! Vsetko som ti napisal a vysvetlil , vyplakavl si mi v sprave kolko ta to stoji ,jake mas problemy a podobne a teraz ma tu zhodis jak maleho chlapca . A co sa tyka mojich silentov , dostal si ich za kamaratsku cenu nie ako ostatny a este som cakal nemalu dobu na peniaze . Tymto koncim tuto debatu . Dakujem za rady a vacku ale bolo to posledne co som od teba kupil .
14:18:54
15.11.2018
15.11.2018
Petr Urban
-> MISCHO: Veřejně si řekl lacnější, ale už si veřejně neřekl za jakých podmínek ... že mají 540gramů, sériové fabie mají 560g a ani jedna z porovnávacích atribut vůči ceně na které jsem se ptal nebyla řečena. Takže proč takle píšeš někomu do karty lacnější a proč prostě neučiníš sám nabídky kdekoliv do článků nebo inzerce a člověk se pak může sám rozhodnout za jakých podmínek a parametrů si chce něco koupit, zdá se ti to zcela dobré a správné ? Nevím jak toto mělo být míněno nebo proč to píšeš v tomto stylu. Co kdyby lidi takto reagovali na tvé silenty ... nemyslím to zle, taky se mi mohla zdát cena za kus železa a gumy velká, ale neřekl jsem půl slova a akceptoval podmínky. Pochop však že tvé sdělení zde není úplně "košér" a není úplně ok ani vůči mně ani vůči Chovanci, který má veškerou výkresevou dokumentaci kterou musel tvořit, musí ojnice kupovat po 100 kusech, je v tom know-how, spousta peněz za ojnice na skladě a pak také moje práce a čas za ověřené proměřené díly, které nějaké lidi stálo nějaké úsilí ... Není to jen výdělek na přeprodeji věci - nákup / PRODEJ DRÁŽ co už vyrábí někdo jiný a víš jen kde to objedanat. Pokud by tvé sdělení bylo nezjištné a chtěl si pomoc napíšeš : Hele tady si to kupte, stačí to takle zůžit nebo kdo ví co udělat a máte to kluci. Takže za jakým účelem takovou věc někomu do karty napíšeš ... Je to férové nabídnutí svého produktu ? To můžeš přece učinit v článku nebo inzerci...
11:57:00
15.11.2018
15.11.2018
MISCHO
-> Kocvin: Ja ti ani nic nevnucujem, ani nikoho neohovaram , ani jeho vyrobky . Len som napisal ze ich viem dodat lacnejsie . Tot vsjo. Odpoved na petrov dotaz som mu poslal cez FB , nebudem ti tu zasierat kartu. Keby som chcel obchodovat s ojnicami vytvorim inzerat.
10:07:18
15.11.2018
15.11.2018
Kocvin
Já jsem spokojený maximálně :)
Stejně bych ty ojnice kupoval od Chovance, takové surové a nedodělané jako píše Petr. Takhle je mám váhově stejné, zkontrolované, upravené a za cenu ještě nižší než jsou na stránkách engitec...
Stejně bych ty ojnice kupoval od Chovance, takové surové a nedodělané jako píše Petr. Takhle je mám váhově stejné, zkontrolované, upravené a za cenu ještě nižší než jsou na stránkách engitec...
04:46:25
15.11.2018
15.11.2018
Petr Urban
-> MISCHO: Ahoj. Ojnice jsem koupil od Chovance pro Kocvina, ale vybíral jsem takové, které jsou do 0,5g váhově a tuším mají váhu celé s šrouby ARP 475g., pak jsem ojnice zužoval na brusce, protože axiální vůle nebyla ok. Odjehloval jsem je vč. otřepů po záfrezcích na pánve co tam nechal jak ty říkáš pan x, já budu zřejmě pan y. Kdybych neudělal nutné zásahy, možná by se stažené na klice ani neotčili. Dále jsem na všech kontroloval průměr spodního oka drahým dutinoměrem a kalibry kontroloval oka pro pístní čepy. Poté jsem ojnice odjehloval všude, očistil, namazal, zabalil, poslal, dodal Kocvinovi v balíku a soukromé zprávě hromadu informací navíc při nákupu věcí, snad je tedy s cenou 11tis. za ověřené lehké a velmi kvalitní ojnice spokojený.
Já na nich dříve nechával dělat materiálový rozbor a jsou z velmi kvalitní oceli používající se především v letectví, výsledky rozboru byly drahé a nemohu Vám tedy dát v plac přesné označení materiálu. Ojnice jsou navíc na povrchu zhutněny - kuličkovány (brokovány), více info viz. Google. Takže dodal jsem po všech stránkách dobré tvrdé, lehké zkontrolované ojnice s kvalitními ARP šrouby a k tomu kompletní know-how k dalším dílům, aby měl motor co možná nejvyšší možnou výkonnost a to vše zabralo nemálo mého času a roky práce, za jakých okolností má motor výkonnost a protože dělám 100kw z 1.3 v homologaci LR, mám to štěstí, že jsem na to po té dřině zřejmě přišel.
Prosím tě tedy můžeš dát tvou nabídku na ojnice ? Fotku, váhu, cenu, zpracování, rozměry ok a jejich šíře + povrchové zpracování a jaké šrouby mají ? Pokud máš lepší cenu a nebudu muset na ojnice sáhnout, velmi rád je budu kupovat od tebe, to myslím vážně. Děkuji ti za nabídku. Prosím však o veřejnou nabídku, protože si zde něco veřejně řekl a myslím mě jako pana xy trošku nařkl, nemyslíš ? Já vše dělám v dobré víře kvalitně, né s hlavním účelem vybušit kupu peněz. Věřím že jsi chlap, který si doufám s pusy nedělá rádio a uvedeš svou nabídku na ojnice o které mám samozřejmě zájem.
Já na nich dříve nechával dělat materiálový rozbor a jsou z velmi kvalitní oceli používající se především v letectví, výsledky rozboru byly drahé a nemohu Vám tedy dát v plac přesné označení materiálu. Ojnice jsou navíc na povrchu zhutněny - kuličkovány (brokovány), více info viz. Google. Takže dodal jsem po všech stránkách dobré tvrdé, lehké zkontrolované ojnice s kvalitními ARP šrouby a k tomu kompletní know-how k dalším dílům, aby měl motor co možná nejvyšší možnou výkonnost a to vše zabralo nemálo mého času a roky práce, za jakých okolností má motor výkonnost a protože dělám 100kw z 1.3 v homologaci LR, mám to štěstí, že jsem na to po té dřině zřejmě přišel.
Prosím tě tedy můžeš dát tvou nabídku na ojnice ? Fotku, váhu, cenu, zpracování, rozměry ok a jejich šíře + povrchové zpracování a jaké šrouby mají ? Pokud máš lepší cenu a nebudu muset na ojnice sáhnout, velmi rád je budu kupovat od tebe, to myslím vážně. Děkuji ti za nabídku. Prosím však o veřejnou nabídku, protože si zde něco veřejně řekl a myslím mě jako pana xy trošku nařkl, nemyslíš ? Já vše dělám v dobré víře kvalitně, né s hlavním účelem vybušit kupu peněz. Věřím že jsi chlap, který si doufám s pusy nedělá rádio a uvedeš svou nabídku na ojnice o které mám samozřejmě zájem.
18:06:41
14.11.2018
14.11.2018
MISCHO
-> Tuner#2: Viem ich dodat omnoho lacnejsie nez engitec, NIKDE !!!! nepisem ze ich kupil od neho .Ano editoval som prispevok ale rano 7:15 nie po tvojej reakcii
17:48:56
14.11.2018
14.11.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MISCHO 14.11.18 17:32:41: Tak příspěvek jsi editoval a engi..c je více než jasné koho myslíš. Jinak pokud teda umíš dodat za mnohem lepší cenu, tak beru sadu. Kdy ji umíš dodat?
17:32:41
14.11.2018
14.11.2018
MISCHO
-> Tuner#2: Mily Honzik , poprosim ta o dve veci. Za prve najskor si poriadne precitaj prispevok nez zacnes na neho reagovat . Ja totizto nikde nepisem ze ich kupil od chovanca . Len som poznamenal ze sa daju kupit omnoho lacnejsie . Za druhe , uz davnejsie som slubil verejne ze nebudem reagovat na tvoje prispevky , tak sa prosim zdrz komentarov na moju adresu aj ty . PS: predstav si ze viem kolko za ne zaplatil , nakolko mi pisal za aku sumu mu ich viem dodat ja .Ci ich kupil od Petra, Chovanca alebo xyz mi je jedno .
16:25:46
14.11.2018
14.11.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MISCHO 14.11.18 14:35:41: ptám se já tebe proč tady šíříš bludy a píšeš sra*ky? Ostatně jako vždy...
14:35:41
14.11.2018
14.11.2018
MISCHO
-> T: nieje to europske auto -> Tuner#2: pytal som sa ta nieco ??
13:55:53
14.11.2018
14.11.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MISCHO 13.11.18 22:49:12: Od Chovance to fakt není a jak můžeš vědět cenu?
13:44:44
14.11.2018
14.11.2018
T
-> MISCHO: chápu mě to jenom zajímalo ze zvědavosti, nic víc
13:29:49
14.11.2018
14.11.2018
MISCHO
-> T: ak ma niekto zaujem viem dodat
12:29:48
14.11.2018
14.11.2018
T
-> MISCHO: ale z jakého nám neřekneš ?
23:22:12
13.11.2018
13.11.2018
Eidy
-> Shader: Někdo nakupoval od Urbiho? Moc hezký.
22:49:12
13.11.2018
13.11.2018
MISCHO
-> Shader: kovane ojnice sa daju kupit omnoho lacnejsie nez ich predava pan xy z engi..c. Pasuju z ineho motora
21:06:14
13.11.2018
13.11.2018
Pavell
-> Kocvin: ty jsi se tedy pěkně rozjel
21:02:29
13.11.2018
13.11.2018
Shader
-> Kocvin: Tak to muselo být pořádné prase!!!