skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prodáno 16.10. 2021..
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:
20:31:21
19.02.2020
19.02.2020
MVM
-> Kocvin: No vidíš Člověk dojde z práce a někteří už mají i vyřešeno ..
20:27:49
19.02.2020
19.02.2020
Kocvin
-> Eidy: To jo, přitom člověk dává tak bacha a stejně tam někde v záhybu něco zůstane..
Ale jak říkáš, je supr, že se to stihlo vyřešit dřív, než se poškodil motor.. :)
-> Tuner#2: To ano.. Teď už je to perfektní..
Ale jak říkáš, je supr, že se to stihlo vyřešit dřív, než se poškodil motor.. :)
-> Tuner#2: To ano.. Teď už je to perfektní..
20:02:30
19.02.2020
19.02.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 19.02.20 19:41:50: Tak super, bylo divné tak malý tlak
19:44:33
19.02.2020
19.02.2020
Eidy
-> Kocvin: Z toho mám vždycky strach, že něco někde přehlídnu, něco někde zůstane. Ale nakonec to máš v cajku a nestihlo se to drbnout. To je důležitý.
19:41:50
19.02.2020
19.02.2020
Kocvin
-> Eidy: Byla hliníková šponka pod kuličkou, plus kulička osekaná..
Takže jsem dal novou kuličku a pružinku, navíc ještě zabrousil přírubu koše na skle, zaklopil a funguje.. :)
Takže jsem dal novou kuličku a pružinku, navíc ještě zabrousil přírubu koše na skle, zaklopil a funguje.. :)
19:23:30
19.02.2020
19.02.2020
Eidy
-> Kocvin: Tak super. A čím to bylo?
19:19:04
19.02.2020
19.02.2020
Kocvin
Mazání vyřešeno..
Volnoběh takhle a v otáčkách se to motá od 4 do 5,5 Baru..
Volnoběh takhle a v otáčkách se to motá od 4 do 5,5 Baru..
21:56:44
17.02.2020
17.02.2020
Kocvin
-> Tuner#2: Alespoň to bereš pěkně od podlahy..
-> castrol: Zatím je to spíš zalepené barvou..
-> castrol: Zatím je to spíš zalepené barvou..
17:25:07
17.02.2020
17.02.2020
castrol
-> Kocvin: a jak to seje ?
16:38:12
17.02.2020
17.02.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 16.02.20 22:55:11: paráda, já mám ještě dlouhou cestu...
16:26:50
17.02.2020
17.02.2020
Kocvin
-> MVM: Jak je to možné ?
-> Mates: Díky.. :)
-> darabos: Děkuju, hlavně za tvojí ochotu v neděli.. :)
Na vzhledu se bude jste pracovat, až bude všechno vyzkoušené a funkční.. Teď je to složené tak nějak pracovně, hlavně kvůli záběhu..
-> Mates: Díky.. :)
-> darabos: Děkuju, hlavně za tvojí ochotu v neděli.. :)
Na vzhledu se bude jste pracovat, až bude všechno vyzkoušené a funkční.. Teď je to složené tak nějak pracovně, hlavně kvůli záběhu..
15:14:05
17.02.2020
17.02.2020
Eidy
-> Kocvin: Ale jo, to je hezký.
12:54:54
17.02.2020
17.02.2020
darabos
parádička!
12:42:52
17.02.2020
17.02.2020
Mates
-> Kocvin: krásná práce
11:50:59
17.02.2020
17.02.2020
MVM
-> Kocvin: Kuwa to je mě povědomé
11:41:28
17.02.2020
17.02.2020
Kocvin
-> Eidy: Děkuju :)
Je to felda se spodkem fabia a s díly od Petra Urbana.. Vačka 295°/295°, I ojnice, T písty a takové ty věci okolo.. :)
Je to felda se spodkem fabia a s díly od Petra Urbana.. Vačka 295°/295°, I ojnice, T písty a takové ty věci okolo.. :)
08:50:25
17.02.2020
17.02.2020
Eidy
-> Kocvin: Moc pěkně. Co je to vůbec zač?
22:55:11
16.02.2020
16.02.2020
Kocvin
První start a první zahřívání venku, před seřizováním ventilů za tepla.. Neskutečná radost, že se to konečně točí.. Předcházely tomu dlouhé hodiny zkoumání, kvůli absenci jiskry..
Rok a půl shánění, kupování, posílání a skládání se nakonec vyplatilo.. Stačí namontovat zadní brzdy, pružiny, tlumiče a auto je plně funkční.. :))
Rok a půl shánění, kupování, posílání a skládání se nakonec vyplatilo.. Stačí namontovat zadní brzdy, pružiny, tlumiče a auto je plně funkční.. :))
07:54:38
11.02.2020
11.02.2020
Kocvin
Kluci, dělá ještě někdo jiný přestavbové sady reduktorových startérů do 120 ?
evv.cz má momentálně skladem jen pastorky.. Víka nejsou a ani neví kdy budou..
evv.cz má momentálně skladem jen pastorky.. Víka nejsou a ani neví kdy budou..