skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hledám jakékoliv vývozní, zahraniční či domácí dobové doplňky ke zkrášlení Galanky...:-). Prosím nabídněte případně.
GaLanku jsem pořídil na Slovensku, jel jsem si pro ní tenkrát do až do Svidníku, což bylo z Prahy asi tak na 5-6 přestupů vlakem a to jsem stejně dojel jen do Bardějova, neboť, jak jsem zjistil, do Svidníku nevedou koleje, i když je to docela normální okresní město...
Vtipné bylo, že někdo tady na Virtu tenkrát tenkrát auto viděl v inzerci a komentoval to, že je to pěkná 136ka a že kdyby to neměl z Bratislavy tak daleko, určitě by pro ní jel..(...).. Následně se ptal do éteru, že ať se přiznáme, který Pražák mu jí sebral, resp. něco v tom smyslu(ať mě tedy nikdo nebere za slovo, je to dlouho...). pozn. mimochodem dotyčný už se se smíchem přihlásil...-).
Po asi 11hod na místě jsem zjistil, že v Bardějově se koná nějaký sjezd chirurgů z celého SK a všechny pensiony jsou plné, no jo chyba, neudělal jsem rezervaci...
V okamžiku, když už jsem byl naprosto vyřízený a přeměřoval velikost nákupních košíků v místní Bille a Tescu, jako který by byl pro spaní v jejich "garáži" pohodlnější...:-)), se mě ujala mladá místní dvojice studentů a vzhledem k tomu, že i já ve svém věku studuji momentálně na FFUK historii, našli jsme společnou řeč a slíbili mi kolegiálně, že mě nenechají venku a něco snad ještě najdeme...
Nakonec se podařilo sehnat snad poslední volné místo ve městě a já tak mohl ráno vyhlížet majitele, se kterým jsem se dohodl, že ráno ze Svidníku auto do Bardějova doveze, protože se zde stejně musí udělat nějaké to slovenské ověření původu.
Ráno pán skutečně dorazil, mě se auto líbilo-byla to láska na první pohled...:-) a tak, po vyřízení formalit, mě nejdříve pán slíbil ukázat, kde je tady dukelský průsmyk(fandím Dukle Praha a nikdy jsem tam nebyl...), nakonec řekl, že tam se mnou pojede, takže jsme zajeli k památníku a následně kousek i do Polska(první zahraniční cesta..:-)..), následně jsem ho opět vyložil ve Svidníku a vydal se na zhruba 650km dlouhou cestu domů, kam jsem na další den dorazil, neboť, po totální únavě, přenocoval na nějaké benzínce u Olomouce. Později jsem koukal, že dokonce cesta přes Krakov a Katowice je o dost rychlejší i když delší...
Auto jelo dobře, žádné klepání a tak, jen se mi nezdála rychlost, když jsem se po nějaké době odvážil, nedostal jsem se na víc než 140km. Bylo mi to divné tak jsemf pak doma juknul na karburátor a ejhle, 105kový... Volám starému pánovi a ten do telefonu říká: Já neviem, nerozumím tomu, auto som opravoval po celý čas len v servise a chalani mi povedali, že třeba vymenit karburátor, tam mi tam dali volajaký nový, od tej doby to skoro nič nežere...
Když jsem ho tedy později vyměnil za ten co tam patří a řádně nastavil, ručičková rychlost najednou stoupla o zhruba 35-40km...:-).
Auto bylo jinak v pěkném stavu, docela málo jeté, sedačky pod potahem jako nové a lak sice klasicky vybledlý ale nepatrná koroze jen na jednom předním blatníku (asi 2cm flíček...), bylo na něm vidět, že po celou dobu skutečně garážované. Tak jsem dlouhou dobu řešil, jak s ním vlastně naložit...
Cíl byl mít auto na víceméně každodenní ježdění v rámci potřeb, když zrovna vyloženě nesněží, což ale v mém případě znamená nejen po městě pro rohlíky ale i 500km sem a tam, každopádně cca v rámci Evropy, takže vlastně "okolo komína"...:-).
Stál jsem hlavně před velmi těžkým rozhodnutím, zda zachovat původní lak a vůbec takové to genum loci a pravidelně ho pracně přelešťovat nebo "to" vzít prostě z gruntu. Nakonec jsem dospěl k názoru, že kdybych tvořil "leštěnku do vitríny resp. na nějaké srazy( na žádném jsem stejně až do října 2015 nikdy nebyl), určitě by zvítězila varianta "leštění", mimochodem každému doporučuji!!!
Já za sebe zvolil tu druhou variantu, tedy celkovou obrodu vozidla, včetně nového laku.
Tak a teď mě pranýřujte, podejte plamenům na pomyslné hranici nového paliva... a nevím co ještě, jsem ochoten nést důsledky svého rozhodnutí na vlastních bedrech...
Nakonec jsem GaLanku, jak jí říkám proto, že je Slovenka a hodilo se to i ve spojitosti s literami GL v názvu, celou chudinku svlékl do naha... abych zjistil, že Sloveny jsou fakt kočky...:-)), opravdová rez byla klasicky jen pod předními blatníky, jinak skoro nikde.
Vyměnil jsem proto jen přední blatníky a ty plechy v rohu pod nimi, jinak skoro nic, prahy jsou originální.
GaLanka dostala opět stejný lak 1305 a jako správná nevěsta i závoj...:-), sice má být šedivý, prozatím ale nemá žádnou patinu, takže působí spíše do běla. Je to nějaká speciální koženka s nano vlákny nebo čím, každopádně udělaná dle původní originální exportní předlohy.
No a ještě nějaké ty údaje:
Výroba: 29.01.1989
Způsob nabytí: Tuzex, Leninova ul. Košice 10.04.1989
Karosérie:
po kompletní rozborce, opravě a laku. Co jsem doma měl nebo sehnal dal jsem nové, zbytek i do malých detailů po GO.
Barva:
RAL 1305 (původní odstín), šedivá(hermelínově bílá) koženková střecha.
Motor:
původní, jen rozebraný pro kontrolu a opět složený, nové ventily a kroužky Goetze. Nač měnit věci které skvěle fungují...
Dokonce z něj původně nevzlínal olej a i ty kroužky byli trochu navíc...
Nový chladič Autopal, hadice, expanzní nádržka a pod. Rychloběžný lehký startér alá Felicie. Nerezové svody a podelný výfuk.
Nyní na voze sada "Power Evo 2", (blok Škoda 742.136 zvětšený na 1518cm3, hlava Felicia "50", vačková hřídel 278/270, klika Fabia, větší sací ventily(BMW), karburátory Kehlin z Kawasaki 1300 vč. nově vyrobeného sání a navazujícího hand made kevlarového vzduchového filtru, uvnitř s klasickou vložkou (MB180 Cdi), programovatelné zapalování Ignitech, alternátor 180Ah s volnoběžkou (Superb) a konečně "normálním" napínákem (hand made). Výkon změřený na brzdě k 7.11.2016 byl 120PS/155Nm.(vlastně ukázalo to na obrazovce 122 ale "típli to pro tisk" to na 120 což je ale skoro jedno...). Výkon byl normalizován pro běžné ježdění, proto jsem nehledal nějaké maximální hodnoty.
V max 200km/h dle GPS.
Převodovka:
(původní) rozebraná, zkontrolovaná, vyměněny synchronizátory, a to jen proto, že jsem měl nové české doma. Nový spojkový váleček.
6° sekvenční převodovka "Evo 2" s 6°kou 0,73.
Stálý převod 3,9.
Střídám je dle nálady a potřeby.
Nápravy:
po kompletní GO a pro jistotu klasicky, dle specifikace, zesílené. Celé pozinkované a nabarvené v RAL, žádný komaxit, nové řízení.
Brzdy:
po GO, nové rozvody v mědi, nové kotouče a (původně) vzadu bubny, nová origo brzdová konzole vč. posilovače, brzdového a spojkového válečku.
V současnosti kotoučová sada i na zadní nápravě, ruční brzda ponechána standartní, schváleno.
Elektro:
původní, kabely od pojistkové skříně dopředu ale nové, neboť v okolí chladiče nejvíce trpí. Pojistková skříňka vyměněná za novou ale s nožovými pojistkami (výrobek Tesla Blatná-pasuje přesně na původní místo, snad montují do Zetorů), doplněná o další modul v kufru pro doplňkové věci. Trochu kontroverzní rozhodnutí ale chtěl jsem zvýšit jistotu na delší cesty, navíc není vidět, což je pro mě alfa a omega, mám rád originalitu, původní čisté linie vozu, nevadí mi ale drobná vylepšení, které jsou skrytá zrakům pozorovatelů.
Baterie umístěná pod úhlem šikmo na mezitlumičové vzpěře aby zůstal prostor na zavazadla.
Samotnou vzpěru jsem původně zakoupil ve Speedpru, po zjištění, že materiál je snad z tvarohu co ohnu v ruce...byla podomácku vyrobená nová z pořádného materiálu...ke které je přivařený i držák baterie. Zkusím někdy vyrobit z lehčího materiálu...
Stěrače delší, nový mechanismus, upravený ale pro "dojezd" až k těsnící gumě okna (prodloužené malé táhlo).
Okno pravých dveří el. ovládané- neustále s někým někde komunikuji, ptám se na cestu a pod. tak jen proto. Ostatní 3 zůstávají manuální. Nová přední světla, blinkry a zadní lampy made in Czechoslovakia.
Podvozek:
na origo nových pružinách. Byl však příliš vysoký, nové pružiny jsou prostě znát, takže i když nechci nic "túúnit", zde se tomu neubráním, instaloval jsem tvrdší a nižší(přední 250mm, zadní 300/40 snad nějaký derivát Škoda 130LR), splňují, spolu s tlumiči Protlum od pana Křístka, nároky které od auta očekávám.
Silentbloky nové ale originál, tedy "měkké", nechci zatím "pást koně na betoně" ale normálně se svézt.
Stabilizátor 19mm(Svozil).
Interiér, doplňky:
alarm a centrální zamykání (poskytla bezúplatně fa. Jablotron), odskok kufru (Hella), v origo sedačkách vyhřívané integrované dečky v sedačkách(koupeno za směšnou cenu na Bazoši-doufám, že to v Boleslavi nikomu nechybí...:-))..).
Druhý set EVO 2- tzv. "severská varianta" (ve Finsku a Švédsku si importéři dělali vlastní sedačky s použitím některých komponentů z původních), 3 polohové vyhřívání. V současnosti tato varianta na autě.
Vnější zrcátka Monitor, originálně vyhřívané, za pravé zvláštní poděkování virťáku Enggikovi), vnitřní originál "anglické" s přepínáním noc/den.
Na pravém A sloupku lampička na čtení map.
Zvenku skrytý parkovací asistent (přece jen jsem ještě začátečník, když jsem tu zeměkouli zatím neobjel celou-viz nálepka na zadním čele...:-) tak abych někde nevooodřel nový lak..). Původně jsem jezdil bez rádia, vůz byl v záběhu a já poslouchal ševelení otočných částí nebo spolujezdkyni...:-). Nyní instalována "poslední evoluce" od Tesly Bratislava, model 1902B s kazetovým reverzem...:-), anténa se zesilovačem nalepená na zadním skle, by nerušila vzhled vozu.
Dobový mechanický teploměr a analogové hodiny made in Germany, mám i origo digitální "anglické" tak řeším, kterým dám přednost... Nyní to ale vyhrály české Prim, originál na přístrojovou desku z 80let.
Nová originální stropnice vč. čalounění Cé sloupků.
Doplňkové USB a 12V zásuvky, decentně umístěné, tak aby nerušily vzhled.
Osvětlení schránky-uděláno na spínač, chci svítit jen když chci, ne vždy když je otevřená.
Stejné to mám s dveřním osvětlením- dá se vypnout i když jsou dveře otevřené- v létě nelezou dovnitř komáři při otevřených dveřích někde u rybníka...:-).
Doplňková odkládací přihrádka pod schránkou.
Mám doma origo LR Metalex rampu se 4mi dobovými světly PAL a dva kusy skořepin, taktéž Metalex, myslím, že ale zůstanou jen jako doplněk mé garáže do budoucna, k této vizáži vozu se nehodí, navíc bych se bál, že světla někde štrajchnu... Řešil jsem, zda na auto vůbec montovat jakékoliv mlhovky, 5.3.2016 jsem pořídil francouzské historické žluté, autu myslím sluší.
Přední sklo nové s barevným pruhem.
Hever a klíč na kola složené vpředu za nádobkou ostřikovače, tzv. "skoro" vše vpředu kvůli rozložení hmotnosti.
Před sedačkou spolujezdce hasící přístroj.
Auto je nadstandardně, tedy v rámci možností, odhlučněno - celá podlaha, podběhy... a je to docela fajn.
Kola:
Zimní: Meteor II, mám k nim různé barvy pukliček, prozatím kvůli střeše bílé ale třeba kdy změním vizáž, kdo ví...:-).
Pneu: Continental 175/65-13.
Letní: Indianapolis 5,5x13.
V rezervě Apolla a tréninkové Metalexy.
Pneu: 185/60-13, případně 195/55-13
Pár nápadů ještě mám, postupně popis doplňuji, stejně tak i fotky.
Najeto:
8.02. 2016 1600km
6.03 3600km
20.03 5200km
24.04 6400km
24.05 8850km
Cesta Německo, Francie, Andorra, Španělsko, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko.
24.06 14850km
Cesta Polsko, Slovensko.
22.07 16890km
18.10 Opět po více než dvou měsících na kolech!!! Bohužel dočasně bez tachometru.
11.měsíc cesta Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Turecko(jen na hranici), Makedonie, Kosovo, Srbsko, Maďarsko, SK a doma...:-).
06.02.2017 23690km, motor opět na zkoušku venku..:-).
09.03 25500km, cesta na Východní Slovensko
25.03 29121km cesta Itálie, Monako, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko, Německo
20.12.2017 34018km Walzbych Polsko
08.01 2018 36542km Bratislava Československo
23.04.2018 37218 Slovensko, Maďarsko,Srbsko
Bulharsko, Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Československo.
42342 Praha
08.03.2019
46878 Brno
47192 Wien
16.03.2019 47498 Praha
21.03.2019 49583 Cardiff, Wales
05.09.2019 52000 Praha
06.09 2019 52352 Vídeň, 7.9. 53642 Priština, Kosovo, 9.9 53983 Tirana, Albanie
------------------------- ------------------------
To tričko v podobně kolorované kombinaci jsem pak na Novém Zélandu kupoval jen kvůli budoucí G a L ance...:-).
GaLanku jsem pořídil na Slovensku, jel jsem si pro ní tenkrát do až do Svidníku, což bylo z Prahy asi tak na 5-6 přestupů vlakem a to jsem stejně dojel jen do Bardějova, neboť, jak jsem zjistil, do Svidníku nevedou koleje, i když je to docela normální okresní město...
Vtipné bylo, že někdo tady na Virtu tenkrát tenkrát auto viděl v inzerci a komentoval to, že je to pěkná 136ka a že kdyby to neměl z Bratislavy tak daleko, určitě by pro ní jel..(...).. Následně se ptal do éteru, že ať se přiznáme, který Pražák mu jí sebral, resp. něco v tom smyslu(ať mě tedy nikdo nebere za slovo, je to dlouho...). pozn. mimochodem dotyčný už se se smíchem přihlásil...-).
Po asi 11hod na místě jsem zjistil, že v Bardějově se koná nějaký sjezd chirurgů z celého SK a všechny pensiony jsou plné, no jo chyba, neudělal jsem rezervaci...
V okamžiku, když už jsem byl naprosto vyřízený a přeměřoval velikost nákupních košíků v místní Bille a Tescu, jako který by byl pro spaní v jejich "garáži" pohodlnější...:-)), se mě ujala mladá místní dvojice studentů a vzhledem k tomu, že i já ve svém věku studuji momentálně na FFUK historii, našli jsme společnou řeč a slíbili mi kolegiálně, že mě nenechají venku a něco snad ještě najdeme...
Nakonec se podařilo sehnat snad poslední volné místo ve městě a já tak mohl ráno vyhlížet majitele, se kterým jsem se dohodl, že ráno ze Svidníku auto do Bardějova doveze, protože se zde stejně musí udělat nějaké to slovenské ověření původu.
Ráno pán skutečně dorazil, mě se auto líbilo-byla to láska na první pohled...:-) a tak, po vyřízení formalit, mě nejdříve pán slíbil ukázat, kde je tady dukelský průsmyk(fandím Dukle Praha a nikdy jsem tam nebyl...), nakonec řekl, že tam se mnou pojede, takže jsme zajeli k památníku a následně kousek i do Polska(první zahraniční cesta..:-)..), následně jsem ho opět vyložil ve Svidníku a vydal se na zhruba 650km dlouhou cestu domů, kam jsem na další den dorazil, neboť, po totální únavě, přenocoval na nějaké benzínce u Olomouce. Později jsem koukal, že dokonce cesta přes Krakov a Katowice je o dost rychlejší i když delší...
Auto jelo dobře, žádné klepání a tak, jen se mi nezdála rychlost, když jsem se po nějaké době odvážil, nedostal jsem se na víc než 140km. Bylo mi to divné tak jsemf pak doma juknul na karburátor a ejhle, 105kový... Volám starému pánovi a ten do telefonu říká: Já neviem, nerozumím tomu, auto som opravoval po celý čas len v servise a chalani mi povedali, že třeba vymenit karburátor, tam mi tam dali volajaký nový, od tej doby to skoro nič nežere...
Když jsem ho tedy později vyměnil za ten co tam patří a řádně nastavil, ručičková rychlost najednou stoupla o zhruba 35-40km...:-).
Auto bylo jinak v pěkném stavu, docela málo jeté, sedačky pod potahem jako nové a lak sice klasicky vybledlý ale nepatrná koroze jen na jednom předním blatníku (asi 2cm flíček...), bylo na něm vidět, že po celou dobu skutečně garážované. Tak jsem dlouhou dobu řešil, jak s ním vlastně naložit...
Cíl byl mít auto na víceméně každodenní ježdění v rámci potřeb, když zrovna vyloženě nesněží, což ale v mém případě znamená nejen po městě pro rohlíky ale i 500km sem a tam, každopádně cca v rámci Evropy, takže vlastně "okolo komína"...:-).
Stál jsem hlavně před velmi těžkým rozhodnutím, zda zachovat původní lak a vůbec takové to genum loci a pravidelně ho pracně přelešťovat nebo "to" vzít prostě z gruntu. Nakonec jsem dospěl k názoru, že kdybych tvořil "leštěnku do vitríny resp. na nějaké srazy( na žádném jsem stejně až do října 2015 nikdy nebyl), určitě by zvítězila varianta "leštění", mimochodem každému doporučuji!!!
Já za sebe zvolil tu druhou variantu, tedy celkovou obrodu vozidla, včetně nového laku.
Tak a teď mě pranýřujte, podejte plamenům na pomyslné hranici nového paliva... a nevím co ještě, jsem ochoten nést důsledky svého rozhodnutí na vlastních bedrech...
Nakonec jsem GaLanku, jak jí říkám proto, že je Slovenka a hodilo se to i ve spojitosti s literami GL v názvu, celou chudinku svlékl do naha... abych zjistil, že Sloveny jsou fakt kočky...:-)), opravdová rez byla klasicky jen pod předními blatníky, jinak skoro nikde.
Vyměnil jsem proto jen přední blatníky a ty plechy v rohu pod nimi, jinak skoro nic, prahy jsou originální.
GaLanka dostala opět stejný lak 1305 a jako správná nevěsta i závoj...:-), sice má být šedivý, prozatím ale nemá žádnou patinu, takže působí spíše do běla. Je to nějaká speciální koženka s nano vlákny nebo čím, každopádně udělaná dle původní originální exportní předlohy.
No a ještě nějaké ty údaje:
Výroba: 29.01.1989
Způsob nabytí: Tuzex, Leninova ul. Košice 10.04.1989
Karosérie:
po kompletní rozborce, opravě a laku. Co jsem doma měl nebo sehnal dal jsem nové, zbytek i do malých detailů po GO.
Barva:
RAL 1305 (původní odstín), šedivá(hermelínově bílá) koženková střecha.
Motor:
původní, jen rozebraný pro kontrolu a opět složený, nové ventily a kroužky Goetze. Nač měnit věci které skvěle fungují...
Dokonce z něj původně nevzlínal olej a i ty kroužky byli trochu navíc...
Nový chladič Autopal, hadice, expanzní nádržka a pod. Rychloběžný lehký startér alá Felicie. Nerezové svody a podelný výfuk.
Nyní na voze sada "Power Evo 2", (blok Škoda 742.136 zvětšený na 1518cm3, hlava Felicia "50", vačková hřídel 278/270, klika Fabia, větší sací ventily(BMW), karburátory Kehlin z Kawasaki 1300 vč. nově vyrobeného sání a navazujícího hand made kevlarového vzduchového filtru, uvnitř s klasickou vložkou (MB180 Cdi), programovatelné zapalování Ignitech, alternátor 180Ah s volnoběžkou (Superb) a konečně "normálním" napínákem (hand made). Výkon změřený na brzdě k 7.11.2016 byl 120PS/155Nm.(vlastně ukázalo to na obrazovce 122 ale "típli to pro tisk" to na 120 což je ale skoro jedno...). Výkon byl normalizován pro běžné ježdění, proto jsem nehledal nějaké maximální hodnoty.
V max 200km/h dle GPS.
Převodovka:
(původní) rozebraná, zkontrolovaná, vyměněny synchronizátory, a to jen proto, že jsem měl nové české doma. Nový spojkový váleček.
6° sekvenční převodovka "Evo 2" s 6°kou 0,73.
Stálý převod 3,9.
Střídám je dle nálady a potřeby.
Nápravy:
po kompletní GO a pro jistotu klasicky, dle specifikace, zesílené. Celé pozinkované a nabarvené v RAL, žádný komaxit, nové řízení.
Brzdy:
po GO, nové rozvody v mědi, nové kotouče a (původně) vzadu bubny, nová origo brzdová konzole vč. posilovače, brzdového a spojkového válečku.
V současnosti kotoučová sada i na zadní nápravě, ruční brzda ponechána standartní, schváleno.
Elektro:
původní, kabely od pojistkové skříně dopředu ale nové, neboť v okolí chladiče nejvíce trpí. Pojistková skříňka vyměněná za novou ale s nožovými pojistkami (výrobek Tesla Blatná-pasuje přesně na původní místo, snad montují do Zetorů), doplněná o další modul v kufru pro doplňkové věci. Trochu kontroverzní rozhodnutí ale chtěl jsem zvýšit jistotu na delší cesty, navíc není vidět, což je pro mě alfa a omega, mám rád originalitu, původní čisté linie vozu, nevadí mi ale drobná vylepšení, které jsou skrytá zrakům pozorovatelů.
Baterie umístěná pod úhlem šikmo na mezitlumičové vzpěře aby zůstal prostor na zavazadla.
Samotnou vzpěru jsem původně zakoupil ve Speedpru, po zjištění, že materiál je snad z tvarohu co ohnu v ruce...byla podomácku vyrobená nová z pořádného materiálu...ke které je přivařený i držák baterie. Zkusím někdy vyrobit z lehčího materiálu...
Stěrače delší, nový mechanismus, upravený ale pro "dojezd" až k těsnící gumě okna (prodloužené malé táhlo).
Okno pravých dveří el. ovládané- neustále s někým někde komunikuji, ptám se na cestu a pod. tak jen proto. Ostatní 3 zůstávají manuální. Nová přední světla, blinkry a zadní lampy made in Czechoslovakia.
Podvozek:
na origo nových pružinách. Byl však příliš vysoký, nové pružiny jsou prostě znát, takže i když nechci nic "túúnit", zde se tomu neubráním, instaloval jsem tvrdší a nižší(přední 250mm, zadní 300/40 snad nějaký derivát Škoda 130LR), splňují, spolu s tlumiči Protlum od pana Křístka, nároky které od auta očekávám.
Silentbloky nové ale originál, tedy "měkké", nechci zatím "pást koně na betoně" ale normálně se svézt.
Stabilizátor 19mm(Svozil).
Interiér, doplňky:
alarm a centrální zamykání (poskytla bezúplatně fa. Jablotron), odskok kufru (Hella), v origo sedačkách vyhřívané integrované dečky v sedačkách(koupeno za směšnou cenu na Bazoši-doufám, že to v Boleslavi nikomu nechybí...:-))..).
Druhý set EVO 2- tzv. "severská varianta" (ve Finsku a Švédsku si importéři dělali vlastní sedačky s použitím některých komponentů z původních), 3 polohové vyhřívání. V současnosti tato varianta na autě.
Vnější zrcátka Monitor, originálně vyhřívané, za pravé zvláštní poděkování virťáku Enggikovi), vnitřní originál "anglické" s přepínáním noc/den.
Na pravém A sloupku lampička na čtení map.
Zvenku skrytý parkovací asistent (přece jen jsem ještě začátečník, když jsem tu zeměkouli zatím neobjel celou-viz nálepka na zadním čele...:-) tak abych někde nevooodřel nový lak..). Původně jsem jezdil bez rádia, vůz byl v záběhu a já poslouchal ševelení otočných částí nebo spolujezdkyni...:-). Nyní instalována "poslední evoluce" od Tesly Bratislava, model 1902B s kazetovým reverzem...:-), anténa se zesilovačem nalepená na zadním skle, by nerušila vzhled vozu.
Dobový mechanický teploměr a analogové hodiny made in Germany, mám i origo digitální "anglické" tak řeším, kterým dám přednost... Nyní to ale vyhrály české Prim, originál na přístrojovou desku z 80let.
Nová originální stropnice vč. čalounění Cé sloupků.
Doplňkové USB a 12V zásuvky, decentně umístěné, tak aby nerušily vzhled.
Osvětlení schránky-uděláno na spínač, chci svítit jen když chci, ne vždy když je otevřená.
Stejné to mám s dveřním osvětlením- dá se vypnout i když jsou dveře otevřené- v létě nelezou dovnitř komáři při otevřených dveřích někde u rybníka...:-).
Doplňková odkládací přihrádka pod schránkou.
Mám doma origo LR Metalex rampu se 4mi dobovými světly PAL a dva kusy skořepin, taktéž Metalex, myslím, že ale zůstanou jen jako doplněk mé garáže do budoucna, k této vizáži vozu se nehodí, navíc bych se bál, že světla někde štrajchnu... Řešil jsem, zda na auto vůbec montovat jakékoliv mlhovky, 5.3.2016 jsem pořídil francouzské historické žluté, autu myslím sluší.
Přední sklo nové s barevným pruhem.
Hever a klíč na kola složené vpředu za nádobkou ostřikovače, tzv. "skoro" vše vpředu kvůli rozložení hmotnosti.
Před sedačkou spolujezdce hasící přístroj.
Auto je nadstandardně, tedy v rámci možností, odhlučněno - celá podlaha, podběhy... a je to docela fajn.
Kola:
Zimní: Meteor II, mám k nim různé barvy pukliček, prozatím kvůli střeše bílé ale třeba kdy změním vizáž, kdo ví...:-).
Pneu: Continental 175/65-13.
Letní: Indianapolis 5,5x13.
V rezervě Apolla a tréninkové Metalexy.
Pneu: 185/60-13, případně 195/55-13
Pár nápadů ještě mám, postupně popis doplňuji, stejně tak i fotky.
Najeto:
8.02. 2016 1600km
6.03 3600km
20.03 5200km
24.04 6400km
24.05 8850km
Cesta Německo, Francie, Andorra, Španělsko, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko.
24.06 14850km
Cesta Polsko, Slovensko.
22.07 16890km
18.10 Opět po více než dvou měsících na kolech!!! Bohužel dočasně bez tachometru.
11.měsíc cesta Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Turecko(jen na hranici), Makedonie, Kosovo, Srbsko, Maďarsko, SK a doma...:-).
06.02.2017 23690km, motor opět na zkoušku venku..:-).
09.03 25500km, cesta na Východní Slovensko
25.03 29121km cesta Itálie, Monako, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko, Německo
20.12.2017 34018km Walzbych Polsko
08.01 2018 36542km Bratislava Československo
23.04.2018 37218 Slovensko, Maďarsko,Srbsko
Bulharsko, Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Československo.
42342 Praha
08.03.2019
46878 Brno
47192 Wien
16.03.2019 47498 Praha
21.03.2019 49583 Cardiff, Wales
05.09.2019 52000 Praha
06.09 2019 52352 Vídeň, 7.9. 53642 Priština, Kosovo, 9.9 53983 Tirana, Albanie
------------------------- ------------------------
To tričko v podobně kolorované kombinaci jsem pak na Novém Zélandu kupoval jen kvůli budoucí G a L ance...:-).
GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex - komentáře:
12:09:02
17.11.2015
17.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> castrol 17.11.15 12:00:36: A docela nedobytnej co...:-))? A nemyslíš, že je spíše na čase, aby jsi si pořídil konečně pořádný zadohrab, než čučet na betonové hrady...:-))?
12:00:36
17.11.2015
17.11.2015
castrol
-> skodoukolemsveta.cz: jazdime tam preto lebo to je najbližší hrad v okoli
11:58:17
17.11.2015
17.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Jozka 17.11.15 11:23:30: No právě... Je fakt, že jsem tomu ale asi krapet i pomohl těmi 175/65-13 ale stejně...
Oni asi ty auta fakt takhle dříve vypadali normálně, to muselo bejt strašný...:-). Dneska jak jsou všechny utahaný, člověku to ani nepřijde...
Oni asi ty auta fakt takhle dříve vypadali normálně, to muselo bejt strašný...:-). Dneska jak jsou všechny utahaný, člověku to ani nepřijde...
11:23:30
17.11.2015
17.11.2015
Jozka
-> skodoukolemsveta.cz: Jasně, takhle už je to radost.. dolů by to chtělo - ono čekat, až si to sedne samo, to by ses načekal.
09:59:59
17.11.2015
17.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> MOLSO 16.11.15 17:16:55: Proč máš baterku úplně vzadu? Není to zbytečná přítěž na už tak přetížený zadek? Ale za sedačkou máš asi LPG nádrž že?
09:53:58
17.11.2015
17.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Jozka 17.11.15 03:17:55: Hlavně, že už to jezdí, zbytek postupně nějak doladím. Auto musím především trochu snížit, po montáži orginálních nových pružin, mám pocit, že jedu jakoby na chúdách... I když skvělé tlumiče Protlum auto v zatáčce pomohou podržet, musím s tím něco udělat...
03:17:55
17.11.2015
17.11.2015
Jozka
-> skodoukolemsveta.cz: Tak to tě čeká spousta zábavy..
00:41:38
17.11.2015
17.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Jozka 16.11.15 22:51:32: Už se na to taky těším...:-(. Ještě mi kromě toho chybí uvnitř instalovat držadla u stropu, to bude taky možná porod...
23:59:56
16.11.2015
16.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> castrol 16.11.15 22:35:40: Jezdíte okolo atomky za romantikou...:-)? Až pojedete zase do Čech, nechte se nejdřív deratizovat...-))))
23:41:09
16.11.2015
16.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> isti 15.11.15 18:19:51: Když budeš mít všechny červené, jak je od sebe poznáš...:-)?
22:51:32
16.11.2015
16.11.2015
Jozka
-> skodoukolemsveta.cz: Dík.. a snad pomůžou prolisy - jsi mě tím právě připomnělo poslední lepení stropnice, resp. hledání dírek pro držáky slunečních clon - na pravý straně mi dlouho selhával i léta osvědčený tupý hledací hrot.
22:35:40
16.11.2015
16.11.2015
castrol
-> skodoukolemsveta.cz: no cista romantika
22:29:06
16.11.2015
16.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> castrol 16.11.15 18:21:02: To se někdo má..:-)
22:10:09
16.11.2015
16.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Jozka 16.11.15 19:39:23: Děkuji, jistě to zcela odborně zvládnu...:-)). Jinak pěkný embesa, gratuluji!
20:13:04
16.11.2015
16.11.2015
Jozka
-> kraska98: Mám 13 i 14" (jako zastírací manévr pro případnou kombinaci obou rozměrů na autě).. jsou to ARGO „Sunflower“ od Górecki, ale co jsem zjistil, tak se už nedělají.. a moc na těch discích nedržej .
19:51:27
16.11.2015
16.11.2015
kraska98
-> Jozka: Ano,přesně tyhle,ale ty co máš na MBčku jsou na 14ctky ne ? Já sháním na 13ctky.Ony totiž se vyráběly jak na 13 tak na 14.
19:39:23
16.11.2015
16.11.2015
Jozka
-> skodoukolemsveta.cz: Pěkná story i auto - přeju hodně štěstí při hledání dírek pod koženkou..
-> kraska98: Jsou to tyhle kryty ? skoda-virt.cz/cz/.../4987 -jozka-mbm
-> kraska98: Jsou to tyhle kryty ? skoda-virt.cz/cz/.../4987 -jozka-mbm
19:16:05
16.11.2015
16.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> kraska98 16.11.15 17:15:36: Hele moc tam nejezdím ale třeba do Olomouce docela joo...
19:15:15
16.11.2015
16.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> MOLSO 16.11.15 17:16:55: Jj viem, raz mi povedal... Energie nee nikdy dostatok...:-).
18:21:02
16.11.2015
16.11.2015
castrol
-> skodoukolemsveta.cz: ale zhodneme okolo kominu co je v elektrarni