GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex

komentáře | popis | fotky | skodoukolemsveta.cz | 31.05.22 22:29 | 168x v oblíbených
Hledám jakékoliv vývozní, zahraniční či domácí dobové doplňky ke zkrášlení Galanky...:-). Prosím nabídněte případně.





GaLanku jsem pořídil na Slovensku, jel jsem si pro ní tenkrát do až do Svidníku, což bylo z Prahy asi tak na 5-6 přestupů vlakem a to jsem stejně dojel jen do Bardějova, neboť, jak jsem zjistil, do Svidníku nevedou koleje, i když je to docela normální okresní město...

Vtipné bylo, že někdo tady na Virtu tenkrát tenkrát auto viděl v inzerci a komentoval to, že je to pěkná 136ka a že kdyby to neměl z Bratislavy tak daleko, určitě by pro ní jel..(...).. Následně se ptal do éteru, že ať se přiznáme, který Pražák mu jí sebral, resp. něco v tom smyslu(ať mě tedy nikdo nebere za slovo, je to dlouho...). pozn. mimochodem dotyčný už se se smíchem přihlásil...-).



Po asi 11hod na místě jsem zjistil, že v Bardějově se koná nějaký sjezd chirurgů z celého SK a všechny pensiony jsou plné, no jo chyba, neudělal jsem rezervaci...

V okamžiku, když už jsem byl naprosto vyřízený a přeměřoval velikost nákupních košíků v místní Bille a Tescu, jako který by byl pro spaní v jejich "garáži" pohodlnější...:-)), se mě ujala mladá místní dvojice studentů a vzhledem k tomu, že i já ve svém věku studuji momentálně na FFUK historii, našli jsme společnou řeč a slíbili mi kolegiálně, že mě nenechají venku a něco snad ještě najdeme...



Nakonec se podařilo sehnat snad poslední volné místo ve městě a já tak mohl ráno vyhlížet majitele, se kterým jsem se dohodl, že ráno ze Svidníku auto do Bardějova doveze, protože se zde stejně musí udělat nějaké to slovenské ověření původu.



Ráno pán skutečně dorazil, mě se auto líbilo-byla to láska na první pohled...:-) a tak, po vyřízení formalit, mě nejdříve pán slíbil ukázat, kde je tady dukelský průsmyk(fandím Dukle Praha a nikdy jsem tam nebyl...), nakonec řekl, že tam se mnou pojede, takže jsme zajeli k památníku a následně kousek i do Polska(první zahraniční cesta..:-)..), následně jsem ho opět vyložil ve Svidníku a vydal se na zhruba 650km dlouhou cestu domů, kam jsem na další den dorazil, neboť, po totální únavě, přenocoval na nějaké benzínce u Olomouce. Později jsem koukal, že dokonce cesta přes Krakov a Katowice je o dost rychlejší i když delší...



Auto jelo dobře, žádné klepání a tak, jen se mi nezdála rychlost, když jsem se po nějaké době odvážil, nedostal jsem se na víc než 140km. Bylo mi to divné tak jsemf pak doma juknul na karburátor a ejhle, 105kový... Volám starému pánovi a ten do telefonu říká: Já neviem, nerozumím tomu, auto som opravoval po celý čas len v servise a chalani mi povedali, že třeba vymenit karburátor, tam mi tam dali volajaký nový, od tej doby to skoro nič nežere...

Když jsem ho tedy později vyměnil za ten co tam patří a řádně nastavil, ručičková rychlost najednou stoupla o zhruba 35-40km...:-).



Auto bylo jinak v pěkném stavu, docela málo jeté, sedačky pod potahem jako nové a lak sice klasicky vybledlý ale nepatrná koroze jen na jednom předním blatníku (asi 2cm flíček...), bylo na něm vidět, že po celou dobu skutečně garážované. Tak jsem dlouhou dobu řešil, jak s ním vlastně naložit...



Cíl byl mít auto na víceméně každodenní ježdění v rámci potřeb, když zrovna vyloženě nesněží, což ale v mém případě znamená nejen po městě pro rohlíky ale i 500km sem a tam, každopádně cca v rámci Evropy, takže vlastně "okolo komína"...:-).



Stál jsem hlavně před velmi těžkým rozhodnutím, zda zachovat původní lak a vůbec takové to genum loci a pravidelně ho pracně přelešťovat nebo "to" vzít prostě z gruntu. Nakonec jsem dospěl k názoru, že kdybych tvořil "leštěnku do vitríny resp. na nějaké srazy( na žádném jsem stejně až do října 2015 nikdy nebyl), určitě by zvítězila varianta "leštění", mimochodem každému doporučuji!!!



Já za sebe zvolil tu druhou variantu, tedy celkovou obrodu vozidla, včetně nového laku.



Tak a teď mě pranýřujte, podejte plamenům na pomyslné hranici nového paliva... a nevím co ještě, jsem ochoten nést důsledky svého rozhodnutí na vlastních bedrech...



Nakonec jsem GaLanku, jak jí říkám proto, že je Slovenka a hodilo se to i ve spojitosti s literami GL v názvu, celou chudinku svlékl do naha... abych zjistil, že Sloveny jsou fakt kočky...:-)), opravdová rez byla klasicky jen pod předními blatníky, jinak skoro nikde.

Vyměnil jsem proto jen přední blatníky a ty plechy v rohu pod nimi, jinak skoro nic, prahy jsou originální.



GaLanka dostala opět stejný lak 1305 a jako správná nevěsta i závoj...:-), sice má být šedivý, prozatím ale nemá žádnou patinu, takže působí spíše do běla. Je to nějaká speciální koženka s nano vlákny nebo čím, každopádně udělaná dle původní originální exportní předlohy.





No a ještě nějaké ty údaje:



Výroba: 29.01.1989

Způsob nabytí: Tuzex, Leninova ul. Košice 10.04.1989



Karosérie:

po kompletní rozborce, opravě a laku. Co jsem doma měl nebo sehnal dal jsem nové, zbytek i do malých detailů po GO.



Barva:

RAL 1305 (původní odstín), šedivá(hermelínově bílá) koženková střecha.



Motor:

původní, jen rozebraný pro kontrolu a opět složený, nové ventily a kroužky Goetze. Nač měnit věci které skvěle fungují...

Dokonce z něj původně nevzlínal olej a i ty kroužky byli trochu navíc...

Nový chladič Autopal, hadice, expanzní nádržka a pod. Rychloběžný lehký startér alá Felicie. Nerezové svody a podelný výfuk.



Nyní na voze sada "Power Evo 2", (blok Škoda 742.136 zvětšený na 1518cm3, hlava Felicia "50", vačková hřídel 278/270, klika Fabia, větší sací ventily(BMW), karburátory Kehlin z Kawasaki 1300 vč. nově vyrobeného sání a navazujícího hand made kevlarového vzduchového filtru, uvnitř s klasickou vložkou (MB180 Cdi), programovatelné zapalování Ignitech, alternátor 180Ah s volnoběžkou (Superb) a konečně "normálním" napínákem (hand made). Výkon změřený na brzdě k 7.11.2016 byl 120PS/155Nm.(vlastně ukázalo to na obrazovce 122 ale "típli to pro tisk" to na 120 což je ale skoro jedno...). Výkon byl normalizován pro běžné ježdění, proto jsem nehledal nějaké maximální hodnoty.

V max 200km/h dle GPS.



Převodovka:

(původní) rozebraná, zkontrolovaná, vyměněny synchronizátory, a to jen proto, že jsem měl nové české doma. Nový spojkový váleček.

6° sekvenční převodovka "Evo 2" s 6°kou 0,73.

Stálý převod 3,9.

Střídám je dle nálady a potřeby.







Nápravy:

po kompletní GO a pro jistotu klasicky, dle specifikace, zesílené. Celé pozinkované a nabarvené v RAL, žádný komaxit, nové řízení.



Brzdy:

po GO, nové rozvody v mědi, nové kotouče a (původně) vzadu bubny, nová origo brzdová konzole vč. posilovače, brzdového a spojkového válečku.

V současnosti kotoučová sada i na zadní nápravě, ruční brzda ponechána standartní, schváleno.



Elektro:

původní, kabely od pojistkové skříně dopředu ale nové, neboť v okolí chladiče nejvíce trpí. Pojistková skříňka vyměněná za novou ale s nožovými pojistkami (výrobek Tesla Blatná-pasuje přesně na původní místo, snad montují do Zetorů), doplněná o další modul v kufru pro doplňkové věci. Trochu kontroverzní rozhodnutí ale chtěl jsem zvýšit jistotu na delší cesty, navíc není vidět, což je pro mě alfa a omega, mám rád originalitu, původní čisté linie vozu, nevadí mi ale drobná vylepšení, které jsou skrytá zrakům pozorovatelů.



Baterie umístěná pod úhlem šikmo na mezitlumičové vzpěře aby zůstal prostor na zavazadla.

Samotnou vzpěru jsem původně zakoupil ve Speedpru, po zjištění, že materiál je snad z tvarohu co ohnu v ruce...byla podomácku vyrobená nová z pořádného materiálu...ke které je přivařený i držák baterie. Zkusím někdy vyrobit z lehčího materiálu...



Stěrače delší, nový mechanismus, upravený ale pro "dojezd" až k těsnící gumě okna (prodloužené malé táhlo).

Okno pravých dveří el. ovládané- neustále s někým někde komunikuji, ptám se na cestu a pod. tak jen proto. Ostatní 3 zůstávají manuální. Nová přední světla, blinkry a zadní lampy made in Czechoslovakia.



Podvozek:

na origo nových pružinách. Byl však příliš vysoký, nové pružiny jsou prostě znát, takže i když nechci nic "túúnit", zde se tomu neubráním, instaloval jsem tvrdší a nižší(přední 250mm, zadní 300/40 snad nějaký derivát Škoda 130LR), splňují, spolu s tlumiči Protlum od pana Křístka, nároky které od auta očekávám.

Silentbloky nové ale originál, tedy "měkké", nechci zatím "pást koně na betoně" ale normálně se svézt.

Stabilizátor 19mm(Svozil).



Interiér, doplňky:

alarm a centrální zamykání (poskytla bezúplatně fa. Jablotron), odskok kufru (Hella), v origo sedačkách vyhřívané integrované dečky v sedačkách(koupeno za směšnou cenu na Bazoši-doufám, že to v Boleslavi nikomu nechybí...:-))..).



Druhý set EVO 2- tzv. "severská varianta" (ve Finsku a Švédsku si importéři dělali vlastní sedačky s použitím některých komponentů z původních), 3 polohové vyhřívání. V současnosti tato varianta na autě.



Vnější zrcátka Monitor, originálně vyhřívané, za pravé zvláštní poděkování virťáku Enggikovi), vnitřní originál "anglické" s přepínáním noc/den.

Na pravém A sloupku lampička na čtení map.



Zvenku skrytý parkovací asistent (přece jen jsem ještě začátečník, když jsem tu zeměkouli zatím neobjel celou-viz nálepka na zadním čele...:-) tak abych někde nevooodřel nový lak..). Původně jsem jezdil bez rádia, vůz byl v záběhu a já poslouchal ševelení otočných částí nebo spolujezdkyni...:-). Nyní instalována "poslední evoluce" od Tesly Bratislava, model 1902B s kazetovým reverzem...:-), anténa se zesilovačem nalepená na zadním skle, by nerušila vzhled vozu.



Dobový mechanický teploměr a analogové hodiny made in Germany, mám i origo digitální "anglické" tak řeším, kterým dám přednost... Nyní to ale vyhrály české Prim, originál na přístrojovou desku z 80let.



Nová originální stropnice vč. čalounění Cé sloupků.



Doplňkové USB a 12V zásuvky, decentně umístěné, tak aby nerušily vzhled.



Osvětlení schránky-uděláno na spínač, chci svítit jen když chci, ne vždy když je otevřená.

Stejné to mám s dveřním osvětlením- dá se vypnout i když jsou dveře otevřené- v létě nelezou dovnitř komáři při otevřených dveřích někde u rybníka...:-).

Doplňková odkládací přihrádka pod schránkou.



Mám doma origo LR Metalex rampu se 4mi dobovými světly PAL a dva kusy skořepin, taktéž Metalex, myslím, že ale zůstanou jen jako doplněk mé garáže do budoucna, k této vizáži vozu se nehodí, navíc bych se bál, že světla někde štrajchnu... Řešil jsem, zda na auto vůbec montovat jakékoliv mlhovky, 5.3.2016 jsem pořídil francouzské historické žluté, autu myslím sluší.



Přední sklo nové s barevným pruhem.

Hever a klíč na kola složené vpředu za nádobkou ostřikovače, tzv. "skoro" vše vpředu kvůli rozložení hmotnosti.

Před sedačkou spolujezdce hasící přístroj.



Auto je nadstandardně, tedy v rámci možností, odhlučněno - celá podlaha, podběhy... a je to docela fajn.



Kola:



Zimní: Meteor II, mám k nim různé barvy pukliček, prozatím kvůli střeše bílé ale třeba kdy změním vizáž, kdo ví...:-).

Pneu: Continental 175/65-13.



Letní: Indianapolis 5,5x13.

V rezervě Apolla a tréninkové Metalexy.

Pneu: 185/60-13, případně 195/55-13



Pár nápadů ještě mám, postupně popis doplňuji, stejně tak i fotky.



Najeto:



8.02. 2016 1600km

6.03 3600km

20.03 5200km

24.04 6400km

24.05 8850km

Cesta Německo, Francie, Andorra, Španělsko, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko.

24.06 14850km

Cesta Polsko, Slovensko.

22.07 16890km

18.10 Opět po více než dvou měsících na kolech!!! Bohužel dočasně bez tachometru.

11.měsíc cesta Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Turecko(jen na hranici), Makedonie, Kosovo, Srbsko, Maďarsko, SK a doma...:-).



06.02.2017 23690km, motor opět na zkoušku venku..:-).

09.03 25500km, cesta na Východní Slovensko

25.03 29121km cesta Itálie, Monako, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko, Německo

20.12.2017 34018km Walzbych Polsko

08.01 2018 36542km Bratislava Československo

23.04.2018 37218 Slovensko, Maďarsko,Srbsko

Bulharsko, Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Československo.

42342 Praha

08.03.2019

46878 Brno

47192 Wien

16.03.2019 47498 Praha

21.03.2019 49583 Cardiff, Wales

05.09.2019 52000 Praha

06.09 2019 52352 Vídeň, 7.9. 53642 Priština, Kosovo, 9.9 53983 Tirana, Albanie

------------------------- ------------------------

To tričko v podobně kolorované kombinaci jsem pak na Novém Zélandu kupoval jen kvůli budoucí G a L ance...:-).















GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex - komentáře:

23:32:29
21.09.2016
skodoukolemsveta.cz
-> Petr Urban 21.09.16 22:51:34: A už dost! Co to tady povídáš za nesmysly?? Já žádný motor neoživoval, a už vůbec k tomu pak nevolal tebe aby jsi mi s ním pomáhal!! Dozvěděl jsem se až zpětně od Chovance, že jsi u něj byl!!! Jestli tě zavolal on nebo jsi se tam ocitl jiným způsobem nevím, ale je to věc Chovance, jestli tě k něčemu, co měl udělat on sám pustil či nikoliv a do dneška jsem to tak nějak neřešil, protože jsem netušil, že si mi zablokoval pro další manipulaci mojí jednotku nějakým Tvým "duševním vlastnictvím"...:-), a zakázal mi v ní, abych si tak dělal vlastní nastavení...nicméně buď klidnej, brzy se ho (Tvého duševnictví...) zbavím...

Apropo, když jsem zjistil, že si mi to bloknul, volal jsem dnes Chovancovi. abych zjistil, jestli o tom něco ví, ptal jsem se co jste s tím vlastně všechno dělali, jaký tam dali předstih atd, to je celé.

Myslím, že jsme si tedy vše vyjasnili a nemusíme pokračovat. Každopádně ti moc děkuji...
22:51:34
21.09.2016
Petr Urban
-> Vrba: připravené nebylo vůbec nic, Lžeš jak vždy, tam nešlo o čas. Měl si tuny času nastoupit a udělat to, nic...Musel jsem já a rád jsem to pro Zdenu Chovance udělal, při tvém nastavení motor správně nešlápal, musel jsem jit do jednotky, nechtěl jsem, ale z minulosti kdy jsem to zpravoval kokovi jsem tušil, že by to nemuselo být ok a nemylil jsem se. Ja nikomu tvé špatné hodnoty co nahráváš každému ty samé bludy určitě nepotrebuji předávat a nahrávat nikam nebudu, uložena byla jenom tato křivka právě pro tento případ, když by ji bylo potřeba zpět na vlastní žádost. Já si motory ladím na brzdě a narozdíl od tebe, vím zpětnou vazbu čidla klepání i výkonnostních křivek co motor potřebuje či ne, nemám sebemenší důvod to dávat ven a někomu to nechávat jen tak, každý má ty možnosti stejný, vydávat svůj čas a peníze na motorovce. Tvé špatné hodnoty nikomu nikdy nenahraji, tím si buď na 100% jist. Kdyby jsi věděl co motor vzdáleně potřebuje, pak by tvůj kolega dnes nelanařil z Chovance jaké tam mají být hodnoty předstihu, vysvětlení dostal.
upraveno 1x, naposled 21.09.2016 22:53:47
20:44:57
21.09.2016
Vrba
-> Urbi: Ne ze neumeli,ale nezbyl na to pri me navsteve cas. Ze ses tam nasledne nanominoval az bylo temer vse pripravene je vec druha. Alespon jsi na zablokovani jednotky mohl upozornit mne (kdyz uz jsi mel potrebu to rozdladovat). Takovyto zpusob jednani ze "jednotka je zablokovana a nastavena spatne,doladim ji az osobne" snad ani nemuzes myslet vazne,hlavne potom ,kdyz se ani nejedna o tvoji praci. A kdyz uz tady pises cosi o dusevnim vlastnictvi, tak se teda divim,ze ti neprislo blbe si nastaveni ulozit (ukrast) ,nahrat neco svojeho a cele to nasledne zablokovat. To je dle tebe v poradku,co? Ostatne mne to ani neprekvapuje. Sam jsi nikdy nic nevymyslel, jen vytahal rozumy.
upraveno 1x, naposled 21.09.2016 21:24:40
12:37:47
21.09.2016
Petr Urban
-> skodoukolemsveta.cz: Ty, Vrba ani Chovanec jste neuměli oživit motor s motokarbci, byl jsem přizván panem Chovancem a vyřešil to, potřeboval jsem ať mi motor běží správně již od volnoběhu a nahrál si teda do jednotky své parametry. S p. Chovancem bylo pak domluveno a měl ti vzkázat, že je nutné motor nastavit v zátěži, ať již na brzdě nebo ve voze a měl jsem být u toho. Tedy již jsem nepřehrál zpátky Vrbeckého hodnoty. To co je tam nahrané za soft jé mé duševní vlastnictví ! Nemám problém a ani Vrba určitě poslat ti jeho původní nastavení. Vše to bylo domluveno navíc s p. Chovancem, tak nyní tady nekal vodu těmito vzkazkami !



Ty jsi mi do soukromé zprávy zakázal ti sem přispívat, že si chceš videa a příspěvky dávat sám... můj se ti nehodil do krámu, i když byl zcela slušně napsán a poukazoval na důležitost nastavení motoru. Né laicky doma, ale u motorare, který jej stavěl. Proč si mi tedy nyní nenapsal do soukromé zprávy ? Nebýt někým upozorněn, ani bych si to nepřečetl, tedy vzkaz virtu a né mně. No protože je lepší být za borce na virtu přece že jo...
upraveno 1x, naposled 21.09.2016 12:47:52
10:48:59
21.09.2016
skodoukolemsveta.cz
-> Petr Urban 22.07.16 13:47:01: Prosím tě, až se opět někdy mihneš okolo mého auta když tam nejsem(třeba když bude u motoráře...), nepřepisuj mi prosím soft zapalování a už vůbec mi ho pak neblokuj pro "čtení" abych si nemohl upravovat parametry jak potřebuju já... Teď to budu muset po tobě celé přemazat novou instalací. Moc díky a vše dobré.
20:24:17
11.09.2016
skodoukolemsveta.cz
-> mira76 11.09.16 20:04:04: Přetryskované to "tak nějak" teď je, tak uvidím až jak to nejdřív pojede. Dám ještě na výfuk lambdu a budu zkoušet... Filtr ale nevím, zda bych sehnal takový, který by sem naprosto přesně jako tenhle pasoval, to byla spíše náhoda-získal jsem kevlarový filtrbox a ze 3-4nových filtrů co jsem doma měl, tam jeden z nich sednul úplně přesně! Tak se box jen celý zmenšil upravil a bylo. A také mě nejde o max výkon ale o dobré filtrování, což takový a podobný bude dělat lépe než sportovní, který prostě "pouští" i nějaké to smítko...
20:04:04
11.09.2016
mira76
po otryskování (nechat lehce bohatší směs) doporučuji vyměnit filtrační vložku za KN nebo Green nebo SIMOTU.....touto vložkou filtru vzduchu se to zase lehce ochudí.....
00:30:13
07.09.2016
skodoukolemsveta.cz
-> kraska98 06.09.16 21:33:55: -> minno 06.09.16 22:02:19: Trošku to asi zmenším, kdo se má s těma pětkama na zádech tahat...:-))). A pak také je to objemově zbytečný(i když luftu není nikdy dost, zvlášť pěkně chladnějšího...), tohle krmilo snad nějakýho Lotuse lebo čo to bolo za krám boha Mária...:-))



-> Pavell 06.09.16 22:00:53: Ještě né, stále nemám dokončené brzdy. Snad ta chvíle ale jednou taky nastane...-> castrol 03.09.16 17:40:33: Tak a teraz už som to dočista zbabral však...:-)?
22:02:19
06.09.2016
minno
-> kraska98: 3

-> skodoukolemsveta.cz: to je teda mega sanie9
22:00:53
06.09.2016
Pavell
-> skodoukolemsveta.cz: už jsi to projel?
21:33:55
06.09.2016
kraska98
-> skodoukolemsveta.cz: Panečku,tomu říkám decentní sání 3
23:09:09
03.09.2016
skodoukolemsveta.cz
-> castrol 03.09.16 17:40:33: Kurňa, to už jsem neměl viď...:-)?

-> Sejki - zrušená registrace 03.09.16 19:13:47: Že by mezi sedačkou a volantem...:-))?
19:13:47
03.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz: teda, kde schovavas ten jaderny pohon?
17:40:33
03.09.2016
castrol
-> skodoukolemsveta.cz: no ale teraz si to uz fakt sprznil 40
16:56:31
28.08.2016
skodoukolemsveta.cz
-> Péďa17 28.08.16 14:45:38: Díky.

-> M@rtin 28.08.16 15:03:56: Třeba někdy ano. Každopádně se s tím řadí pěkně.

-> Meilo 28.08.16 13:08:49: Ber to tak, že i ke skvělé staré architektuře někdy přibydou soudobé moderní skleněno-ocelové artefakty, zastřešení dvoran například, třeba Albertina ve Vídni, budoucí přestavba Národního muzea v Praze, Louvre v Paříži a pod. a nemyslím si, že by to bylo na škodu, naopak, vdechuje to těm stavbám nový život, přitom však zachová to staré, zmíněné genum loci. A o to mi šlo. Na druhou stranu jsou auta ale i budovy, kde se to nehodí, takové ty opravdové skvosty, kterých je jen pár, jsou jedinečné a tak, takže ti rozumím.
16:09:36
28.08.2016
skodoukolemsveta.cz
-> Sejki - zrušená registrace 28.08.16 12:40:52: Ano.

-> Meilo 28.08.16 13:08:49: Každý máme na věci jiný názor a ctíme jiné hodnoty, někdo jen leští a má v garáži, někdo ročně najezdí třeba 40000km. Já každopádně chtěl jen 136GL a navíc jezdit, takže bylo rozhodnuto. Opakuji, změny nejsou nezvratné.
15:03:56
28.08.2016
M@rtin
Příspěvek smazal moderátor - minno
Extreme Tyres