GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex

komentáře | popis | fotky | skodoukolemsveta.cz | 31.05.22 22:29 | 168x v oblíbených
Hledám jakékoliv vývozní, zahraniční či domácí dobové doplňky ke zkrášlení Galanky...:-). Prosím nabídněte případně.





GaLanku jsem pořídil na Slovensku, jel jsem si pro ní tenkrát do až do Svidníku, což bylo z Prahy asi tak na 5-6 přestupů vlakem a to jsem stejně dojel jen do Bardějova, neboť, jak jsem zjistil, do Svidníku nevedou koleje, i když je to docela normální okresní město...

Vtipné bylo, že někdo tady na Virtu tenkrát tenkrát auto viděl v inzerci a komentoval to, že je to pěkná 136ka a že kdyby to neměl z Bratislavy tak daleko, určitě by pro ní jel..(...).. Následně se ptal do éteru, že ať se přiznáme, který Pražák mu jí sebral, resp. něco v tom smyslu(ať mě tedy nikdo nebere za slovo, je to dlouho...). pozn. mimochodem dotyčný už se se smíchem přihlásil...-).



Po asi 11hod na místě jsem zjistil, že v Bardějově se koná nějaký sjezd chirurgů z celého SK a všechny pensiony jsou plné, no jo chyba, neudělal jsem rezervaci...

V okamžiku, když už jsem byl naprosto vyřízený a přeměřoval velikost nákupních košíků v místní Bille a Tescu, jako který by byl pro spaní v jejich "garáži" pohodlnější...:-)), se mě ujala mladá místní dvojice studentů a vzhledem k tomu, že i já ve svém věku studuji momentálně na FFUK historii, našli jsme společnou řeč a slíbili mi kolegiálně, že mě nenechají venku a něco snad ještě najdeme...



Nakonec se podařilo sehnat snad poslední volné místo ve městě a já tak mohl ráno vyhlížet majitele, se kterým jsem se dohodl, že ráno ze Svidníku auto do Bardějova doveze, protože se zde stejně musí udělat nějaké to slovenské ověření původu.



Ráno pán skutečně dorazil, mě se auto líbilo-byla to láska na první pohled...:-) a tak, po vyřízení formalit, mě nejdříve pán slíbil ukázat, kde je tady dukelský průsmyk(fandím Dukle Praha a nikdy jsem tam nebyl...), nakonec řekl, že tam se mnou pojede, takže jsme zajeli k památníku a následně kousek i do Polska(první zahraniční cesta..:-)..), následně jsem ho opět vyložil ve Svidníku a vydal se na zhruba 650km dlouhou cestu domů, kam jsem na další den dorazil, neboť, po totální únavě, přenocoval na nějaké benzínce u Olomouce. Později jsem koukal, že dokonce cesta přes Krakov a Katowice je o dost rychlejší i když delší...



Auto jelo dobře, žádné klepání a tak, jen se mi nezdála rychlost, když jsem se po nějaké době odvážil, nedostal jsem se na víc než 140km. Bylo mi to divné tak jsemf pak doma juknul na karburátor a ejhle, 105kový... Volám starému pánovi a ten do telefonu říká: Já neviem, nerozumím tomu, auto som opravoval po celý čas len v servise a chalani mi povedali, že třeba vymenit karburátor, tam mi tam dali volajaký nový, od tej doby to skoro nič nežere...

Když jsem ho tedy později vyměnil za ten co tam patří a řádně nastavil, ručičková rychlost najednou stoupla o zhruba 35-40km...:-).



Auto bylo jinak v pěkném stavu, docela málo jeté, sedačky pod potahem jako nové a lak sice klasicky vybledlý ale nepatrná koroze jen na jednom předním blatníku (asi 2cm flíček...), bylo na něm vidět, že po celou dobu skutečně garážované. Tak jsem dlouhou dobu řešil, jak s ním vlastně naložit...



Cíl byl mít auto na víceméně každodenní ježdění v rámci potřeb, když zrovna vyloženě nesněží, což ale v mém případě znamená nejen po městě pro rohlíky ale i 500km sem a tam, každopádně cca v rámci Evropy, takže vlastně "okolo komína"...:-).



Stál jsem hlavně před velmi těžkým rozhodnutím, zda zachovat původní lak a vůbec takové to genum loci a pravidelně ho pracně přelešťovat nebo "to" vzít prostě z gruntu. Nakonec jsem dospěl k názoru, že kdybych tvořil "leštěnku do vitríny resp. na nějaké srazy( na žádném jsem stejně až do října 2015 nikdy nebyl), určitě by zvítězila varianta "leštění", mimochodem každému doporučuji!!!



Já za sebe zvolil tu druhou variantu, tedy celkovou obrodu vozidla, včetně nového laku.



Tak a teď mě pranýřujte, podejte plamenům na pomyslné hranici nového paliva... a nevím co ještě, jsem ochoten nést důsledky svého rozhodnutí na vlastních bedrech...



Nakonec jsem GaLanku, jak jí říkám proto, že je Slovenka a hodilo se to i ve spojitosti s literami GL v názvu, celou chudinku svlékl do naha... abych zjistil, že Sloveny jsou fakt kočky...:-)), opravdová rez byla klasicky jen pod předními blatníky, jinak skoro nikde.

Vyměnil jsem proto jen přední blatníky a ty plechy v rohu pod nimi, jinak skoro nic, prahy jsou originální.



GaLanka dostala opět stejný lak 1305 a jako správná nevěsta i závoj...:-), sice má být šedivý, prozatím ale nemá žádnou patinu, takže působí spíše do běla. Je to nějaká speciální koženka s nano vlákny nebo čím, každopádně udělaná dle původní originální exportní předlohy.





No a ještě nějaké ty údaje:



Výroba: 29.01.1989

Způsob nabytí: Tuzex, Leninova ul. Košice 10.04.1989



Karosérie:

po kompletní rozborce, opravě a laku. Co jsem doma měl nebo sehnal dal jsem nové, zbytek i do malých detailů po GO.



Barva:

RAL 1305 (původní odstín), šedivá(hermelínově bílá) koženková střecha.



Motor:

původní, jen rozebraný pro kontrolu a opět složený, nové ventily a kroužky Goetze. Nač měnit věci které skvěle fungují...

Dokonce z něj původně nevzlínal olej a i ty kroužky byli trochu navíc...

Nový chladič Autopal, hadice, expanzní nádržka a pod. Rychloběžný lehký startér alá Felicie. Nerezové svody a podelný výfuk.



Nyní na voze sada "Power Evo 2", (blok Škoda 742.136 zvětšený na 1518cm3, hlava Felicia "50", vačková hřídel 278/270, klika Fabia, větší sací ventily(BMW), karburátory Kehlin z Kawasaki 1300 vč. nově vyrobeného sání a navazujícího hand made kevlarového vzduchového filtru, uvnitř s klasickou vložkou (MB180 Cdi), programovatelné zapalování Ignitech, alternátor 180Ah s volnoběžkou (Superb) a konečně "normálním" napínákem (hand made). Výkon změřený na brzdě k 7.11.2016 byl 120PS/155Nm.(vlastně ukázalo to na obrazovce 122 ale "típli to pro tisk" to na 120 což je ale skoro jedno...). Výkon byl normalizován pro běžné ježdění, proto jsem nehledal nějaké maximální hodnoty.

V max 200km/h dle GPS.



Převodovka:

(původní) rozebraná, zkontrolovaná, vyměněny synchronizátory, a to jen proto, že jsem měl nové české doma. Nový spojkový váleček.

6° sekvenční převodovka "Evo 2" s 6°kou 0,73.

Stálý převod 3,9.

Střídám je dle nálady a potřeby.







Nápravy:

po kompletní GO a pro jistotu klasicky, dle specifikace, zesílené. Celé pozinkované a nabarvené v RAL, žádný komaxit, nové řízení.



Brzdy:

po GO, nové rozvody v mědi, nové kotouče a (původně) vzadu bubny, nová origo brzdová konzole vč. posilovače, brzdového a spojkového válečku.

V současnosti kotoučová sada i na zadní nápravě, ruční brzda ponechána standartní, schváleno.



Elektro:

původní, kabely od pojistkové skříně dopředu ale nové, neboť v okolí chladiče nejvíce trpí. Pojistková skříňka vyměněná za novou ale s nožovými pojistkami (výrobek Tesla Blatná-pasuje přesně na původní místo, snad montují do Zetorů), doplněná o další modul v kufru pro doplňkové věci. Trochu kontroverzní rozhodnutí ale chtěl jsem zvýšit jistotu na delší cesty, navíc není vidět, což je pro mě alfa a omega, mám rád originalitu, původní čisté linie vozu, nevadí mi ale drobná vylepšení, které jsou skrytá zrakům pozorovatelů.



Baterie umístěná pod úhlem šikmo na mezitlumičové vzpěře aby zůstal prostor na zavazadla.

Samotnou vzpěru jsem původně zakoupil ve Speedpru, po zjištění, že materiál je snad z tvarohu co ohnu v ruce...byla podomácku vyrobená nová z pořádného materiálu...ke které je přivařený i držák baterie. Zkusím někdy vyrobit z lehčího materiálu...



Stěrače delší, nový mechanismus, upravený ale pro "dojezd" až k těsnící gumě okna (prodloužené malé táhlo).

Okno pravých dveří el. ovládané- neustále s někým někde komunikuji, ptám se na cestu a pod. tak jen proto. Ostatní 3 zůstávají manuální. Nová přední světla, blinkry a zadní lampy made in Czechoslovakia.



Podvozek:

na origo nových pružinách. Byl však příliš vysoký, nové pružiny jsou prostě znát, takže i když nechci nic "túúnit", zde se tomu neubráním, instaloval jsem tvrdší a nižší(přední 250mm, zadní 300/40 snad nějaký derivát Škoda 130LR), splňují, spolu s tlumiči Protlum od pana Křístka, nároky které od auta očekávám.

Silentbloky nové ale originál, tedy "měkké", nechci zatím "pást koně na betoně" ale normálně se svézt.

Stabilizátor 19mm(Svozil).



Interiér, doplňky:

alarm a centrální zamykání (poskytla bezúplatně fa. Jablotron), odskok kufru (Hella), v origo sedačkách vyhřívané integrované dečky v sedačkách(koupeno za směšnou cenu na Bazoši-doufám, že to v Boleslavi nikomu nechybí...:-))..).



Druhý set EVO 2- tzv. "severská varianta" (ve Finsku a Švédsku si importéři dělali vlastní sedačky s použitím některých komponentů z původních), 3 polohové vyhřívání. V současnosti tato varianta na autě.



Vnější zrcátka Monitor, originálně vyhřívané, za pravé zvláštní poděkování virťáku Enggikovi), vnitřní originál "anglické" s přepínáním noc/den.

Na pravém A sloupku lampička na čtení map.



Zvenku skrytý parkovací asistent (přece jen jsem ještě začátečník, když jsem tu zeměkouli zatím neobjel celou-viz nálepka na zadním čele...:-) tak abych někde nevooodřel nový lak..). Původně jsem jezdil bez rádia, vůz byl v záběhu a já poslouchal ševelení otočných částí nebo spolujezdkyni...:-). Nyní instalována "poslední evoluce" od Tesly Bratislava, model 1902B s kazetovým reverzem...:-), anténa se zesilovačem nalepená na zadním skle, by nerušila vzhled vozu.



Dobový mechanický teploměr a analogové hodiny made in Germany, mám i origo digitální "anglické" tak řeším, kterým dám přednost... Nyní to ale vyhrály české Prim, originál na přístrojovou desku z 80let.



Nová originální stropnice vč. čalounění Cé sloupků.



Doplňkové USB a 12V zásuvky, decentně umístěné, tak aby nerušily vzhled.



Osvětlení schránky-uděláno na spínač, chci svítit jen když chci, ne vždy když je otevřená.

Stejné to mám s dveřním osvětlením- dá se vypnout i když jsou dveře otevřené- v létě nelezou dovnitř komáři při otevřených dveřích někde u rybníka...:-).

Doplňková odkládací přihrádka pod schránkou.



Mám doma origo LR Metalex rampu se 4mi dobovými světly PAL a dva kusy skořepin, taktéž Metalex, myslím, že ale zůstanou jen jako doplněk mé garáže do budoucna, k této vizáži vozu se nehodí, navíc bych se bál, že světla někde štrajchnu... Řešil jsem, zda na auto vůbec montovat jakékoliv mlhovky, 5.3.2016 jsem pořídil francouzské historické žluté, autu myslím sluší.



Přední sklo nové s barevným pruhem.

Hever a klíč na kola složené vpředu za nádobkou ostřikovače, tzv. "skoro" vše vpředu kvůli rozložení hmotnosti.

Před sedačkou spolujezdce hasící přístroj.



Auto je nadstandardně, tedy v rámci možností, odhlučněno - celá podlaha, podběhy... a je to docela fajn.



Kola:



Zimní: Meteor II, mám k nim různé barvy pukliček, prozatím kvůli střeše bílé ale třeba kdy změním vizáž, kdo ví...:-).

Pneu: Continental 175/65-13.



Letní: Indianapolis 5,5x13.

V rezervě Apolla a tréninkové Metalexy.

Pneu: 185/60-13, případně 195/55-13



Pár nápadů ještě mám, postupně popis doplňuji, stejně tak i fotky.



Najeto:



8.02. 2016 1600km

6.03 3600km

20.03 5200km

24.04 6400km

24.05 8850km

Cesta Německo, Francie, Andorra, Španělsko, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko.

24.06 14850km

Cesta Polsko, Slovensko.

22.07 16890km

18.10 Opět po více než dvou měsících na kolech!!! Bohužel dočasně bez tachometru.

11.měsíc cesta Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Turecko(jen na hranici), Makedonie, Kosovo, Srbsko, Maďarsko, SK a doma...:-).



06.02.2017 23690km, motor opět na zkoušku venku..:-).

09.03 25500km, cesta na Východní Slovensko

25.03 29121km cesta Itálie, Monako, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko, Německo

20.12.2017 34018km Walzbych Polsko

08.01 2018 36542km Bratislava Československo

23.04.2018 37218 Slovensko, Maďarsko,Srbsko

Bulharsko, Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Československo.

42342 Praha

08.03.2019

46878 Brno

47192 Wien

16.03.2019 47498 Praha

21.03.2019 49583 Cardiff, Wales

05.09.2019 52000 Praha

06.09 2019 52352 Vídeň, 7.9. 53642 Priština, Kosovo, 9.9 53983 Tirana, Albanie

------------------------- ------------------------

To tričko v podobně kolorované kombinaci jsem pak na Novém Zélandu kupoval jen kvůli budoucí G a L ance...:-).















GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex - komentáře:

22:48:12
13.11.2016
Milan 136
-> kraska98 13.11.16 22:41:46: to bych radsi nedelal



-> skodoukolemsveta.cz: pekny cisla z toho lezou
22:41:46
13.11.2016
kraska98
-> skodoukolemsveta.cz: A kolik odhaduješ maximálku ? Mohl bys třeba i natočit nějaké video jízdy 6
22:34:21
13.11.2016
skodoukolemsveta.cz
-> Čokin 13.11.16 19:23:44: Zatím jsem to nezkoumal ale myslím, že do 10ti se v pohodě dostanu, když tak nějak pocitově lehce přes 10 mi to žralo předevčírem, když jsem nejel zrovna v rukavičkách a na dálnici se mi pak poprvé za jízdy sklopily obě zrcátka až na doraz a začala otevírat přední kapota. Budu to muset nějak řešit... Jinak ještě nemám, ale zítra všechno pospojuji.
19:23:44
13.11.2016
Čokin
-> skodoukolemsveta.cz: Jasný to chápu, spíš mě zajímá jestli se při tvé konfiguraci budeš pohybovat do 10 nebo 10 - 12. TPSko už máš také zapojené?
01:48:38
13.11.2016
skodoukolemsveta.cz
-> MVM 12.11.16 20:23:23: Motor mi přijde vcelku pružný a fajn už od spodu, graf někde mám a až ho zase najdu, klidně ho sem naskenuju, nepokládal jsem to ale za důležitý proto, neboť jsem ani nehonil žádný nejvyšší hodnoty ani si nehrál, natož z něho dělal nějakého závoďáka. Ale včera ho zkoušel po okrskách známej, co závodí se 6°tem a vyjádřil se, "že se mu motor líbí a že jde moc pěkně" tak snad to tak bude.

-> Alenka 12.11.16 20:11:15: -> kraska98 12.11.16 18:38:01: -> Pavell 12.11.16 16:27:23: Kurňa je pravda, že vooobčas to člověku nedá a chce těm hříbátkům dát krapet volnosti...:-)

-> Čokin 12.11.16 19:52:25: Hele zatím jsem nijak neměřil, furt provádím nějaké testy...a to se ta spotřeba moc počítat nedá. Ale nikde není psaný, že silnější motor musí brát více než slabý, navíc mám převod 3,9 a 6ku 0,73, což z hlediska ekonomiky není předurčeno ke špatným hodnotám při normální jízdě.

No a když závodíš, bude žrát jakékoliv auto. A to ještě v týdnu zapojím u karbesů el. vypínání paliva takže opět snad zlepšení spotřeby....
20:23:23
12.11.2016
MVM
-> Alenka: No právě že to "běžné jěždění" nezávodním autem nejspíš vypadá běžně jinak než stříhat nohama a točit to do mrtva. Tak proto jsem poprvní v příspěvku napsal že budu muset nahlížet na pojem "běžné ježdění" z jinýho úhlu. (potažmo sekvenčka a 120PS mi zrovna běžný nepřijde) 3 Ale dost už .. to je každýho věc..
20:11:15
12.11.2016
Alenka
-> MVM: vubec netusim pri jakych to ma otackach, vychazim jen z informaci, ktere jsou v popisu.

Ale myslim, ze na tom az tak nezalezi. Pokud mam 120 koni v 7000, nebo 300 koni ve 4000, i pri takovem tom domacim jezdeni kolem komina se slusi prohnat to stado do posledniho hribete 2
19:54:21
12.11.2016
MVM
-> skodoukolemsveta.cz: Dík za info,potažmo nemyslel jsem to nijak zle. Jde o to,že na běžný ježdění je vypovídající víc částečná charakteristika a pružnost motoru.. (téměř nikdo ty částečný výstupy neměří) Že tento motor odpovídá Tvým požadavkům je mi jasné.. Tím bych asi moji poznámku z mé strany uzavřel .. Tak ať to jezdí..4
19:52:25
12.11.2016
Čokin
-> skodoukolemsveta.cz: Jakou to má spotřebu na takové to běžné ježdění ?
19:42:25
12.11.2016
skodoukolemsveta.cz
-> MVM 12.11.16 18:51:48: Teď ho nemám před sebou ale myslím, že asi 6400??? Každopádně na 6500 mám nastavený omezovač. Jinak tenhle motor, co vím, není problém upravit třeba i na 150-160PS, tak jak to mají závodní auta. Proto mám pocit, že to není nijak přemrštěné, mám kompres. poměr 11,5, chtěl jsem, aby to prostě něco vydrželo. Navíc nemám ani sportovní filtr ale uzavřený filtrbox s normální vložkou a další věci nepodřizuji výkonu. Takže to rozhodně není "něco na vnější charakteristice motoru" ale prostě na fajn svezení, přesně tak jak jsem chtěl.
18:51:48
12.11.2016
MVM
-> Alenka 12.11.16 18:27:09: Tak ono se sluší to udávat i při jakých otáčkách .. Což je nejlíp patrný např. z průběhů křivek na grafu. No a pokud se "běžnému " ježdění říká pohybovat se blízko maxima hodnot úplné vnější charakteristiky motoru se sekvenční převodovkou .. tak potom se musím zamyslet nad tím,zda pojem "běžné ježdění" chápu racionálně 3 Ale proti gustu .. 4
18:38:01
12.11.2016
kraska98
Hmm pěkné.Prý na běžné ježdění.S takovýmito parametry se nemusí hanbit ani kdejaký škodovácký závoďák.
18:27:09
12.11.2016
Alenka
120k/155Nm, hezké, na běžné ježdění tak akorát :)
upraveno 1x, naposled 12.11.2016 18:27:44
16:27:23
12.11.2016
Pavell
Slušné stádo4
15:59:55
12.11.2016
skodoukolemsveta.cz
-> kraska98 12.11.16 07:20:06: Přečti si popis tohoto vozu, který stále aktualizuji, a určitě se to dozvíš...:-).
07:20:06
12.11.2016
kraska98
-> skodoukolemsveta.cz: No a jak velké tedy je to stádo hřebců v motoru ?
22:56:24
07.11.2016
skodoukolemsveta.cz
-> sikula 07.11.16 21:54:03: To ne, výkon je nyní naprosto dostačující pro moje spokojené popojíždění a občasné předjetí těch peciválů v levém pruhu na dálnici...:-). Ale není to zase žádná špička, auto není na závodění ale normální ježdění...
21:54:03
07.11.2016
sikula
21:23:39
07.11.2016
skodoukolemsveta.cz
-> Shatter 07.11.16 10:58:01: Chcem to umet aj na slepo...:-). Dneska už jsem ale zase jezdil, navíc byl na brzdě a konečně tak vím, kolik je tam za tím oslem u volantu kobyl...:-)
10:58:01
07.11.2016
Shatter
Čo jej to robíš 8
Extreme Tyres