skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hledám jakékoliv vývozní, zahraniční či domácí dobové doplňky ke zkrášlení Galanky...:-). Prosím nabídněte případně.
GaLanku jsem pořídil na Slovensku, jel jsem si pro ní tenkrát do až do Svidníku, což bylo z Prahy asi tak na 5-6 přestupů vlakem a to jsem stejně dojel jen do Bardějova, neboť, jak jsem zjistil, do Svidníku nevedou koleje, i když je to docela normální okresní město...
Vtipné bylo, že někdo tady na Virtu tenkrát tenkrát auto viděl v inzerci a komentoval to, že je to pěkná 136ka a že kdyby to neměl z Bratislavy tak daleko, určitě by pro ní jel..(...).. Následně se ptal do éteru, že ať se přiznáme, který Pražák mu jí sebral, resp. něco v tom smyslu(ať mě tedy nikdo nebere za slovo, je to dlouho...). pozn. mimochodem dotyčný už se se smíchem přihlásil...-).
Po asi 11hod na místě jsem zjistil, že v Bardějově se koná nějaký sjezd chirurgů z celého SK a všechny pensiony jsou plné, no jo chyba, neudělal jsem rezervaci...
V okamžiku, když už jsem byl naprosto vyřízený a přeměřoval velikost nákupních košíků v místní Bille a Tescu, jako který by byl pro spaní v jejich "garáži" pohodlnější...:-)), se mě ujala mladá místní dvojice studentů a vzhledem k tomu, že i já ve svém věku studuji momentálně na FFUK historii, našli jsme společnou řeč a slíbili mi kolegiálně, že mě nenechají venku a něco snad ještě najdeme...
Nakonec se podařilo sehnat snad poslední volné místo ve městě a já tak mohl ráno vyhlížet majitele, se kterým jsem se dohodl, že ráno ze Svidníku auto do Bardějova doveze, protože se zde stejně musí udělat nějaké to slovenské ověření původu.
Ráno pán skutečně dorazil, mě se auto líbilo-byla to láska na první pohled...:-) a tak, po vyřízení formalit, mě nejdříve pán slíbil ukázat, kde je tady dukelský průsmyk(fandím Dukle Praha a nikdy jsem tam nebyl...), nakonec řekl, že tam se mnou pojede, takže jsme zajeli k památníku a následně kousek i do Polska(první zahraniční cesta..:-)..), následně jsem ho opět vyložil ve Svidníku a vydal se na zhruba 650km dlouhou cestu domů, kam jsem na další den dorazil, neboť, po totální únavě, přenocoval na nějaké benzínce u Olomouce. Později jsem koukal, že dokonce cesta přes Krakov a Katowice je o dost rychlejší i když delší...
Auto jelo dobře, žádné klepání a tak, jen se mi nezdála rychlost, když jsem se po nějaké době odvážil, nedostal jsem se na víc než 140km. Bylo mi to divné tak jsemf pak doma juknul na karburátor a ejhle, 105kový... Volám starému pánovi a ten do telefonu říká: Já neviem, nerozumím tomu, auto som opravoval po celý čas len v servise a chalani mi povedali, že třeba vymenit karburátor, tam mi tam dali volajaký nový, od tej doby to skoro nič nežere...
Když jsem ho tedy později vyměnil za ten co tam patří a řádně nastavil, ručičková rychlost najednou stoupla o zhruba 35-40km...:-).
Auto bylo jinak v pěkném stavu, docela málo jeté, sedačky pod potahem jako nové a lak sice klasicky vybledlý ale nepatrná koroze jen na jednom předním blatníku (asi 2cm flíček...), bylo na něm vidět, že po celou dobu skutečně garážované. Tak jsem dlouhou dobu řešil, jak s ním vlastně naložit...
Cíl byl mít auto na víceméně každodenní ježdění v rámci potřeb, když zrovna vyloženě nesněží, což ale v mém případě znamená nejen po městě pro rohlíky ale i 500km sem a tam, každopádně cca v rámci Evropy, takže vlastně "okolo komína"...:-).
Stál jsem hlavně před velmi těžkým rozhodnutím, zda zachovat původní lak a vůbec takové to genum loci a pravidelně ho pracně přelešťovat nebo "to" vzít prostě z gruntu. Nakonec jsem dospěl k názoru, že kdybych tvořil "leštěnku do vitríny resp. na nějaké srazy( na žádném jsem stejně až do října 2015 nikdy nebyl), určitě by zvítězila varianta "leštění", mimochodem každému doporučuji!!!
Já za sebe zvolil tu druhou variantu, tedy celkovou obrodu vozidla, včetně nového laku.
Tak a teď mě pranýřujte, podejte plamenům na pomyslné hranici nového paliva... a nevím co ještě, jsem ochoten nést důsledky svého rozhodnutí na vlastních bedrech...
Nakonec jsem GaLanku, jak jí říkám proto, že je Slovenka a hodilo se to i ve spojitosti s literami GL v názvu, celou chudinku svlékl do naha... abych zjistil, že Sloveny jsou fakt kočky...:-)), opravdová rez byla klasicky jen pod předními blatníky, jinak skoro nikde.
Vyměnil jsem proto jen přední blatníky a ty plechy v rohu pod nimi, jinak skoro nic, prahy jsou originální.
GaLanka dostala opět stejný lak 1305 a jako správná nevěsta i závoj...:-), sice má být šedivý, prozatím ale nemá žádnou patinu, takže působí spíše do běla. Je to nějaká speciální koženka s nano vlákny nebo čím, každopádně udělaná dle původní originální exportní předlohy.
No a ještě nějaké ty údaje:
Výroba: 29.01.1989
Způsob nabytí: Tuzex, Leninova ul. Košice 10.04.1989
Karosérie:
po kompletní rozborce, opravě a laku. Co jsem doma měl nebo sehnal dal jsem nové, zbytek i do malých detailů po GO.
Barva:
RAL 1305 (původní odstín), šedivá(hermelínově bílá) koženková střecha.
Motor:
původní, jen rozebraný pro kontrolu a opět složený, nové ventily a kroužky Goetze. Nač měnit věci které skvěle fungují...
Dokonce z něj původně nevzlínal olej a i ty kroužky byli trochu navíc...
Nový chladič Autopal, hadice, expanzní nádržka a pod. Rychloběžný lehký startér alá Felicie. Nerezové svody a podelný výfuk.
Nyní na voze sada "Power Evo 2", (blok Škoda 742.136 zvětšený na 1518cm3, hlava Felicia "50", vačková hřídel 278/270, klika Fabia, větší sací ventily(BMW), karburátory Kehlin z Kawasaki 1300 vč. nově vyrobeného sání a navazujícího hand made kevlarového vzduchového filtru, uvnitř s klasickou vložkou (MB180 Cdi), programovatelné zapalování Ignitech, alternátor 180Ah s volnoběžkou (Superb) a konečně "normálním" napínákem (hand made). Výkon změřený na brzdě k 7.11.2016 byl 120PS/155Nm.(vlastně ukázalo to na obrazovce 122 ale "típli to pro tisk" to na 120 což je ale skoro jedno...). Výkon byl normalizován pro běžné ježdění, proto jsem nehledal nějaké maximální hodnoty.
V max 200km/h dle GPS.
Převodovka:
(původní) rozebraná, zkontrolovaná, vyměněny synchronizátory, a to jen proto, že jsem měl nové české doma. Nový spojkový váleček.
6° sekvenční převodovka "Evo 2" s 6°kou 0,73.
Stálý převod 3,9.
Střídám je dle nálady a potřeby.
Nápravy:
po kompletní GO a pro jistotu klasicky, dle specifikace, zesílené. Celé pozinkované a nabarvené v RAL, žádný komaxit, nové řízení.
Brzdy:
po GO, nové rozvody v mědi, nové kotouče a (původně) vzadu bubny, nová origo brzdová konzole vč. posilovače, brzdového a spojkového válečku.
V současnosti kotoučová sada i na zadní nápravě, ruční brzda ponechána standartní, schváleno.
Elektro:
původní, kabely od pojistkové skříně dopředu ale nové, neboť v okolí chladiče nejvíce trpí. Pojistková skříňka vyměněná za novou ale s nožovými pojistkami (výrobek Tesla Blatná-pasuje přesně na původní místo, snad montují do Zetorů), doplněná o další modul v kufru pro doplňkové věci. Trochu kontroverzní rozhodnutí ale chtěl jsem zvýšit jistotu na delší cesty, navíc není vidět, což je pro mě alfa a omega, mám rád originalitu, původní čisté linie vozu, nevadí mi ale drobná vylepšení, které jsou skrytá zrakům pozorovatelů.
Baterie umístěná pod úhlem šikmo na mezitlumičové vzpěře aby zůstal prostor na zavazadla.
Samotnou vzpěru jsem původně zakoupil ve Speedpru, po zjištění, že materiál je snad z tvarohu co ohnu v ruce...byla podomácku vyrobená nová z pořádného materiálu...ke které je přivařený i držák baterie. Zkusím někdy vyrobit z lehčího materiálu...
Stěrače delší, nový mechanismus, upravený ale pro "dojezd" až k těsnící gumě okna (prodloužené malé táhlo).
Okno pravých dveří el. ovládané- neustále s někým někde komunikuji, ptám se na cestu a pod. tak jen proto. Ostatní 3 zůstávají manuální. Nová přední světla, blinkry a zadní lampy made in Czechoslovakia.
Podvozek:
na origo nových pružinách. Byl však příliš vysoký, nové pružiny jsou prostě znát, takže i když nechci nic "túúnit", zde se tomu neubráním, instaloval jsem tvrdší a nižší(přední 250mm, zadní 300/40 snad nějaký derivát Škoda 130LR), splňují, spolu s tlumiči Protlum od pana Křístka, nároky které od auta očekávám.
Silentbloky nové ale originál, tedy "měkké", nechci zatím "pást koně na betoně" ale normálně se svézt.
Stabilizátor 19mm(Svozil).
Interiér, doplňky:
alarm a centrální zamykání (poskytla bezúplatně fa. Jablotron), odskok kufru (Hella), v origo sedačkách vyhřívané integrované dečky v sedačkách(koupeno za směšnou cenu na Bazoši-doufám, že to v Boleslavi nikomu nechybí...:-))..).
Druhý set EVO 2- tzv. "severská varianta" (ve Finsku a Švédsku si importéři dělali vlastní sedačky s použitím některých komponentů z původních), 3 polohové vyhřívání. V současnosti tato varianta na autě.
Vnější zrcátka Monitor, originálně vyhřívané, za pravé zvláštní poděkování virťáku Enggikovi), vnitřní originál "anglické" s přepínáním noc/den.
Na pravém A sloupku lampička na čtení map.
Zvenku skrytý parkovací asistent (přece jen jsem ještě začátečník, když jsem tu zeměkouli zatím neobjel celou-viz nálepka na zadním čele...:-) tak abych někde nevooodřel nový lak..). Původně jsem jezdil bez rádia, vůz byl v záběhu a já poslouchal ševelení otočných částí nebo spolujezdkyni...:-). Nyní instalována "poslední evoluce" od Tesly Bratislava, model 1902B s kazetovým reverzem...:-), anténa se zesilovačem nalepená na zadním skle, by nerušila vzhled vozu.
Dobový mechanický teploměr a analogové hodiny made in Germany, mám i origo digitální "anglické" tak řeším, kterým dám přednost... Nyní to ale vyhrály české Prim, originál na přístrojovou desku z 80let.
Nová originální stropnice vč. čalounění Cé sloupků.
Doplňkové USB a 12V zásuvky, decentně umístěné, tak aby nerušily vzhled.
Osvětlení schránky-uděláno na spínač, chci svítit jen když chci, ne vždy když je otevřená.
Stejné to mám s dveřním osvětlením- dá se vypnout i když jsou dveře otevřené- v létě nelezou dovnitř komáři při otevřených dveřích někde u rybníka...:-).
Doplňková odkládací přihrádka pod schránkou.
Mám doma origo LR Metalex rampu se 4mi dobovými světly PAL a dva kusy skořepin, taktéž Metalex, myslím, že ale zůstanou jen jako doplněk mé garáže do budoucna, k této vizáži vozu se nehodí, navíc bych se bál, že světla někde štrajchnu... Řešil jsem, zda na auto vůbec montovat jakékoliv mlhovky, 5.3.2016 jsem pořídil francouzské historické žluté, autu myslím sluší.
Přední sklo nové s barevným pruhem.
Hever a klíč na kola složené vpředu za nádobkou ostřikovače, tzv. "skoro" vše vpředu kvůli rozložení hmotnosti.
Před sedačkou spolujezdce hasící přístroj.
Auto je nadstandardně, tedy v rámci možností, odhlučněno - celá podlaha, podběhy... a je to docela fajn.
Kola:
Zimní: Meteor II, mám k nim různé barvy pukliček, prozatím kvůli střeše bílé ale třeba kdy změním vizáž, kdo ví...:-).
Pneu: Continental 175/65-13.
Letní: Indianapolis 5,5x13.
V rezervě Apolla a tréninkové Metalexy.
Pneu: 185/60-13, případně 195/55-13
Pár nápadů ještě mám, postupně popis doplňuji, stejně tak i fotky.
Najeto:
8.02. 2016 1600km
6.03 3600km
20.03 5200km
24.04 6400km
24.05 8850km
Cesta Německo, Francie, Andorra, Španělsko, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko.
24.06 14850km
Cesta Polsko, Slovensko.
22.07 16890km
18.10 Opět po více než dvou měsících na kolech!!! Bohužel dočasně bez tachometru.
11.měsíc cesta Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Turecko(jen na hranici), Makedonie, Kosovo, Srbsko, Maďarsko, SK a doma...:-).
06.02.2017 23690km, motor opět na zkoušku venku..:-).
09.03 25500km, cesta na Východní Slovensko
25.03 29121km cesta Itálie, Monako, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko, Německo
20.12.2017 34018km Walzbych Polsko
08.01 2018 36542km Bratislava Československo
23.04.2018 37218 Slovensko, Maďarsko,Srbsko
Bulharsko, Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Československo.
42342 Praha
08.03.2019
46878 Brno
47192 Wien
16.03.2019 47498 Praha
21.03.2019 49583 Cardiff, Wales
05.09.2019 52000 Praha
06.09 2019 52352 Vídeň, 7.9. 53642 Priština, Kosovo, 9.9 53983 Tirana, Albanie
------------------------- ------------------------
To tričko v podobně kolorované kombinaci jsem pak na Novém Zélandu kupoval jen kvůli budoucí G a L ance...:-).
GaLanku jsem pořídil na Slovensku, jel jsem si pro ní tenkrát do až do Svidníku, což bylo z Prahy asi tak na 5-6 přestupů vlakem a to jsem stejně dojel jen do Bardějova, neboť, jak jsem zjistil, do Svidníku nevedou koleje, i když je to docela normální okresní město...
Vtipné bylo, že někdo tady na Virtu tenkrát tenkrát auto viděl v inzerci a komentoval to, že je to pěkná 136ka a že kdyby to neměl z Bratislavy tak daleko, určitě by pro ní jel..(...).. Následně se ptal do éteru, že ať se přiznáme, který Pražák mu jí sebral, resp. něco v tom smyslu(ať mě tedy nikdo nebere za slovo, je to dlouho...). pozn. mimochodem dotyčný už se se smíchem přihlásil...-).
Po asi 11hod na místě jsem zjistil, že v Bardějově se koná nějaký sjezd chirurgů z celého SK a všechny pensiony jsou plné, no jo chyba, neudělal jsem rezervaci...
V okamžiku, když už jsem byl naprosto vyřízený a přeměřoval velikost nákupních košíků v místní Bille a Tescu, jako který by byl pro spaní v jejich "garáži" pohodlnější...:-)), se mě ujala mladá místní dvojice studentů a vzhledem k tomu, že i já ve svém věku studuji momentálně na FFUK historii, našli jsme společnou řeč a slíbili mi kolegiálně, že mě nenechají venku a něco snad ještě najdeme...
Nakonec se podařilo sehnat snad poslední volné místo ve městě a já tak mohl ráno vyhlížet majitele, se kterým jsem se dohodl, že ráno ze Svidníku auto do Bardějova doveze, protože se zde stejně musí udělat nějaké to slovenské ověření původu.
Ráno pán skutečně dorazil, mě se auto líbilo-byla to láska na první pohled...:-) a tak, po vyřízení formalit, mě nejdříve pán slíbil ukázat, kde je tady dukelský průsmyk(fandím Dukle Praha a nikdy jsem tam nebyl...), nakonec řekl, že tam se mnou pojede, takže jsme zajeli k památníku a následně kousek i do Polska(první zahraniční cesta..:-)..), následně jsem ho opět vyložil ve Svidníku a vydal se na zhruba 650km dlouhou cestu domů, kam jsem na další den dorazil, neboť, po totální únavě, přenocoval na nějaké benzínce u Olomouce. Později jsem koukal, že dokonce cesta přes Krakov a Katowice je o dost rychlejší i když delší...
Auto jelo dobře, žádné klepání a tak, jen se mi nezdála rychlost, když jsem se po nějaké době odvážil, nedostal jsem se na víc než 140km. Bylo mi to divné tak jsemf pak doma juknul na karburátor a ejhle, 105kový... Volám starému pánovi a ten do telefonu říká: Já neviem, nerozumím tomu, auto som opravoval po celý čas len v servise a chalani mi povedali, že třeba vymenit karburátor, tam mi tam dali volajaký nový, od tej doby to skoro nič nežere...
Když jsem ho tedy později vyměnil za ten co tam patří a řádně nastavil, ručičková rychlost najednou stoupla o zhruba 35-40km...:-).
Auto bylo jinak v pěkném stavu, docela málo jeté, sedačky pod potahem jako nové a lak sice klasicky vybledlý ale nepatrná koroze jen na jednom předním blatníku (asi 2cm flíček...), bylo na něm vidět, že po celou dobu skutečně garážované. Tak jsem dlouhou dobu řešil, jak s ním vlastně naložit...
Cíl byl mít auto na víceméně každodenní ježdění v rámci potřeb, když zrovna vyloženě nesněží, což ale v mém případě znamená nejen po městě pro rohlíky ale i 500km sem a tam, každopádně cca v rámci Evropy, takže vlastně "okolo komína"...:-).
Stál jsem hlavně před velmi těžkým rozhodnutím, zda zachovat původní lak a vůbec takové to genum loci a pravidelně ho pracně přelešťovat nebo "to" vzít prostě z gruntu. Nakonec jsem dospěl k názoru, že kdybych tvořil "leštěnku do vitríny resp. na nějaké srazy( na žádném jsem stejně až do října 2015 nikdy nebyl), určitě by zvítězila varianta "leštění", mimochodem každému doporučuji!!!
Já za sebe zvolil tu druhou variantu, tedy celkovou obrodu vozidla, včetně nového laku.
Tak a teď mě pranýřujte, podejte plamenům na pomyslné hranici nového paliva... a nevím co ještě, jsem ochoten nést důsledky svého rozhodnutí na vlastních bedrech...
Nakonec jsem GaLanku, jak jí říkám proto, že je Slovenka a hodilo se to i ve spojitosti s literami GL v názvu, celou chudinku svlékl do naha... abych zjistil, že Sloveny jsou fakt kočky...:-)), opravdová rez byla klasicky jen pod předními blatníky, jinak skoro nikde.
Vyměnil jsem proto jen přední blatníky a ty plechy v rohu pod nimi, jinak skoro nic, prahy jsou originální.
GaLanka dostala opět stejný lak 1305 a jako správná nevěsta i závoj...:-), sice má být šedivý, prozatím ale nemá žádnou patinu, takže působí spíše do běla. Je to nějaká speciální koženka s nano vlákny nebo čím, každopádně udělaná dle původní originální exportní předlohy.
No a ještě nějaké ty údaje:
Výroba: 29.01.1989
Způsob nabytí: Tuzex, Leninova ul. Košice 10.04.1989
Karosérie:
po kompletní rozborce, opravě a laku. Co jsem doma měl nebo sehnal dal jsem nové, zbytek i do malých detailů po GO.
Barva:
RAL 1305 (původní odstín), šedivá(hermelínově bílá) koženková střecha.
Motor:
původní, jen rozebraný pro kontrolu a opět složený, nové ventily a kroužky Goetze. Nač měnit věci které skvěle fungují...
Dokonce z něj původně nevzlínal olej a i ty kroužky byli trochu navíc...
Nový chladič Autopal, hadice, expanzní nádržka a pod. Rychloběžný lehký startér alá Felicie. Nerezové svody a podelný výfuk.
Nyní na voze sada "Power Evo 2", (blok Škoda 742.136 zvětšený na 1518cm3, hlava Felicia "50", vačková hřídel 278/270, klika Fabia, větší sací ventily(BMW), karburátory Kehlin z Kawasaki 1300 vč. nově vyrobeného sání a navazujícího hand made kevlarového vzduchového filtru, uvnitř s klasickou vložkou (MB180 Cdi), programovatelné zapalování Ignitech, alternátor 180Ah s volnoběžkou (Superb) a konečně "normálním" napínákem (hand made). Výkon změřený na brzdě k 7.11.2016 byl 120PS/155Nm.(vlastně ukázalo to na obrazovce 122 ale "típli to pro tisk" to na 120 což je ale skoro jedno...). Výkon byl normalizován pro běžné ježdění, proto jsem nehledal nějaké maximální hodnoty.
V max 200km/h dle GPS.
Převodovka:
(původní) rozebraná, zkontrolovaná, vyměněny synchronizátory, a to jen proto, že jsem měl nové české doma. Nový spojkový váleček.
6° sekvenční převodovka "Evo 2" s 6°kou 0,73.
Stálý převod 3,9.
Střídám je dle nálady a potřeby.
Nápravy:
po kompletní GO a pro jistotu klasicky, dle specifikace, zesílené. Celé pozinkované a nabarvené v RAL, žádný komaxit, nové řízení.
Brzdy:
po GO, nové rozvody v mědi, nové kotouče a (původně) vzadu bubny, nová origo brzdová konzole vč. posilovače, brzdového a spojkového válečku.
V současnosti kotoučová sada i na zadní nápravě, ruční brzda ponechána standartní, schváleno.
Elektro:
původní, kabely od pojistkové skříně dopředu ale nové, neboť v okolí chladiče nejvíce trpí. Pojistková skříňka vyměněná za novou ale s nožovými pojistkami (výrobek Tesla Blatná-pasuje přesně na původní místo, snad montují do Zetorů), doplněná o další modul v kufru pro doplňkové věci. Trochu kontroverzní rozhodnutí ale chtěl jsem zvýšit jistotu na delší cesty, navíc není vidět, což je pro mě alfa a omega, mám rád originalitu, původní čisté linie vozu, nevadí mi ale drobná vylepšení, které jsou skrytá zrakům pozorovatelů.
Baterie umístěná pod úhlem šikmo na mezitlumičové vzpěře aby zůstal prostor na zavazadla.
Samotnou vzpěru jsem původně zakoupil ve Speedpru, po zjištění, že materiál je snad z tvarohu co ohnu v ruce...byla podomácku vyrobená nová z pořádného materiálu...ke které je přivařený i držák baterie. Zkusím někdy vyrobit z lehčího materiálu...
Stěrače delší, nový mechanismus, upravený ale pro "dojezd" až k těsnící gumě okna (prodloužené malé táhlo).
Okno pravých dveří el. ovládané- neustále s někým někde komunikuji, ptám se na cestu a pod. tak jen proto. Ostatní 3 zůstávají manuální. Nová přední světla, blinkry a zadní lampy made in Czechoslovakia.
Podvozek:
na origo nových pružinách. Byl však příliš vysoký, nové pružiny jsou prostě znát, takže i když nechci nic "túúnit", zde se tomu neubráním, instaloval jsem tvrdší a nižší(přední 250mm, zadní 300/40 snad nějaký derivát Škoda 130LR), splňují, spolu s tlumiči Protlum od pana Křístka, nároky které od auta očekávám.
Silentbloky nové ale originál, tedy "měkké", nechci zatím "pást koně na betoně" ale normálně se svézt.
Stabilizátor 19mm(Svozil).
Interiér, doplňky:
alarm a centrální zamykání (poskytla bezúplatně fa. Jablotron), odskok kufru (Hella), v origo sedačkách vyhřívané integrované dečky v sedačkách(koupeno za směšnou cenu na Bazoši-doufám, že to v Boleslavi nikomu nechybí...:-))..).
Druhý set EVO 2- tzv. "severská varianta" (ve Finsku a Švédsku si importéři dělali vlastní sedačky s použitím některých komponentů z původních), 3 polohové vyhřívání. V současnosti tato varianta na autě.
Vnější zrcátka Monitor, originálně vyhřívané, za pravé zvláštní poděkování virťáku Enggikovi), vnitřní originál "anglické" s přepínáním noc/den.
Na pravém A sloupku lampička na čtení map.
Zvenku skrytý parkovací asistent (přece jen jsem ještě začátečník, když jsem tu zeměkouli zatím neobjel celou-viz nálepka na zadním čele...:-) tak abych někde nevooodřel nový lak..). Původně jsem jezdil bez rádia, vůz byl v záběhu a já poslouchal ševelení otočných částí nebo spolujezdkyni...:-). Nyní instalována "poslední evoluce" od Tesly Bratislava, model 1902B s kazetovým reverzem...:-), anténa se zesilovačem nalepená na zadním skle, by nerušila vzhled vozu.
Dobový mechanický teploměr a analogové hodiny made in Germany, mám i origo digitální "anglické" tak řeším, kterým dám přednost... Nyní to ale vyhrály české Prim, originál na přístrojovou desku z 80let.
Nová originální stropnice vč. čalounění Cé sloupků.
Doplňkové USB a 12V zásuvky, decentně umístěné, tak aby nerušily vzhled.
Osvětlení schránky-uděláno na spínač, chci svítit jen když chci, ne vždy když je otevřená.
Stejné to mám s dveřním osvětlením- dá se vypnout i když jsou dveře otevřené- v létě nelezou dovnitř komáři při otevřených dveřích někde u rybníka...:-).
Doplňková odkládací přihrádka pod schránkou.
Mám doma origo LR Metalex rampu se 4mi dobovými světly PAL a dva kusy skořepin, taktéž Metalex, myslím, že ale zůstanou jen jako doplněk mé garáže do budoucna, k této vizáži vozu se nehodí, navíc bych se bál, že světla někde štrajchnu... Řešil jsem, zda na auto vůbec montovat jakékoliv mlhovky, 5.3.2016 jsem pořídil francouzské historické žluté, autu myslím sluší.
Přední sklo nové s barevným pruhem.
Hever a klíč na kola složené vpředu za nádobkou ostřikovače, tzv. "skoro" vše vpředu kvůli rozložení hmotnosti.
Před sedačkou spolujezdce hasící přístroj.
Auto je nadstandardně, tedy v rámci možností, odhlučněno - celá podlaha, podběhy... a je to docela fajn.
Kola:
Zimní: Meteor II, mám k nim různé barvy pukliček, prozatím kvůli střeše bílé ale třeba kdy změním vizáž, kdo ví...:-).
Pneu: Continental 175/65-13.
Letní: Indianapolis 5,5x13.
V rezervě Apolla a tréninkové Metalexy.
Pneu: 185/60-13, případně 195/55-13
Pár nápadů ještě mám, postupně popis doplňuji, stejně tak i fotky.
Najeto:
8.02. 2016 1600km
6.03 3600km
20.03 5200km
24.04 6400km
24.05 8850km
Cesta Německo, Francie, Andorra, Španělsko, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko.
24.06 14850km
Cesta Polsko, Slovensko.
22.07 16890km
18.10 Opět po více než dvou měsících na kolech!!! Bohužel dočasně bez tachometru.
11.měsíc cesta Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Turecko(jen na hranici), Makedonie, Kosovo, Srbsko, Maďarsko, SK a doma...:-).
06.02.2017 23690km, motor opět na zkoušku venku..:-).
09.03 25500km, cesta na Východní Slovensko
25.03 29121km cesta Itálie, Monako, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko, Německo
20.12.2017 34018km Walzbych Polsko
08.01 2018 36542km Bratislava Československo
23.04.2018 37218 Slovensko, Maďarsko,Srbsko
Bulharsko, Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Československo.
42342 Praha
08.03.2019
46878 Brno
47192 Wien
16.03.2019 47498 Praha
21.03.2019 49583 Cardiff, Wales
05.09.2019 52000 Praha
06.09 2019 52352 Vídeň, 7.9. 53642 Priština, Kosovo, 9.9 53983 Tirana, Albanie
------------------------- ------------------------
To tričko v podobně kolorované kombinaci jsem pak na Novém Zélandu kupoval jen kvůli budoucí G a L ance...:-).
GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex - komentáře:
23:12:08
16.12.2016
16.12.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vindieselxxx 16.12.16 17:32:27: Je to soucasti 6q sekvence od Petra Kaspara.
17:32:27
16.12.2016
16.12.2016
vindieselxxx
ako si zapojil ten ukazovatel zaradenej rychlosti?
21:52:51
12.12.2016
12.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> ondie 11.12.16 13:19:04: ...:-)). Je ale pravda, že jich tam moc nezbylo, základ jsou dva krokové motůrky a nějaká ta elektronika. Mechanický je více méně jen to co je vidět.
-> kraska98 11.12.16 18:20:40: Zatím jsem jel 191 dle tacha i toho přesného GPS Head-up displeje ale ještě by to určitě šlo, jenže nebyli podmínky, tak třeba někdy vyzkouším. (vše samozřejmě pouze na dálnicích SRN...:-)..).
-> Pavell 12.12.16 00:16:51: Jak malej kluk...brm brm brm, rachty brm brm...:-)
-> minno 11.12.16 12:46:45: Jj jsem spokojený. Neměl jsem ani jeden a teď mám dokonce dva...:-)
-> kraska98 11.12.16 18:20:40: Zatím jsem jel 191 dle tacha i toho přesného GPS Head-up displeje ale ještě by to určitě šlo, jenže nebyli podmínky, tak třeba někdy vyzkouším. (vše samozřejmě pouze na dálnicích SRN...:-)..).
-> Pavell 12.12.16 00:16:51: Jak malej kluk...brm brm brm, rachty brm brm...:-)
-> minno 11.12.16 12:46:45: Jj jsem spokojený. Neměl jsem ani jeden a teď mám dokonce dva...:-)
00:16:51
12.12.2016
12.12.2016
Pavell
-> skodoukolemsveta.cz: mě zajímá jen zvuk jak to řadí, bere kvalty.
18:20:40
11.12.2016
11.12.2016
kraska98
A už si zkoušel maximálku ?
13:19:04
11.12.2016
11.12.2016
ondie
-> skodoukolemsveta.cz: těm střevíčkům a pružinkám toho tachometru se zdá vo čertech :) a do budoucna lepší vyhlídku nemaj,jsou už odsouzený chodit do krajních pozic
A to sem si opravdu myslel,že to nejhorší,co kdy zažily,byla vrtačka.. :)
A to sem si opravdu myslel,že to nejhorší,co kdy zažily,byla vrtačka.. :)
12:46:45
11.12.2016
11.12.2016
minno
-> skodoukolemsveta.cz: super, tak tachometer spojazdnený
10:20:29
11.12.2016
11.12.2016
castrol
-> skodoukolemsveta.cz: sak ja som rad ze uz vsetko funguje ako ma a hlavne presne
09:54:51
11.12.2016
11.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> Pavell 11.12.16 00:47:44: Určitě někdy můžu ale jinak není co, normální motor co není nijak hlučný díky dvěma hrncům výfuku takže takový průměr, to tady jsou jistě mnohem razantnější zvuky...
-> Borderer 11.12.16 00:46:45: Docela v pohodě, samozřejmě to není na nějakou stálou jízdu takto, jen tak na chvilkové vyzkoušení. Nicméně cestovní rychlost 130-140 naprosto v pohodě na půl plynu a auto normálně řiditelné. Pravda je, že když si sednu pak do své užovky(Karkulka), mám ve 130ti pocit jako z velmi nejistého startu raketoplánu...a takovou raketovou rychlostí s ní ani nejezdím...
To hřebenové řízení je v emku hodně znát.
-> Borderer 11.12.16 00:46:45: Docela v pohodě, samozřejmě to není na nějakou stálou jízdu takto, jen tak na chvilkové vyzkoušení. Nicméně cestovní rychlost 130-140 naprosto v pohodě na půl plynu a auto normálně řiditelné. Pravda je, že když si sednu pak do své užovky(Karkulka), mám ve 130ti pocit jako z velmi nejistého startu raketoplánu...a takovou raketovou rychlostí s ní ani nejezdím...
To hřebenové řízení je v emku hodně znát.
00:55:32
11.12.2016
11.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> castrol 11.12.16 00:42:22: Přesně tak, mě šlo především o to ukázat, že už mi konečně opět ukazuje tachometr, nikoliv kolik jede moje cestovní, tedy ze všech stran zabalené auto... Tachometr mám teď nově uvnitř částečně elektronický, tedy bezlankový, navíc i když je mílový, ukazatel uprostřed ukazuje v km. Je kalibrovaný dle GPS a ukazuje +- 1-2km stejně jako GPSka. Stejně tak mám nově kalibrovaný otáčkoměr(ten ale zůstal mechanický, jen nyní "nekecá"). Mám to proto, protože na 6°přev. není místo na zapojení lanka tachometru ani čidla zpátečky. Zpátečky budou také brzy fungovat, jen se to dnes už nezvládlo.
00:47:44
11.12.2016
11.12.2016
Pavell
-> skodoukolemsveta.cz: ještě bych a nejen já rád aspoň slyšel tu mechaniku co tam mášnatoč nám něco. díky
00:46:45
11.12.2016
11.12.2016
Borderer
-> skodoukolemsveta.cz: Jak se to řídí? Ve 150ti mám s užovkou docela smíšený pocity a to mám originální podvozek ve slušným stavu.
edit: 150km/h reálných
edit: 150km/h reálných
00:42:22
11.12.2016
11.12.2016
castrol
-> skodoukolemsveta.cz: clapce nechcem ti kazit radost ale 180 tu da kde jaka vylietana hujda
00:36:43
11.12.2016
11.12.2016
Pavell
-> skodoukolemsveta.cz: pěkný
00:35:36
11.12.2016
11.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> Pavell 11.12.16 00:31:25: Kdybych chtěl provokovat, použiju tento, s GPS shodný obrázek...:-).
00:31:25
11.12.2016
11.12.2016
Pavell
-> skodoukolemsveta.cz: to je provokace s tou věčně opřenou raficí
Co jsi měl s tachometrem že nešel?
Jak máš umístěného park. asistenta? Jen pro zajímavost
Co jsi měl s tachometrem že nešel?
Jak máš umístěného park. asistenta? Jen pro zajímavost
00:32:29
04.12.2016
04.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> kraska98 03.12.16 20:25:40: Známý mého táty kdysi byl vedoucí Tuzexu a měl nějakou tu vyparáděnou 120GLS a myslím, že je tam také měl. Určitě to není něco novodobě vymyšleného zase...
20:25:40
03.12.2016
03.12.2016
kraska98
-> skodoukolemsveta.cz: Asi 10 let zpátky se daly sehnat minimálně 3 druhy.Teď už jen Heko.Ale líbí se mi to takže je na auto taky koupím.Je to takový dobový doplněk,dokonce jsem viděl pár fotek škodovek před rokem 89 a měli tam už též ofuky podobné těm Heko
18:44:56
03.12.2016
03.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> kraska98 03.12.16 08:43:24: Ano, je to taková neoriginalita vně auta. I když se kdysi dělali i nějaké takové stejné dobové a jednou jsem je málem sehnal... Dokonce jsem je chtěl teď nedávno na zimu sundat ale jak si vymačkali místo, tak to začalo dost šumět, tak jsem je zase vrátil...
08:43:24
03.12.2016
03.12.2016
kraska98
Ty ofuky oken máš od jakého výrobce ? Heko ?