-> Vena: Už jen proto, že je to jediný ,,pohyblivý" původní SP který znám , by mi bylo líto o tu venkovní patinku přijít Udělá se fakt jen to nejnutnější. Vyvařit těch pár místeček, udělají brzdy, komplet hadice, dá ten motor co tam má být a pár drobností a nic víc. Prostě tak aby se s tím člověk nebál v běžným provozu, a na legální STK
Na stavbu SP od znova z nových dílů je jiný adept. a snad ho někdy dotáhnu do konce, protože už teď se těším, až bych ty dvě auta postavil k sobě
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Nejlepší je, že patina je jak zraková, tak čichová
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
--------------------------
--------------------------
--------------------------
--------------------------
--------------------------
-------------------------
25.5.2015 = Dnes jsem trochu naplnil státní kasičku, a tak konečně můžu tvrdit, že vlastním nějaké SPčko :-D Ovšem nějakou dobu se na cesty opět nepodíváme, jelikož absence platné STK nedovolila přepis jinak než se souběžným uložením SPZ do ,,depozitu"
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------
SP?
-Speciální dvoumístný automobil, vycházející z typu 105S, který má za předními sedadly prosklennou mezistěnu. Jí je oddělen užitkový prostor automobilu. Vůz je možné použít jako nákladní, pohotovostní, montážní apod. Je sériově vybaven odpojovačem akumulátoru, dřevěnými podlážkami a kotevními úchyty pro připevnění přepravovaného materiálu. Užitečná hmotnost je 390 kg, v předním zavazadlovém prostoru je možné přepravovat hmotnost 40 kg, v užitkovém prostoru kabiny 200 kg a není-li obsazeno sedadlo spolujezdce, je možné využít i tohoto místa k přepravě dalších 75 kg (hmotnost řidiče je uvažována 75 kg).
-Automobily Škoda 105SP se vyráběli od října 1982 do července 1988 v AZNP Vrchlabí a nebyly určeny pro export.
-Asi nejčastější možnost kde se s tímto vozem dalo setkat byli SPOJE, různé servisní dílny, JZD atd.
-Počet vyrobených kusů? Zatím jediná písemná zmínka, která se mi podařila najít, je celkový počet 6046 kusů.
-Z neověřeného zdroje mám údaj pro rok 1988: 1798ks
Typ: Škoda 105SP
Model: 88"
Datum expedice: 21.3.1988
Místo narození: AZNP Vrchlabí
Barva: 1024 šeď silniční
Majitel: 2.
Najeto: nezjištěno
Příběh tohoto vozu?
- 16.4.1988: vůz prvně zaregistrován v Pelhřimově s SPZ PEC-11-23 na majitele JZD Předvoj Častrov. Tam s ním první dva roky jezdil jejich zoolog, než odešel do důchodu. Následně byl přidělen na dílnu, jako servisní. S autem se nikdo moc nešetřil, což je vidět na karosérii (ač veškerá plechařina je stále původní, vyjma několika záplat na podlaze), ale po mechanické stránce o něj bylo pečováno. Jen absolutní převaha krátkých jízd v okruhu 1 až 5km se podepsala na životnosti motoru. Takže podle povídání garážmistra je tam dnes již třetí motor. Opravy byly finančně nerentabilní, tak se nahrazovalo rovnou jiným kusem.
- srpen 2012: během dovolené a jednom z mnohých výletů se známými po okolí, najednou dojedeme v dálce jakousi ,,120ku" už na první pohled se mi na ní něco nezdálo, až po chvíli a přiblížení mne trkla přítomnost přepážky. Když už jsme byli za ní, přítomnost štítku vše potvrdila. Leč bohužel jsem nejel svým vozem, ani neřídil, navíc jel s partičkou která o mém ,,bláznovství" moc netušila, tak jsem nemohl říci: ,,sleduj ho" :-D Tak jsem se smířil s tím, že jsem aspoň jednou tohoto (v té době pro mne) ,,jednorožce" spatřil na vlastní oči a dál víc neřešil. Ovšem po zbytek dne, noci mi to nedalo spát, a nemyslel jsem na nic jiného. Kruci, vždyť musím být tak blízko :-D Tak jsem další den vzal svůj vůz a jel hledat do končin kde jsem ho spatřil. Přítomnost oranžového majáku na SPčku hledání docela zůžilo na nějaké JZD či dílnu. A že zrovna ve vsi za kterou jsme vůz dojeli JZD skutečně bylo, jako první cíl jsem vyrazil tam. Zkusil jsem nejdříve místní benzinku, schodou okolností patřící k JZD s dotazem na jistou šedou škodovku z okolí která mne moc zaujala. Odpověď obsluhy mne nadmíru potěšila: ,,Joo, ta bude našich kluků. Skočte si na dílnu za garážmistrem, a uvidíte." Garážmistra jsem našel, naštěstí měl chvilku pobavit se s jedním ,,fanatikem" ,ale ke vší smůle jsem se dozvěděl že SPčko má čerstvou STK a o prodeji minimálně nejbližší dva roky neuvažují. Co se dalo dělat, nechal jsem vizitku, ať se případně ozvou kdyby se něco ohledně odprodeje změnilo a jel zpět. Tenkrát jsem ani auto neviděl, mechanici byli někde na výjezdu.
- srpen 2013: opět dovolená ve stejných končinách, a tak jsem si řekl, pojedu se podívat, jak se SP má, zda ještě slouží. Už cestou tam jsem měl štěstí. přímo proti mě, Sp s puštěným majákem a v závěsu za ním dva kombajny :-D Otočil jsem to a jel za nimi. Pomalá, ale příjemná cesta :-D ale měl jsem smůlu, kolona zajela na pole, a já než stihl řidiče zkontaktovat, zmizel mi v kombajnu na pole :-) Tak jsem si udělal aspoň pár snímků, zjistil že Zadní štítek už na autě není :-/ a nabral směr JZD za garážmistrem. Ovšem toho jsem nikde nenašel, a lidé okolo měli plné ruce práce s opravou kombajnu, tak jsem nechtěl rušit a chvíli tam jen tak posedával v autě. V tom dorazilo zpět SP a bylo vidět jak jeho řidič s mechaniky vedou debatu o tom bláznu v tom autě co je sleduje :-D už jsem to skoro balil, že pojedu pryč, když se jim oprava povedla, kombajn odjel a jeden z mechaniků zůstal na dílně sám. Šel jsem to zkusit. Z mechanika se vyklubal zástupce garážmistra a když jsem mu řekl kdo a proč tam jsem, že jsem už loni mluvil s garážmistrem, hned věděl o co běží. Což mne náramně potěšilo, zejména se slovy, že se mnou počítají. Nebylo více co řešit, jen jsem si konečně mohl trochu auto zběžně prohlídnout. Okouknul jsem si který měsíc přesně končí STK a vyrazil zpět.
- duben 2014: blíží se konec STK a já si říkám, musím tam zajet, zjistit jak se věci mají. :-D Jakoby čistě náhodně přijíždím do Častrova :-D vyhledávám garážmistra a ten už mne s úsměvem zdraví. Dáváme se do řeči, řešíme co a jak, a dozvídám se že pokud budu mít vážný zájem, auto bude mé, STK už obnovovat nebudou. Není co řešit, říkám ano, i s jejich podmínkou, že auto prodají těsně před koncem technické, a že mi dá vědět, kdy bych si mohl přijet. pak už se jen tak nezávazně bavíme o škodovkách a v tom od psacího z malé krabice vyndá ten ,,pro mne již ztracený" zadní štítek. Koukám na něj jak na svatý grál :-D a když mi ho podává do ruky, a říká že si ho můžu rovnou odvést, chvíli prostě nechápu :-) On osobně ho prý z auta sundal, když se mechanikům povedlo s autem nacouvat do betonovýho sloupku a prohnout celý čelo, aby se pro jistotu nemohlo nic dalšího přihodit. A tak ten rok ten štítek schovával v kanceláři. Já děkuji, loučím se a odjíždím domů s nedočkavým čekáním na telefonát.
- květen 2014: Necelé dva týdny a telefon drnčí. Na druhém konci vedoucí JZD, že bych se chtěl domluvit definitivně podmínky a termín odvozu vozu. V tom mi hlavou prolítne šílený plán. Častrov a Želiv jsou tak blízko sebe, a jarní termín byl za pár dní. Domlouváme termín odvozu na termín jarního srazu :-D , s tím že oni to do té doby na mne ještě stihnou odhlásit, a já už budu moci odjet se všemi doklady
- 24.5.2014: nastává den D. S Embesem vyrážíme brzy ráno směr Častrov, kde se konečně stávám majitelem tohoto vozu :-D Proběhne rychlé vyřízení dokumentů, ještě drobné ,,opravy" ,a vyrážíme dělat ostudu směr Želiv :-D
Plány do budoucnosti
- Pořešit podlahy, prahy, prostě místečka která už jsou hodně špatná, ale vzhledově to auto zůstane tak, jak je teď.
Srazy,akce kterých jsme se zůčastnily:
2014
-18. sraz vozů Škoda Želiv
-18. Skodahome Dolní Chabry
------------------------- -------------------------- --------------------- ,,ŠKODA 742/3 NAVŽDY" ;-) ------------------------- -------------------------- -----------------
25.5.2015 = Dnes jsem trochu naplnil státní kasičku, a tak konečně můžu tvrdit, že vlastním nějaké SPčko :-D Ovšem nějakou dobu se na cesty opět nepodíváme, jelikož absence platné STK nedovolila přepis jinak než se souběžným uložením SPZ do ,,depozitu"
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------
SP?
-Speciální dvoumístný automobil, vycházející z typu 105S, který má za předními sedadly prosklennou mezistěnu. Jí je oddělen užitkový prostor automobilu. Vůz je možné použít jako nákladní, pohotovostní, montážní apod. Je sériově vybaven odpojovačem akumulátoru, dřevěnými podlážkami a kotevními úchyty pro připevnění přepravovaného materiálu. Užitečná hmotnost je 390 kg, v předním zavazadlovém prostoru je možné přepravovat hmotnost 40 kg, v užitkovém prostoru kabiny 200 kg a není-li obsazeno sedadlo spolujezdce, je možné využít i tohoto místa k přepravě dalších 75 kg (hmotnost řidiče je uvažována 75 kg).
-Automobily Škoda 105SP se vyráběli od října 1982 do července 1988 v AZNP Vrchlabí a nebyly určeny pro export.
-Asi nejčastější možnost kde se s tímto vozem dalo setkat byli SPOJE, různé servisní dílny, JZD atd.
-Počet vyrobených kusů? Zatím jediná písemná zmínka, která se mi podařila najít, je celkový počet 6046 kusů.
-Z neověřeného zdroje mám údaj pro rok 1988: 1798ks
Typ: Škoda 105SP
Model: 88"
Datum expedice: 21.3.1988
Místo narození: AZNP Vrchlabí
Barva: 1024 šeď silniční
Majitel: 2.
Najeto: nezjištěno
Příběh tohoto vozu?
- 16.4.1988: vůz prvně zaregistrován v Pelhřimově s SPZ PEC-11-23 na majitele JZD Předvoj Častrov. Tam s ním první dva roky jezdil jejich zoolog, než odešel do důchodu. Následně byl přidělen na dílnu, jako servisní. S autem se nikdo moc nešetřil, což je vidět na karosérii (ač veškerá plechařina je stále původní, vyjma několika záplat na podlaze), ale po mechanické stránce o něj bylo pečováno. Jen absolutní převaha krátkých jízd v okruhu 1 až 5km se podepsala na životnosti motoru. Takže podle povídání garážmistra je tam dnes již třetí motor. Opravy byly finančně nerentabilní, tak se nahrazovalo rovnou jiným kusem.
- srpen 2012: během dovolené a jednom z mnohých výletů se známými po okolí, najednou dojedeme v dálce jakousi ,,120ku" už na první pohled se mi na ní něco nezdálo, až po chvíli a přiblížení mne trkla přítomnost přepážky. Když už jsme byli za ní, přítomnost štítku vše potvrdila. Leč bohužel jsem nejel svým vozem, ani neřídil, navíc jel s partičkou která o mém ,,bláznovství" moc netušila, tak jsem nemohl říci: ,,sleduj ho" :-D Tak jsem se smířil s tím, že jsem aspoň jednou tohoto (v té době pro mne) ,,jednorožce" spatřil na vlastní oči a dál víc neřešil. Ovšem po zbytek dne, noci mi to nedalo spát, a nemyslel jsem na nic jiného. Kruci, vždyť musím být tak blízko :-D Tak jsem další den vzal svůj vůz a jel hledat do končin kde jsem ho spatřil. Přítomnost oranžového majáku na SPčku hledání docela zůžilo na nějaké JZD či dílnu. A že zrovna ve vsi za kterou jsme vůz dojeli JZD skutečně bylo, jako první cíl jsem vyrazil tam. Zkusil jsem nejdříve místní benzinku, schodou okolností patřící k JZD s dotazem na jistou šedou škodovku z okolí která mne moc zaujala. Odpověď obsluhy mne nadmíru potěšila: ,,Joo, ta bude našich kluků. Skočte si na dílnu za garážmistrem, a uvidíte." Garážmistra jsem našel, naštěstí měl chvilku pobavit se s jedním ,,fanatikem" ,ale ke vší smůle jsem se dozvěděl že SPčko má čerstvou STK a o prodeji minimálně nejbližší dva roky neuvažují. Co se dalo dělat, nechal jsem vizitku, ať se případně ozvou kdyby se něco ohledně odprodeje změnilo a jel zpět. Tenkrát jsem ani auto neviděl, mechanici byli někde na výjezdu.
- srpen 2013: opět dovolená ve stejných končinách, a tak jsem si řekl, pojedu se podívat, jak se SP má, zda ještě slouží. Už cestou tam jsem měl štěstí. přímo proti mě, Sp s puštěným majákem a v závěsu za ním dva kombajny :-D Otočil jsem to a jel za nimi. Pomalá, ale příjemná cesta :-D ale měl jsem smůlu, kolona zajela na pole, a já než stihl řidiče zkontaktovat, zmizel mi v kombajnu na pole :-) Tak jsem si udělal aspoň pár snímků, zjistil že Zadní štítek už na autě není :-/ a nabral směr JZD za garážmistrem. Ovšem toho jsem nikde nenašel, a lidé okolo měli plné ruce práce s opravou kombajnu, tak jsem nechtěl rušit a chvíli tam jen tak posedával v autě. V tom dorazilo zpět SP a bylo vidět jak jeho řidič s mechaniky vedou debatu o tom bláznu v tom autě co je sleduje :-D už jsem to skoro balil, že pojedu pryč, když se jim oprava povedla, kombajn odjel a jeden z mechaniků zůstal na dílně sám. Šel jsem to zkusit. Z mechanika se vyklubal zástupce garážmistra a když jsem mu řekl kdo a proč tam jsem, že jsem už loni mluvil s garážmistrem, hned věděl o co běží. Což mne náramně potěšilo, zejména se slovy, že se mnou počítají. Nebylo více co řešit, jen jsem si konečně mohl trochu auto zběžně prohlídnout. Okouknul jsem si který měsíc přesně končí STK a vyrazil zpět.
- duben 2014: blíží se konec STK a já si říkám, musím tam zajet, zjistit jak se věci mají. :-D Jakoby čistě náhodně přijíždím do Častrova :-D vyhledávám garážmistra a ten už mne s úsměvem zdraví. Dáváme se do řeči, řešíme co a jak, a dozvídám se že pokud budu mít vážný zájem, auto bude mé, STK už obnovovat nebudou. Není co řešit, říkám ano, i s jejich podmínkou, že auto prodají těsně před koncem technické, a že mi dá vědět, kdy bych si mohl přijet. pak už se jen tak nezávazně bavíme o škodovkách a v tom od psacího z malé krabice vyndá ten ,,pro mne již ztracený" zadní štítek. Koukám na něj jak na svatý grál :-D a když mi ho podává do ruky, a říká že si ho můžu rovnou odvést, chvíli prostě nechápu :-) On osobně ho prý z auta sundal, když se mechanikům povedlo s autem nacouvat do betonovýho sloupku a prohnout celý čelo, aby se pro jistotu nemohlo nic dalšího přihodit. A tak ten rok ten štítek schovával v kanceláři. Já děkuji, loučím se a odjíždím domů s nedočkavým čekáním na telefonát.
- květen 2014: Necelé dva týdny a telefon drnčí. Na druhém konci vedoucí JZD, že bych se chtěl domluvit definitivně podmínky a termín odvozu vozu. V tom mi hlavou prolítne šílený plán. Častrov a Želiv jsou tak blízko sebe, a jarní termín byl za pár dní. Domlouváme termín odvozu na termín jarního srazu :-D , s tím že oni to do té doby na mne ještě stihnou odhlásit, a já už budu moci odjet se všemi doklady
- 24.5.2014: nastává den D. S Embesem vyrážíme brzy ráno směr Častrov, kde se konečně stávám majitelem tohoto vozu :-D Proběhne rychlé vyřízení dokumentů, ještě drobné ,,opravy" ,a vyrážíme dělat ostudu směr Želiv :-D
Plány do budoucnosti
- Pořešit podlahy, prahy, prostě místečka která už jsou hodně špatná, ale vzhledově to auto zůstane tak, jak je teď.
Srazy,akce kterých jsme se zůčastnily:
2014
-18. sraz vozů Škoda Želiv
-18. Skodahome Dolní Chabry
------------------------- -------------------------- --------------------- ,,ŠKODA 742/3 NAVŽDY" ;-) ------------------------- -------------------------- -----------------
Enggik / Škoda 105SP 88" - komentáře:
19:04:47
07.12.2015
07.12.2015
Enggik
00:29:19
07.12.2015
07.12.2015
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Vena: Všechno povyměňovat, vyvařit a nastříkat není žádný umění... tohle je "patina" jak blázen! :)
22:32:02
06.12.2015
06.12.2015
Vena
-> Enggik: Chválím plán ponechání vozu v původním opotřebeném stavu.
20:25:58
02.08.2015
02.08.2015
Enggik
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Bouhžel doslova
Zaregistroval jsem
A o tom že na okrese bylo těch SP víc vím, ale nevím kde
Zaregistroval jsem
A o tom že na okrese bylo těch SP víc vím, ale nevím kde
00:39:26
01.08.2015
01.08.2015
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
09:25:16
09.06.2014
09.06.2014
Kocvin
Je vidět, že se s ní soudruzi zemědělci moc nesrali
00:15:49
09.06.2014
09.06.2014
RadovanSkodovkar
-> Enggik: Tak je dobre Inak slušný chliev teda
00:15:23
09.06.2014
09.06.2014
Matsoft
-> Enggik: zajimava rezerva
00:13:59
09.06.2014
09.06.2014
Enggik
-> RadovanSkodovkar: Ale jo Žádný další místo o kterým bych nevěděl se neobjevilo. Vršky blatníků, zadky hrnců, P kapsy jsou hodně slušný. Nejhorší je podlaha, ale o tý jsem věděl už dřív.
-> Matsoft: Kdyby jen
-> Matsoft: Kdyby jen
00:08:26
09.06.2014
09.06.2014
Matsoft
-> Enggik: slama pod prevodovkou, ze?
23:57:27
08.06.2014
08.06.2014
RadovanSkodovkar
-> Enggik: Slušné A ostalo aj niečo pod tým bahnom?
23:53:12
08.06.2014
08.06.2014
Enggik
A takhle nějak to vypadalo pod autem po dvaceti minutách mytí. Ovšem než se to podařilo umýt celé, tak jsem pod tím strávil cca 3 hodiny a to už pak bylo spíš na holinky.
23:49:56
08.06.2014
08.06.2014
Enggik
Zemědělská náhražka Tlumexu, aneb ,,Blátohnůj Extra". Doporučená vrstva minimálně 4cm a v nejvíce exponovaných místech doplnit slámou
22:44:53
31.05.2014
31.05.2014
EDoZoNe
Skvělý auto, baví mě to
22:29:35
30.05.2014
30.05.2014
Enggik
-> EDoZoNe:
-> jourin: Děkuji Ovšem poslední dobou mi přijde, že jich až tak málo není a myslím, že -> Skili: to s tím , ,,že brzy budou všechny u mne" myslel asi trochu jinak A kolik jich mám? Je tu tato jedna, částečně kompletní na papírech. A pak jsem schopen postavit ještě dvě více méně kompletní. Jednu ,,Esmeraldu" v původní kastli se zrušeným TP a druhou ,,Kukačka" do jiné kastle s původním TP. ,,POpelku" jako SP nepočítám, je to jen narychlo postavený spotřebák na kterým jsem si chtěl užít pocit jízdy v SPčku
-> Skili: Kdepak, bez umytí
-> Alex41: Ty seš taky telátko *3* Ale jsi všímavej *4* Tyhle první fotky jsou rok starý, tenkrát tam štítek nebyl, a myslel jsem, že ho nějaký nepoctivec ukradl, jelikož rok předtím, ho ještě měla. Ale k mému překvapení, když jsem se byl na auto optat cca před měsícem, tak ho garážmistr vytáhl ze šuplíku. Že prý se klukům podařilo nacouvat do betonovýho sloupku co mají u nový váhy. Celej zadek byl vmáčknutý dovnitř a tak štítek radši sundal, aby se s ním nic nestalo. Už tenkrát mi ho dal, takže štítek jsem měl doma dřív než auto. A ten co tam byl teď je původní z tohohle auta *4*
-> Mikes_120L: díky
-> jourin: Děkuji Ovšem poslední dobou mi přijde, že jich až tak málo není a myslím, že -> Skili: to s tím , ,,že brzy budou všechny u mne" myslel asi trochu jinak A kolik jich mám? Je tu tato jedna, částečně kompletní na papírech. A pak jsem schopen postavit ještě dvě více méně kompletní. Jednu ,,Esmeraldu" v původní kastli se zrušeným TP a druhou ,,Kukačka" do jiné kastle s původním TP. ,,POpelku" jako SP nepočítám, je to jen narychlo postavený spotřebák na kterým jsem si chtěl užít pocit jízdy v SPčku
-> Skili: Kdepak, bez umytí
-> Alex41: Ty seš taky telátko *3* Ale jsi všímavej *4* Tyhle první fotky jsou rok starý, tenkrát tam štítek nebyl, a myslel jsem, že ho nějaký nepoctivec ukradl, jelikož rok předtím, ho ještě měla. Ale k mému překvapení, když jsem se byl na auto optat cca před měsícem, tak ho garážmistr vytáhl ze šuplíku. Že prý se klukům podařilo nacouvat do betonovýho sloupku co mají u nový váhy. Celej zadek byl vmáčknutý dovnitř a tak štítek radši sundal, aby se s ním nic nestalo. Už tenkrát mi ho dal, takže štítek jsem měl doma dřív než auto. A ten co tam byl teď je původní z tohohle auta *4*
-> Mikes_120L: díky
18:23:35
27.05.2014
27.05.2014
Mikes_120L
-> Alex41: nápis má schovanej z předchozích sehnanejch aut...
06:24:40
27.05.2014
27.05.2014
Alex41
Teď koukám na tu fitku, kde eSPé stojí za Lízou a nemá na zadním čele nápis... Já jsem myslel, že na tom autě byl..? Neříkal jsi to na sraze?
20:59:38
26.05.2014
26.05.2014
Mikes_120L
Tak z tohohle auta mám fakt radost!!! Velká gratulace ke koupi!!!
05:59:53
26.05.2014
26.05.2014
Alex41
Tak a je tu je skvělá, je šedá a vypadá, jako když se v ní narodilo telátko