
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1203 TAZ (vlajková loď slovenskeho průmyslu)
rok : papírove 1974, ale znalci chápou že určitě ne :))
kastle papírově skříňová, očividně také nesedí :D
pohon na plyn, na benzín se jí moc nechce
motor: 1,2
převodovka: 4-kvalt
Tak konečně jsem si našla chvíli přidat sem nějaký povídání o Babče (samozřejmě v pracovní době, jinak se prostě nečapu :D )
Asi bych začala tím, jak jsem vlastně došla k tomu, že bez Š1203 dál nedokážu žít :D
Pro okolí jsem už roky profláklá jako ničitelka a tuzerka. (vlastně už od svý první 105ky), ale nedokážu se vzdát šokování svého okolí. Pohybuji se hlavně mezi VW a moje scirocca tzv. německý stylaři neberou. A protože už jsem prostě taková, rozhodla sem se rozhodla ještě více býti trnem v oku nepřejícím. A aby to bylo opravdu hodně vidět, nesmí to být auto, kterých na sraze stojí mraky a musí být vidět na dálku. Takže dodávka.
Jako VWčkáři mi bylo jasné, že jedinný uznávaný dodávky v tuningovém světě jsou momentálně asi transportery, multivany a čim starší, tim lepší. Jenže to ne! Probudil se ve mě tak nějak čechoslovácký vlastenecký pud - KUA! Proč jste všichni přesvědčený že pěkný auta uměli jen němci? Kolik toho zvládla ve svý době (a vlastně ještě zvládá) ve službách státu i běžného obyvatelstva obyčejná 1203ka? A ty tvary, ta jedinečnost, ta originalita, ta duše...!
Projela jsem si několik málo informací (přiznám se že velmi málo, protože mě stejěn nemohlo od rozhodnutí odradit už nic), stanovila si vyhledáváci požadavky a začala jsem s pátráním. Hledání tý správný Babči jsem věnovala 3 dlouhé roky.
Jednoho krásného dne jsem si vzpoměla, že vlastně hledám a otevřela po delší době inzeráty.... BUM! Byla tam... !!
Krásná, červená, s plynem, celoprosklená, na svuj věk celkem zdravá, pojídzná a za velmi symbolickou cenu... 2 dny jsem nemluvila před tehdejšímpřítelem o ničem jiným. Myslím že pro své okolí jsem se v ty dny stala značnou přítěží, protože jiná témata neexistavala a hlavně se o nich diskutovalo prakticky bez přestávky a bez ohledu na denní či noční dobu.
Přítel už nevydržel a majiteli zavolal. Ještě tentýž den jsme usedli do auta a vyrazili za Prahu. Jakmile jsme vjeli do ulice kde Babča zaparkovala, byla už slušná tma. Stála pod lampou a mě se málem zastavilo srdce. Byla tak dokonalá. Absolutně nic mě od ní už nemělo šanci dostat. Majitel byl velmi sympatický taťula kolem pětačtyřiceti a s troskama strávil spoustu času. Dokázala bych ho poslouchat hodiny. První projížďka a já za sebou měla zřejmě první infarkt způsobený slabostí z přemíry nadšení.
Babča mě sice hned po prvních pár metrech po sešlápnutí brzd shodila ze sedačky, ale ukázala tím aspon kvalitu jaká v nich spočívá :) Záloha položena a s jiskřičkami v očích a nemožně rozzářenym úsměvem jsme vyrazili k domovu. Zatím bez Babči...
(pokračování příště)
rok : papírove 1974, ale znalci chápou že určitě ne :))
kastle papírově skříňová, očividně také nesedí :D
pohon na plyn, na benzín se jí moc nechce
motor: 1,2
převodovka: 4-kvalt
Tak konečně jsem si našla chvíli přidat sem nějaký povídání o Babče (samozřejmě v pracovní době, jinak se prostě nečapu :D )
Asi bych začala tím, jak jsem vlastně došla k tomu, že bez Š1203 dál nedokážu žít :D
Pro okolí jsem už roky profláklá jako ničitelka a tuzerka. (vlastně už od svý první 105ky), ale nedokážu se vzdát šokování svého okolí. Pohybuji se hlavně mezi VW a moje scirocca tzv. německý stylaři neberou. A protože už jsem prostě taková, rozhodla sem se rozhodla ještě více býti trnem v oku nepřejícím. A aby to bylo opravdu hodně vidět, nesmí to být auto, kterých na sraze stojí mraky a musí být vidět na dálku. Takže dodávka.
Jako VWčkáři mi bylo jasné, že jedinný uznávaný dodávky v tuningovém světě jsou momentálně asi transportery, multivany a čim starší, tim lepší. Jenže to ne! Probudil se ve mě tak nějak čechoslovácký vlastenecký pud - KUA! Proč jste všichni přesvědčený že pěkný auta uměli jen němci? Kolik toho zvládla ve svý době (a vlastně ještě zvládá) ve službách státu i běžného obyvatelstva obyčejná 1203ka? A ty tvary, ta jedinečnost, ta originalita, ta duše...!
Projela jsem si několik málo informací (přiznám se že velmi málo, protože mě stejěn nemohlo od rozhodnutí odradit už nic), stanovila si vyhledáváci požadavky a začala jsem s pátráním. Hledání tý správný Babči jsem věnovala 3 dlouhé roky.
Jednoho krásného dne jsem si vzpoměla, že vlastně hledám a otevřela po delší době inzeráty.... BUM! Byla tam... !!
Krásná, červená, s plynem, celoprosklená, na svuj věk celkem zdravá, pojídzná a za velmi symbolickou cenu... 2 dny jsem nemluvila před tehdejšímpřítelem o ničem jiným. Myslím že pro své okolí jsem se v ty dny stala značnou přítěží, protože jiná témata neexistavala a hlavně se o nich diskutovalo prakticky bez přestávky a bez ohledu na denní či noční dobu.
Přítel už nevydržel a majiteli zavolal. Ještě tentýž den jsme usedli do auta a vyrazili za Prahu. Jakmile jsme vjeli do ulice kde Babča zaparkovala, byla už slušná tma. Stála pod lampou a mě se málem zastavilo srdce. Byla tak dokonalá. Absolutně nic mě od ní už nemělo šanci dostat. Majitel byl velmi sympatický taťula kolem pětačtyřiceti a s troskama strávil spoustu času. Dokázala bych ho poslouchat hodiny. První projížďka a já za sebou měla zřejmě první infarkt způsobený slabostí z přemíry nadšení.
Babča mě sice hned po prvních pár metrech po sešlápnutí brzd shodila ze sedačky, ale ukázala tím aspon kvalitu jaká v nich spočívá :) Záloha položena a s jiskřičkami v očích a nemožně rozzářenym úsměvem jsme vyrazili k domovu. Zatím bez Babči...
(pokračování příště)
Babča - komentáře:
Pekni barvi,hlavne ta na kolech.Mymochodem ti zem taki jynde nevydel.1203 ma zkvelej tvar,ale mazka a zvetla ze komancum vubec nepovedly,ja pujdu urcyte ceztou tunyngu.Do orygynalu bich azy daval tu ztarzy generacy z kzyltem nad prednymm oknem.Drsym palce!A doufam,se ze nekdi potkame treba v Běšynech y z dalzyma nadzencema do 1203
JYNAK DRŭTE PALCE - potřebuju jý přezunout s Úzteckého kraje do Královehradeckého a tam pokraĝovat v jejým rosebýráný a opravách, takže po mnoha a mnoha veĝerech prodebatovaních z přýtelem jzme došly k sávěru, že bi ztálo sa to abi dojela po zvích. Technyckou má, takproĝ ze po roce nevidat na zylnycy... Motor je zložení - v zobotu (nejposdějy v neděly - tedi sýtra/posýtřý) bi měl motor opět mocně saburácet ... no ... "mocně"....
Vánoce zy ztrĝte sa klobouk y z ježýškem, pro mě je tohle hřeb roku a nemůžu dozpat 


-> polyno120: chcy jý orygynálu alezpon svenku sachovat co nejvýc... pokud tedi k tomu nepoĝýtáme směnu laku a znýžený... jynak ale nechcy na tom autě na exteryéru v podztatě nyc měnyt, přyjde my to jako krázní auto tak jak je :)
wow dobre to visera :)
-> tweetina: ako Trnavĝan ty veľmy držým palce a zom svedav=i teda ĝo to bude :) ale znáď jej aj nyeĝo orygynálne sachováš
a je v obľúbenich :)

-> tweetina: hodne ztezty a hlavne at ze podary
vipada to dobre tak at to uzpezne dotahnez do konce us jzem svedav na vizledek
PZ:ten vsduchac me napadl taki





masec to zem hodne svedavej co s teho vsnykne 

je to selená Kawazaky... podobní (ne-ly přýmo ztejní) lak bi měl bít na celém autě 

-> tweetina: pekna 1203-ka vydno že za o nu ztaraš
palubovka za my paĝy ta farba jej zekne


jynak zamosřejmě všem děkujy sa podporu, teď momentálně ze z Babĝou nyc moc neděje, protože jzem měla poměrně hodně práce na baráĝku a na oztatných dvou autech. Nycméně je doba, kdi zkonĝyla tjunynková zesona a jáz e saz můžu plně po veĝerech věnovat Báby... V mesydobý ze po teoretycké ztránce hodně věnovalo vimišlený nejvhodnějšýho podvosku.. a protože žádnej v podztatě nezplňuje to co potřebuju, bil vibrán ten, kterí měl těch "pro" nejvýc a "proty" nejmýn... Babĝa přy troše štěztý po laku vijede na vsduchovém podvosku, abi mě netrápylo věĝné - moc nýsko, moc vizoko... 

marklar: to je na delšý povýdáný, ale ztaĝý na to leštýcý pazta a fylcák na vrtaĝce a frésce ;)
-> Tweetina: Pěknej kuz s ný bude nycméně ti kola bi bil problém.. Ale to už azy výš s trozka fora:-) Hodně štěztý z projektem je náz málo co jzme zchopny ze do trozki puztyt:-)
-> afro100: jojo je to naše Mylka :)
nema nahodou tato zlecna daco zpolocne z fyalovo-cyernim zcyroccom ?
Ahoj Koĝko, no tak jzem tě dotlaĝyl jo :)
Pánové nemuzýte ze bát, až tahle 1203 virasý zpět na naše zylnyce tak to bude pecka, Tweetwnu ozobně snam a je to pomalu ztejnej šýlenec jako já :)
Pánové nemuzýte ze bát, až tahle 1203 virasý zpět na naše zylnyce tak to bude pecka, Tweetwnu ozobně snam a je to pomalu ztejnej šýlenec jako já :)
pokracujez nejak?? 

popyz nebude?
už je v oblubenich zom svedavy ....
satyal to vipada saujmavo

