-> Hřib:
Možná časem, až to bude stát za to (a až něco nafotím). Teď na to stejně není čas, něco na tom dělat :-(
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak už asi mnozí vědí, tak už se nějaký ten pátek krom škodovek velice zajímám především o historická vozidla a zejména pak nákladní a autobusy, o ty asi nejvíc a v čele s autobusovou legendou " ŠKODOU 706 RTO". Po mnoha kladných ohlasech zdejších škodvkářů k mojí činnosti jsem se rozhodl založit kartu, ve které budete moci sledovat moji nelehkou cestu ke kýženému cíli.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Vojtik / autobusy - komentáře:
23:58:28
13.01.2010
13.01.2010
1560 - zrušená registrace
22:01:28
13.01.2010
13.01.2010
Hřib
-> 1560: tak tu hoď to svoje garde
07:34:01
13.01.2010
13.01.2010
Vojťas
-> Kaprof: vsak to je taky jedina vec na kterou by se ten kus gumy mohl hodit
23:28:08
12.01.2010
12.01.2010
Kaprof-Pisařík
-> Syny: ja už bych místo hadic stáčel puk na soustruhu:o)))
23:27:22
12.01.2010
12.01.2010
1560 - zrušená registrace
-> Vojtik:
Já jsem na k-reportu nějakej mauricio.
Já jsem na k-reportu nějakej mauricio.
23:25:13
12.01.2010
12.01.2010
Syny
Tykraaavo tak na to bych nemel Ten silent z tech hadic a lepeni bloku no tyvoe... S tim bych prastil kopnul do toho a nastoupila by flexa... Obdivuju a drzim palce! Doufam, ze s tim nekam prijedes a povozis nas :) Pripadne tam zachlastame
23:03:27
12.01.2010
12.01.2010
bibendum30
Tedy kloubouk dolů Bude to stát moře času a peněz,nervů se sháněním či renovací dílů...ale výsledek se jistě bude skvostný,a tyhhle legendární autobusy se zas probudí do "nového" života.Moc vám fandím,a držím palce ať se dílo podaří J.
22:27:33
12.01.2010
12.01.2010
tonek.favo
takže jediný co mohu napsat je držím palec
17:01:05
10.01.2010
10.01.2010
Zeke-ten šestý
18:30:54
30.12.2009
30.12.2009
Martin-pce
-> Vojtik: koukam, ze se neflakas a dilo ti jde od ruky. uz se tesim na projizdku . jinak preji stastny novy rok a hodne stastnych km
21:48:22
17.12.2009
17.12.2009
darabos
jooo, to su kusky, este si pamatam ako otec vozil na SD-cku futbalistov z dediny, ale v kuse opravovali :) ahh to uz bolo davno...si pamatam ako jeden expert z dorastu zbieral ceresnu cez to horne pousuvne okno na boku a vypadol s celym oknom von, nic vazne sa mu nestalo, len trosku si rozbil hubu ... potom to dlho stalo za kulturnym domom a zrejme uz koncil ako srott..
Tak vela statia, nech vam to jazdi co najskor a este dlho!
Tak vela statia, nech vam to jazdi co najskor a este dlho!
20:49:49
17.12.2009
17.12.2009
Vojtik
-> Vojťas: akorát je všecko větší, je tam toho víc, všechno je těžší a jde podstatně tíž povolit a musí se víc utahovat a používaj se větší klíče, jinak je to podobná stará škola jako škodovky
20:24:05
17.12.2009
17.12.2009
Vojťas
-> Vojtik: to je stejne sileny rozebirat motor u autobusu :-) to uz je jina liga
20:14:31
17.12.2009
17.12.2009
Vojtik
-> 1560: a kdo jsi ty?
16:00:19
17.12.2009
17.12.2009
1560 - zrušená registrace
"na k-reportu jsem pečenej vařenej jako „vojtik_rto“ "
Jo tak to jsi ty :-)
Jo tak to jsi ty :-)
20:07:50
15.12.2009
15.12.2009
Doyle
krásný koníček i když asi dost náročný, ale ta radost z toho, že ten kolos dokážeš po tolika letech rozpohybovat musí být parádní.A jestli uděláš i tu vlečku, no to bude šupa.Držím palce a snad někdy uvidím naživo
18:24:51
15.12.2009
15.12.2009
Martin-pce
-> Vojtik: uz se tesim na vyjizdku :)
18:17:11
14.12.2009
14.12.2009
Vojtik
-> Hřib: Já vim, na k-reportu jsem pečenej vařenej jako "vojtik_rto" a s Jurou jsem to řešil, ten použil silentbloky z Avie, což je velice elgantní řešení, poslal mi veškeré fotky a rozměry atd... Budu to realizovat až při kompletní GO, tohle je jen jako provizorní řešení, když už to bylo rozdělaný. Bylo to za půl hodiny hotový a nic to nestálo Teď je priorita zprovoznění motoru
19:34:40
13.12.2009
13.12.2009
Kaprof-Pisařík
-> Vojtik: už jsme o tom kecali na Doksech ale bravo chlape jen tak dal:o))
19:25:34
13.12.2009
13.12.2009
stika87 - Maschinenführer
mazec nove fotky. jen tak dal