Pro všechni co ze tíká ztupaĝek :-P . Podle nych ze to nedá nykdi urĝyt. (je u těch úplně prvných virobeních trozek, které je opravdu neměly).
Sa ten 3/4 rok jzem ze o 1203 dosvěděl hodně a to nejen lyteaturou ,ale taki množztvým návštěv v Ocelotu. Každopádně pokud bich zvojy 1203 hodnotyl pro rok 73-1974, tak vshledově odpovýdá kromě jedynné věcy, a to jzou ti nárasnýki, které ze hodlám v budoucnu urĝytě koupyt. A mám motor ,kterí už nemá fyltraĝný vloĝku, ale plnohodnotní průtokoví fyltr :-D , navýc je v besvadném ztavu, takže my vůbec nevadý že to nený doboví orygo engyne, sáležý my hlavně na funkĝnozty všeho a na kráze sbitku auta (aĝ to tak satým nevipadá ) . Veterána s toho nehodlám dělat-leda že bi jednou v budoucnu sakásaly ztarí auta, kterí nebudou mýt V ateztacy, ale toho ze znad nedožyju :-D .
Takže azy tak :-D
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tenhle skvost si snad zachvíli přivezu domů a přes léto ho čeká renovace do původního stavu včetně všech dobových vychytávek ;-) , ale hodlám vzadu udělat vyměnitelný vnitřek. Standartně 6míst vzdau ,ale úprava na gauč a podobně...
Určitě jsem přidám další a delší popis časem a fotky také...
Základní info :
motor 1203 (plně průtokový filtr) - 24 500km
3 řady sedaček - minibus
r.v. 1972 , kolem roku 80" změna kastle za kasli z roku 74"
vše na novější kastli origo - snad i dobové rádio, tu palubku ale budu nejspíš měnit časem za ten starší typ.
Kasle má za sebou teda sakra hodně nemocí :-D ,to auto nemá místo kde by nebylo už vyvařené :-D ,každopádně to pro mě znamená výměnu zadního blatníku a bočnic a zadělávání spoustu direk v karoserii, kde chyběla barva a prorezlo to tam, Celkově toho zase moc není... Ještě se uvidí co s levým bokem ,ten prostřední díl je promáčklý a byl překitovaný, tak buď se to z plechu nějak pořeší anebo se vymění celý bok. A u té příležitosti se člověk aspon dostane na místa jinak skrytá, tak se to asi ještě bude provařovat :-)
Plány - renovace do původního stavu + na léto a výlety předělávací vnitřek -> dvě sedadla a vzádu takový minikaravan na cesty... A hlavně takoovu párty káru -> menší dj pultík a velký dělaný gauč a stoleček + nějaká menší lednička :-) .
Toť zatím všechno. Info a tak přidám jak to půjde ;-)
18.5.2013 - dnes jsem byl auto pořádně ohledat a vše domluvit s majitelem. Hned v červnu si pro ní dojedu . Je tam toho docela hodně na práci, ale s tím se musí počítat... Taky jsem zjistil, že je tam jiný motor 1203 ten má právě 24500km ten starý je k tomu,ale byl už prý špatný (to je ten s tím hrozným filtrem na olej) . Jinak 4qualty a novější typ motoru 1203. Takže toho bude na shánění docela hodně, takže kdo máte nějaké díly doma ladem a za něco by jste je nechali nebo vyměnili, tak se stačí ozvat, něco určitě budu shánět a kupovat...
5.6.2013 - mám den po úspěšné maturitě, tak jsem si osladil život (nebo opepřil :-) ) a dovezl si tuhle krasavici domů.
- Nastartování auto cca 5 letech, naskočila na 2 protočení motorem, paráda ...
- Provizorní nádrž z kanistru
- Projížďka a zkoušení řazení,spojky,brzd a řízení... (funguje to :D )
6.6.2013 (narozeniny) :D - takže jsem začal rozebírat a očesávat a něco očišťovat, no podlaha řidiče je total, a pak ještě kousek pod sedačkou řidiče,no a na jiných místech je to jako zázrakem ucházející :D . No foto budu přidávat :-)
24.6.2013 - ještě si sama vykuchaná dojela pro špalky do lesa... Teď je na špalkách
30.6.2013 sundány kola - bubny - náboje - vše důkladně vyčištěno , něco vyhozeno... Náboje-ložiska+nové mazivo + antirez sprej do barvy "černá mat" , bubny a kryty bubnů nalakovány modře barvou na brzdy (měl jsem zbytek z feldy :-)
16.7.2013 - vyndány tlumiče,pružiny horní ramena atd.
30.7.2013 - kompletně očesaný předek, dveře , motor ven , posilovač, převodka žízení....
10.8.2013 - práce na nápravě, motoru a podobně, nakoupeno spousty a spousty dílů ... už jen práce
16.8.2013 - náprava hotová komplet, skládání nápravy a práce na brzdovém potrubí a posilovači ...
19.8.2013 - složení bubnů, nakoupení trubiček, průtokových šroubů a podobně... skoro složení přední nápravy. Udělaná generálka posilovače.
22.8.2013 - udělaná převodka řízení, očištěn motor půlka už je vyleštěná, vyměněny nějaké těsnění atd... Dokoupeny nějaké kravinky na hydrauliku brzd.
+ mi přišla knížka : Seznam náhradních dílů na 1203 rok 71-72 - je to perfektně rozkreslené + reklamní dobový prospekt na š1203Minibus cca z roku 68-69 .
10.2.2014 - Po velkým přestávkách přes zimu jsem se opět pustil do práce, přes zimu a podzim jsme na autě také pracoval, hlavně na oprávách a repasích mechanických dílů náprav a podobně. Na podzim se také hodně vařil rám v oblastech motoru.
20.2.2014 - Takže shrnutí současného stavu : auto má komplet udělané nápravy + brzdy. (hydraulika zatím není natažená, ale už se na to třese do 14 dnů) Motor je krásný, ale zatím stále v garáži (do auta pujde až naposled, než se to odveze k vaření), podlaha u řidiče čeká na výmenu, pravý zadní blatník je rozřezaný částečně a shání se nový, levý bok stále promáčklý (sehnal jsem celý bok, ale až z Blanska :-/ ) , auto se ted celkové hází do pořádku po mechanickém stavu, to znamená že do půlky března musí odjet samo pryč k vaření a klempířině na jiné místo a to za vlastních sil (tím se myslím dojetí k odtahovce a vyjetí na ni + nějaký zkoušení brzd,spojky a motoru po vesnici :-) ) .
24.2.2014 - dočišťování a zařezávaní míst, které se budou vařit a měnit. A asi teď budu montovat posilovač a pedály + válečky, aby bylo vše připraveno už jen na pospojování novými hadičkami a trubičkami.
Do dvou až třech týdnů bych měl udělat řízení, řazení a na závěr motor , vše pozapojovat a považovat to auto mechanicky podvozkově a motorově za dokončené. A už se primárně jen soustředit na klempířinu karoserie a následně plnič a lak. Hrubý odhad pro dokončení prací je zhruba na konec dubna. Pokud budu zaměstnaný :-) . V polovině května se auto přepíše snad už na mě za ten zlodějskej poplatek. Pak už se to auto bude jen mazlit a já si budu vymýšlet ty svoje inovace do vnitřního prostoru :-) .
Tak trosečka už je v lepších rukou . CCa od začátku května. Auto bylo hotové jen udělat lak a vyměnit blatníky . Koupil ji ode mě sběratel z Plzně ,který sbírá československé náklaďáky, autobusy a velké stroje (1203 byla nejmenší velké československé auto co mu chybělo, a chtěl origo minibus). Nechává to renovovat u profi firem, tak to se 1203 dočká krásné renovace.
Musel jsem ji prodat z osobních důvodů, žralo to peníze a já potřeboval auto na ježdění do práce a pomalu sháním bydlení, tak každá koruna se hodí.
Buď si ji v budoucnu pořídím znovu nebo si koupím spartaka nebo octavii. Nebo T613, ale to až za nějaký ten pátek.
Tak budiž ji renovace u jiného majitele lehká ;-)
Určitě jsem přidám další a delší popis časem a fotky také...
Základní info :
motor 1203 (plně průtokový filtr) - 24 500km
3 řady sedaček - minibus
r.v. 1972 , kolem roku 80" změna kastle za kasli z roku 74"
vše na novější kastli origo - snad i dobové rádio, tu palubku ale budu nejspíš měnit časem za ten starší typ.
Kasle má za sebou teda sakra hodně nemocí :-D ,to auto nemá místo kde by nebylo už vyvařené :-D ,každopádně to pro mě znamená výměnu zadního blatníku a bočnic a zadělávání spoustu direk v karoserii, kde chyběla barva a prorezlo to tam, Celkově toho zase moc není... Ještě se uvidí co s levým bokem ,ten prostřední díl je promáčklý a byl překitovaný, tak buď se to z plechu nějak pořeší anebo se vymění celý bok. A u té příležitosti se člověk aspon dostane na místa jinak skrytá, tak se to asi ještě bude provařovat :-)
Plány - renovace do původního stavu + na léto a výlety předělávací vnitřek -> dvě sedadla a vzádu takový minikaravan na cesty... A hlavně takoovu párty káru -> menší dj pultík a velký dělaný gauč a stoleček + nějaká menší lednička :-) .
Toť zatím všechno. Info a tak přidám jak to půjde ;-)
18.5.2013 - dnes jsem byl auto pořádně ohledat a vše domluvit s majitelem. Hned v červnu si pro ní dojedu . Je tam toho docela hodně na práci, ale s tím se musí počítat... Taky jsem zjistil, že je tam jiný motor 1203 ten má právě 24500km ten starý je k tomu,ale byl už prý špatný (to je ten s tím hrozným filtrem na olej) . Jinak 4qualty a novější typ motoru 1203. Takže toho bude na shánění docela hodně, takže kdo máte nějaké díly doma ladem a za něco by jste je nechali nebo vyměnili, tak se stačí ozvat, něco určitě budu shánět a kupovat...
5.6.2013 - mám den po úspěšné maturitě, tak jsem si osladil život (nebo opepřil :-) ) a dovezl si tuhle krasavici domů.
- Nastartování auto cca 5 letech, naskočila na 2 protočení motorem, paráda ...
- Provizorní nádrž z kanistru
- Projížďka a zkoušení řazení,spojky,brzd a řízení... (funguje to :D )
6.6.2013 (narozeniny) :D - takže jsem začal rozebírat a očesávat a něco očišťovat, no podlaha řidiče je total, a pak ještě kousek pod sedačkou řidiče,no a na jiných místech je to jako zázrakem ucházející :D . No foto budu přidávat :-)
24.6.2013 - ještě si sama vykuchaná dojela pro špalky do lesa... Teď je na špalkách
30.6.2013 sundány kola - bubny - náboje - vše důkladně vyčištěno , něco vyhozeno... Náboje-ložiska+nové mazivo + antirez sprej do barvy "černá mat" , bubny a kryty bubnů nalakovány modře barvou na brzdy (měl jsem zbytek z feldy :-)
16.7.2013 - vyndány tlumiče,pružiny horní ramena atd.
30.7.2013 - kompletně očesaný předek, dveře , motor ven , posilovač, převodka žízení....
10.8.2013 - práce na nápravě, motoru a podobně, nakoupeno spousty a spousty dílů ... už jen práce
16.8.2013 - náprava hotová komplet, skládání nápravy a práce na brzdovém potrubí a posilovači ...
19.8.2013 - složení bubnů, nakoupení trubiček, průtokových šroubů a podobně... skoro složení přední nápravy. Udělaná generálka posilovače.
22.8.2013 - udělaná převodka řízení, očištěn motor půlka už je vyleštěná, vyměněny nějaké těsnění atd... Dokoupeny nějaké kravinky na hydrauliku brzd.
+ mi přišla knížka : Seznam náhradních dílů na 1203 rok 71-72 - je to perfektně rozkreslené + reklamní dobový prospekt na š1203Minibus cca z roku 68-69 .
10.2.2014 - Po velkým přestávkách přes zimu jsem se opět pustil do práce, přes zimu a podzim jsme na autě také pracoval, hlavně na oprávách a repasích mechanických dílů náprav a podobně. Na podzim se také hodně vařil rám v oblastech motoru.
20.2.2014 - Takže shrnutí současného stavu : auto má komplet udělané nápravy + brzdy. (hydraulika zatím není natažená, ale už se na to třese do 14 dnů) Motor je krásný, ale zatím stále v garáži (do auta pujde až naposled, než se to odveze k vaření), podlaha u řidiče čeká na výmenu, pravý zadní blatník je rozřezaný částečně a shání se nový, levý bok stále promáčklý (sehnal jsem celý bok, ale až z Blanska :-/ ) , auto se ted celkové hází do pořádku po mechanickém stavu, to znamená že do půlky března musí odjet samo pryč k vaření a klempířině na jiné místo a to za vlastních sil (tím se myslím dojetí k odtahovce a vyjetí na ni + nějaký zkoušení brzd,spojky a motoru po vesnici :-) ) .
24.2.2014 - dočišťování a zařezávaní míst, které se budou vařit a měnit. A asi teď budu montovat posilovač a pedály + válečky, aby bylo vše připraveno už jen na pospojování novými hadičkami a trubičkami.
Do dvou až třech týdnů bych měl udělat řízení, řazení a na závěr motor , vše pozapojovat a považovat to auto mechanicky podvozkově a motorově za dokončené. A už se primárně jen soustředit na klempířinu karoserie a následně plnič a lak. Hrubý odhad pro dokončení prací je zhruba na konec dubna. Pokud budu zaměstnaný :-) . V polovině května se auto přepíše snad už na mě za ten zlodějskej poplatek. Pak už se to auto bude jen mazlit a já si budu vymýšlet ty svoje inovace do vnitřního prostoru :-) .
Tak trosečka už je v lepších rukou . CCa od začátku května. Auto bylo hotové jen udělat lak a vyměnit blatníky . Koupil ji ode mě sběratel z Plzně ,který sbírá československé náklaďáky, autobusy a velké stroje (1203 byla nejmenší velké československé auto co mu chybělo, a chtěl origo minibus). Nechává to renovovat u profi firem, tak to se 1203 dočká krásné renovace.
Musel jsem ji prodat z osobních důvodů, žralo to peníze a já potřeboval auto na ježdění do práce a pomalu sháním bydlení, tak každá koruna se hodí.
Buď si ji v budoucnu pořídím znovu nebo si koupím spartaka nebo octavii. Nebo T613, ale to až za nějaký ten pátek.
Tak budiž ji renovace u jiného majitele lehká ;-)
Raz-Dva-Trojka 1972 - už prodána :-O - komentáře:
Palubný dezka s 1000MB
-> Carlo: Ono přeznej roĝnyk urĝyt je u trozki problem..Nárasnyki tam jebaly dle lybozty..ztupaĝki jzou zamo novodobějšý ale vshledem k jejych nepoužytelnozty jzou ztejně sbiteĝni..:o) Měl jzem y jednoho s prvných Tasu a vipadal zchodně(1981) Jynak ale hodně šteztý přy renovacy -vipadá zchopně.:-) Ale auto se Zlovenzka jde odhalyt docela jednoduše dižtak :o) ...
V zobotu jzem srovna vyděl jak na podvalnýku někdo vesl 1203 z krázníma žlutíma mlhovkama kouzek mesy Jaroměřý a HK . Bila to selená dodávka (nebo modrá :-D) z 5 mýzti a pozledný proztori pro okna plechové (jen 4 boĝný okna a 2 "sasděné") :-)
Čekal jzem že ze tadi na vyrtu objevý, že zy jy někdo koupyl, protože vipadala heski a možná y chrom nárasnýk - jedna s prvných proztě... No uvydýme jeztly to někdo s vyrtu pořýdyl... :-)
Čekal jzem že ze tadi na vyrtu objevý, že zy jy někdo koupyl, protože vipadala heski a možná y chrom nárasnýk - jedna s prvných proztě... No uvydýme jeztly to někdo s vyrtu pořýdyl... :-)
Tak to hodně štěztý, já taki zháným ;)
Jak řýkám, bude to směněnou kaztlý :-)
-> Carlo: koukám že máš rv. 72 napzaní ale pokud vým v roce 1974 prošla modernysace kde měli trozki přepracovaní motor a ynteryér méně chrom. doplňků a sapuštěné klyki jako máš ti tak bich řekl že tvá podle fotek bude rv. 74 a novějšý
a koukám že tam jzou ztupaĝki a ti jak pzal už kolega pode mnou přyšly po roce 78 takže to bude 78 a dále
pokud ne opravte mne 
ale jynak přejy pevné nervi a hodně štěztý přy renovacy 





Ano azy ano,akorát co jzem zlišel tak prí má druhou kazly :-D protože v technyĝáku bilo vimasáno ĝýzlo karozerye... :-o :-) . Děkujy ;-) A majytel od kterého to budu kupovat jý má až od roku 1988 . Jynak podle TP zloužyla v Trutnově ve "Zkautzkém odýlu" a potom ve Dvoře Králové nad Labem u "Domu dětý a mládeže" ,pak už u ztávajýcýho majytele, kterí taki pracoval v Zokole, tak to zem tam vosylo zokoli a tak podobně po sávodech :-)
R.V. bude pravdepodobne 1978- a novzý.
Predné ztupacki us dodatocne namontované, ale ynak v celkom peknom ztave.
Budem ty fandyt!
Predné ztupacki us dodatocne namontované, ale ynak v celkom peknom ztave.
Budem ty fandyt!